Vogel tegen je helm

Op de duitsche bhan een keer , een vers aan stukken gereden ree zien liggen de damp kwam ervan af, heel appart.
En probeer een X een kraai kapot te rijden dat krijg je niet voor elkaar. :r
 
een vogel is me nog nooit overkomen,wel ontweken.
alleen afgelopen zomer wel een wesp in mn helm,ook leuk
steekt dat kreng me in mn slaap,ik kan heus tegen pijn.
maar dit was niet fijn
 
Hallo,

nooit een vogel gebotst. Weleens een meeuw op de voorruit van de auto. Een klap zeg! Ik weet nog dat ik op de motor een keer m'n vizier een stuk open deed, want het was warm! Krijg ik ineens een complete muggenzwerm in m'n gezicht! Die beesten vlogen in m'n ogen, neus en mond. Meteen stoppen ging niet, dus ik moest met gekriebel en tranende ogen doorrijden. Daarna gestopt. Je weet niet hoe snel je dan je helm moet afzetten!

Bye
 
ik heb al verschillende malen moeten uitwijken voor aasgieren die aan het eten waren midden op een weg , en heb al 2 keer s'avonds laat vol in de remmen moeten knijpen om dat een beer nodig vond om over te steken terwijl ik aan kwam rijden. :(

en daar sta je dan een eindje verder met knikkende knieen langs de kant van de weg.
 
Afgelopen zomer heeft een musje zich dood gevlogen tegen de rediator van mijn motor.

Gelukkig nog geen vogels tegen m'n helm gehad...
 
ik heb al verschillende malen moeten uitwijken voor aasgieren die aan het eten waren midden op een weg , en heb al 2 keer s'avonds laat vol in de remmen moeten knijpen om dat een beer nodig vond om over te steken terwijl ik aan kwam rijden. :(

en daar sta je dan een eindje verder met knikkende knieen langs de kant van de weg.
Wat voor span wijdte hebben die apparaten wel niet?
 
Heeft iemand weleens een vogel aangereden met de motor?
Dit is mij vorig jaar over komen in de buurt van Smilde aan de vaart.
Dacht eerst aan etterblagen die een paardekeutel tegen me helm aan gooiden, ben toen toen omgekeerd bllek er een hele troep zwaluwen te vliegen.
Overigens 100 km/h.

Moet je ook anders doen, een bordje op je helm zetten met Pas op voor motorrijders, in vogeltaal
 
Even een oldtimertje openen:


Ik heb mijn eerste motorvogelAANvaring meegemaakt. Gisteren waren we ff lekker aan het toeren. Landweggetje ingeslagen waar normaal geen mens komt, tenzij je in 1 van de boederijen woont. En daarbij gebeurde het.. 3 ganzen op de weg. Ik langzamer rijden om ze niet aan te rijden.. Gaan ze me aanvallen. Ik heb de motor stil gezet, maar mijn helm opgehouden. Wat een kwalletjes die beesten.
Ohw.. en een paar meter achter me hoorde ik geluid onder een helm komen.. ER werd heeeel hard gelachen |(
 
Telt een eend tussen je voorwiel ook.. -O- ?

Gvd wat heb ik me daar beroerd over gevoeld.. reed over het fietspad achter ons huis(ja daar mag ik rijden ;)) reed met gangetje van 30 omdat ik net onder een tunneltje door redd. Kom ik het tunneltje uit en maak snelheid om boven te komen: BAM! voorwiel aant slingeren.. keek ik om lag die in de bosjes. Ff truggereden maar hij had er gelukkig nie veel van gemerkt. Ik heb me der serieus 3 dagen beroerd om gevoeld dat arme beest ;(
 
Op m'n virago ooit een eend geraakt die (bjnnen bebouwde kom) die dacht wel even op 1 meter hoogte over te kunnen steken.

Verder weleens moeten bukken voor een duif die de 's ochtends vroeg de A15 wel over dacht te kunnen steken. Okee, het was erg vroeg, en rustig....

Ernstigste aanrijden was met een ooievaar, echt waar. Vrouw had net rijbewijs, dus wij een stukje tuffen (ik achterop, mijn motor was in onderhoud).
RIjden we in de buurt van Gorinchem door een polder, vliegt er een ooievaar met ons mee rechts naast ons. Komt die gek opeens naar links, vrouw bukt... ik herinner me alleen nog wat wit/zwart/oranje tegen m'n vizier.

Hij vloog daarna wel (een beetje onstabiel) door. Geen idee of hij/zij het overleefd heeft.

Misschien trek ik het aan?

Arjan
 
Heeft iemand weleens een vogel aangereden met de motor?
Dit is mij vorig jaar over komen in de buurt van Smilde aan de vaart.
Dacht eerst aan etterblagen die een paardekeutel tegen me helm aan gooiden, ben toen toen omgekeerd bllek er een hele troep zwaluwen te vliegen.
Overigens 100 km/h.

Wel een keer een vogeld tegen me helm gehad in me brommer tijd, met 80km/h ofzo het was een meeuw bleek toen ik was omgedraaid beestje opgepakt deze heeft een tijdje versuft op me brommer gezeten en is toen weer weg gevlogen.... het was wel een grappige gezicht hoe dat ding wegvloog..... _O-

Overigens vaak zat vogels door de spaken van me vaders motor (R1150GS) zien vliegen..
 
Heb tot nu toe al 3 keer een vogel tegen , en de motor en tegen men helm aan gehad |(

de eerste keer was men een gangetje van 140km/h een meeuw net tussen men koplamp en de voorpoten (overal veren en bloed en stinken die troep)

de 2 de keer een spreeuw tegen men viezier , had de brille glazen in men gezicht staan :? (een hele zwerm op de weg die opvloog)

En de 3de keer, een Eend tegen men helm ,met een gangetje van 180km/h en dan wordt het je ff zwart voor de ogen , was blij dat het een recht stukje weg was |( en daar hou je wel koppijn van over ondanks dat je een helm op hebt.

dus geen volgens proberen te koppen is niet goed voor je gezondheid :N :+
 
Even een oldtimertje openen:


Ik heb mijn eerste motorvogelAANvaring meegemaakt. Gisteren waren we ff lekker aan het toeren. Landweggetje ingeslagen waar normaal geen mens komt, tenzij je in 1 van de boederijen woont. En daarbij gebeurde het.. 3 ganzen op de weg. Ik langzamer rijden om ze niet aan te rijden.. Gaan ze me aanvallen. Ik heb de motor stil gezet, maar mijn helm opgehouden. Wat een kwalletjes die beesten.
Ohw.. en een paar meter achter me hoorde ik geluid onder een helm komen.. ER werd heeeel hard gelachen |(


_O- _O- _O- _O- _O-

Als je een koppel ganzen in de garage bij je motor zet wordt hij gegarandeerd niet gestolen. Die krengen zijn betere bewakers dan de gemiddelde hond. :+
 
Heb gelukkig maar 1 keertje een "Bird-hit" mogen ervaren.

Reed op een B weg langs een spoorlijn. Weg mag je 80, maar ja, geen kip te bekennen, recht stuk van pak 'm beet 4Km. Dan rijdt je al snel rondt de 100km/h.
Lekker tuffen, niks aan het handje, totdat een leuke en nogal flinke duif het nodig vondt op te stijgen uit de spoorberm en een kamikaze vlucht richting mijn linkerborst/schouder uit te voeren.

Een flinke opdoffer gekregen, borst wel een dagje gevoelig geweest en een blauwe plek. Plus had dat beest tijdens de aanrijding heel mijn jas nog onder gescheten B|

Beestje heb ik nooit meer gezien, maar was een redelijke klap dus zal het niet hebben overleeft denk ik.

Jammer voor dat beest. Het ergste is dat je jezelf echt kapot schrikt. Beetje pech en je gaat zelf nog plat ook.
 
Laatst bewerkt:
afgelopen week een vlinder aangereden die rustig rondfladderde '(
deed zelfs bijna pijn, zo'n klein beestje :o
 
Een keer een mus tegen m'n kinstuk, een spreeuw tegen m'n laars, een spreeuw tegen m'n knie.
Op de boulevard van Scheveningen een paar jaar geleden zat ik een beetje om me heen te kijken en toen ik weer voor me keek zag ik een zeemeeuw recht op me afkomen die ook 'een beetje om zich heen keek'... op het moment dat ik omlaag dook schoot hij omhoog...
Verder genoeg achterlijke duiven ontweken... kauwen/kraaien zijn wat dat betreft veel intelligenter, die hebben je al veel eerder in de gaten en gaan ook daadwerkelijk een andere kant op dan vóór je langs ofzo.
Maar goed... gelukkig nog geen reiger/zwaan of gans... Reigers hebben de nare eigenschap tussen de landerijen laag te vliegen, even een beetje omhoog om de weg over te steken (op 1,5 meter hoogte ofzo) en dan weer verder tussen de velden verder te gaan.... brrrrrrr....
Kennis van me heeft eens met de vrachtwagen een reiger in de grill gehad en een collega van hem een zwaan door de vooruit in de cabine.
 
Ik reed nog maar net motor en ik kop met volle vaart een duif van de snelweg af DAMN dit is echt schrikken, je weet dan precies waar je hart zit. Maar nu is zo dat ik een soort aantrekkingskracht heb op die postduiven. Heb nu al zo vaak meegemaakt dat ik zo'n duif moet ontwijken....is niet leuk ;( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan