Vogel tegen je helm

280 km/h R-6

Die hard MF'er
19 jan 2004
761
2
LIEREN
Heeft iemand weleens een vogel aangereden met de motor?
Dit is mij vorig jaar over komen in de buurt van Smilde aan de vaart.
Dacht eerst aan etterblagen die een paardekeutel tegen me helm aan gooiden, ben toen toen omgekeerd bllek er een hele troep zwaluwen te vliegen.
Overigens 100 km/h.
 
Heeft iemand weleens een vogel aangereden met de motor?
Dit is mij vorig jaar over komen in de buurt van Smilde aan de vaart.
Dacht eerst aan etterblagen die een paardekeutel tegen me helm aan gooiden, ben toen toen omgekeerd bllek er een hele troep zwaluwen te vliegen.
Overigens 100 km/h.

Wel eens als een idioot langs me motor liggen hangen om zo achterlijke duif te ontwijken. Die beesten zijn echt stom. In plaats van naar links of rechts te vliegen ze als je geluk hebt recht vooruit en als je pech hebt recht op je af!

[me]RoyR heeft der al aardig wat plat gereden met de truck...
[/me]


Zit je in de auto, nou es kijken wanneer die wakker word en weg vliegt.....
Je ziet hem nog steeds zitten als je hem al niet meer ziet zitten en dan hoor je KLONK! Toen stootte die zijn kop aan de bodemplaat van mij auto.
 
de zwaluwen hier in assen/smilde zien wel vaker niet dat er verkeer rijd langs de vaart |(
maar tegen helm is me nog niet gebeurd.
nou ben ik ook nog aan het lessen...
 
Ik heb jaren geleden op een Batavus damesbrommer gereden en toen had ik een integraalhelm met vizier. Ik reed toen op weg naar school en had mijn vizier open. Plotseling vloog er een mus in mijn open vizier en viel er aan de onderkant van mijn helm weer uit. Toen ik stopte en omkeek, zag ik hem weer vrolijk verder vliegen *D
 
ik oefen nog even door ;)

Gaat het niet zo goed? Ik weet nog dat ik met een meisje leste. Was eenmalig (niet om het een of ander) ik denk dat ze een jaar of 20 was. Ik ging door oranje en we moesten wachten op de vluchtstrook van de invoegstrook naar de snelweg toe. Zij ging toen gelijk de 'baan' op zonder snelheid te maken op de vluchtstrook. Zo die instructeur van mij ging toch tekeer (was echt omdat haar eigen veiligheid in het geding was. Echt superernstig!) want er kwamen auto's aan en ik gaf dus maar gas op de vluchtstrook en ging ervan door. Zo je krijgt het echt warm dan!

Okay dat schoot me dus even te binnen.

En hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden, want dat is onzin.

:]

Maareeeh succes Janice! :)
 
En hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden, want dat is onzin.

:]

Maareeeh succes Janice! :)


nee nee B| })
nee gaat wel goed hoor, ben er 2 weken even tussenuit geweest en vorige week weer begonnen. zit maar 3 weken hier tussen aanvraag en examen. en omdat ik een redelijke nieuwe motor heb kan ik beter nog even door oefenen op de lesmotor.

lady-m,
hahaha, wat zal dat schrikken zijn, zo'n vogel je vizier in.
 
Bijna een keer een roofvogel teruggekopt :+ het weiland in... op de dijk in de buurt van Tiel...

Als ik die had geraakt, dan had ik waarschijnlijk m'n nek gebroken.
 
Tijdens 1 van m'n eerste lessen op de snelweg een duif tegen m'n helm aangekregen!!
Zag 'em van de lantaarnpaal een duikvlucht richting m'n helm maken en voor ik het wist een harde "BONK" en een vizier met witte vlekken....

verder nog niet
 
Wel eens als een idioot langs me motor liggen hangen om zo achterlijke duif te ontwijken. Die beesten zijn echt stom. In plaats van naar links of rechts te vliegen ze als je geluk hebt recht vooruit en als je pech hebt recht op je af!

Duiven vinden het leuk om voor de fun over/langs je heen te vliegen.
Echter lijken ze niet in staat om de acceleratie van een motor juist in te schatten, je ziet het het gewoon dikwijls aankomen.
Wees dus lief voor de natuur en draai het gas dan niet te hard open. :P

Hiermee is ook bewezen dat sommige koekblikkers het IQ van een duif hebben.

Jochen
 
nee nee B| })
nee gaat wel goed hoor, ben er 2 weken even tussenuit geweest en vorige week weer begonnen. zit maar 3 weken hier tussen aanvraag en examen. en omdat ik een redelijke nieuwe motor heb kan ik beter nog even door oefenen op de lesmotor.

lady-m,
hahaha, wat zal dat schrikken zijn, zo'n vogel je vizier in.

Ik schrok me helemaal de tandjes! Het is al zeker 22 jaar geleden (shit, ben ik al zo oud?) maar omdat ik zo schrok, kan ik het me nog zo goed herinneren. Tijdens mijn korte ritje eerder vanmiddag zag ik weer een vogel doodgereden worden door een auto. Ik word er beroerd van (nog beroerder dan ik al was :) )
 
1 meeuw @ 80km/h
tig andere mussen enzo, dat was niet half zo boeiend als die meeuw :o
 
Nooit geen vogel, wel in Zuid Frankrijk bij een maat van mij een vleermuis :P

En hij was dan nog de enige van de hele groep die een helm ophad :+
 
Ik heb jaren geleden op een Batavus damesbrommer gereden en toen had ik een integraalhelm met vizier. Ik reed toen op weg naar school en had mijn vizier open. Plotseling vloog er een mus in mijn open vizier en viel er aan de onderkant van mijn helm weer uit. Toen ik stopte en omkeek, zag ik hem weer vrolijk verder vliegen *D

hahahahaha :} humor
 
Duiven vinden het leuk om voor de fun over/langs je heen te vliegen.
Echter lijken ze niet in staat om de acceleratie van een motor juist in te schatten, je ziet het het gewoon dikwijls aankomen.
Wees dus lief voor de natuur en draai het gas dan niet te hard open. :P

Hiermee is ook bewezen dat sommige koekblikkers het IQ van een duif hebben.

Jochen

Bedoel je hier mij mee? B| Je bent zeker zo'n duivemelker? Sorry maar duiven staan bij mij heel laag in het lijstje van Dieren om voor in de ankers te gaan. Wil wel de moeite nemen om te claxonneren.

Als je mij niet bedoelde.... :+
 
Ik kan me 3 keer herinneren.

Een keer of de afrit Maartensdijk op de A27 vannuit Utrecht hierbij een vogel vol op mijn vizier gekregen met een kilometer of 100 per uur. Weet niet welk soort maar het klonk behoorlijk door. Thuis nog een veertje uit mijn sjaal mogen halen.

Een keer op een binnendoorweg vanuit Schalkwijk een merel tegen de zijkant gevlogen. Deze leefde nog en heb ik persoonlijk naar de dierenambulance gereden bij mij om de hoek.

En als laatste een meeuw die opvloog en niet genoeg hoogte had toen ik aan kwam rijden...zijn pootjes hoorde ik nog op de bovenkant van mijn helm....een check in mijn spiegel maakte me duidelijk dat deze met de schrik er vanaf gekomen was.
 
Bedoel je hier mij mee? B| Je bent zeker zo'n duivemelker? Sorry maar duiven staan bij mij heel laag in het lijstje van Dieren om voor in de ankers te gaan. Wil wel de moeite nemen om te claxonneren.

Als je mij niet bedoelde.... :+

Ik had het op de koekblikkers die voor je neus de baan opkomen omdat je "plots zo snel aan kwam zetten".

En ik heb in mijn hele leven nog geen duif gemelkt en hoop dat zo te houden :Z

Jochen
 
Niet tegen mn helm,maar het vroor -5 en ik kreeg hem (mus) met 60 km pu tegn mn knie,de rest van mn taalgebruik kun je wel raden :r
 
Er is ooit wel een ekster tussen mijn voorwiel gevlogen. Ik was zo'n 140km/h aan het rijden, en die ekster kwam laag over de baan aangevlogen, en even later zag ik in de spiegels een heleboel pluimen vliegen.
 
1 keer meegemaakt, achterop bij m'n broer een duif geraakt.
De duif raakte eerst de kuipruit, hierop dook mijn broer weg waarna ik een duif met daarna een hoop veren op mijn helm kreeg.
Dit gebeurde met ca. 120 km/h.
 
BEESTACHTIG.


Nee nog nooit een vogel tegen mijn helm gehad, wel bijna .

Wel een klein hertje, zie hem nog aankomen "ja niet op de helm" maar rechts op de voetsteun. dood jammer. verders goed afgelopen ook geen schade.

Maar een wesp in je helm da`s ook klote, je weet niet hoe gauw je moet stoppen.
 
1 keer wel een eend die uit de sloot langs de snelweg kwam vliegen tegen me helm aangehad. Had hem gelukkig wel gezien dus bukte en raakte alleen zijn pootjes maar ook dat voel je toch goed hoor.

Ow en ook een keer met de Honda Goldwing 1500 incl zijspan een duif te pakken gehad. en we moesten slechts 100 mtr verderop zijn. Duif hebben we nooit meer kunnen vinden wel heeft de goldwing nog een half uur lang veertjes staan blazen omdat de duif tussen de ventilatoren van het ding is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan