Vogel tegen je helm

2 spreeuwen ter hoogte van Emmeloord (Fr)... Ik reed ca. 220 zag 2 stipjes op me af komen...hard in de remmen maar dat had op dat moment geen zin. Eén schoot over me helm heen de anders pakte het voorwiel. Véél veertjes vlogen in het rond. Links tegen de binnekant kuip diverse lichaamonderdeeltjes en veel bloed tegen de radiator. Het voorspatbord was gebarsten... Arm vogeltje...
Ai! Nog mazzel dat-ie niet tegen je helm aankwam, moet je maar liever niet aan denken. Ik kreeg ooit met circa 100 een blikje tegen mijn helm van een of andere halve zool die er een aantal uit het auto-raam gooide. Ongeloofelijk wat een knal dat was, zo'n leeg blikkie, en dat bij "slechts 100" terwijl het blik ook al een zekere beginsnelheid had.
 
Ik dus wel !!
Op weg van zoetermeer naar Nootdorp binnendoor , opeens een dreun op m'n kop .
Leek wel een baksteen. Vogel van mijn schoot afgegooid, dood neem ik aan.
Even later gestopt , veren in mijn mond dwars door de randjes van het vizier heen.
Geloof mij je schrikt je de tandjes.
 
Ik reed op een dijk, zon beetje laag, die merel kwam van rechts, maar ik dacht snel verkeer gaat voor langzaam verkeer, hij dacht er anders over en nam voorang, ging bijna goed, toen schrok ie, vloog 't etter recht op me af }) ....

Ik probeerde nog te bukken ik bedoel ik zat fout O-) maar ik raakte 'm nog aan maar hij vloog door en ik ben nooit voor de rechtbank gesleurd dus ik neem aan dat alles goed zit :}

Ik zou je voor de rechter moeten slepen. Piste mn broek vol van het lachen. Die verenwolk waar ik doorheen reed.
 
Ooit, lang geleden (lijkt wel een sprookje) in de seventies een meeuw tegen m'n toerscherm gekregen. De meeuw klapwiekte uit de sloot naast de weg en met een knal ging m'n scherm vertikaal doormidden. Meeuw niet meer gezien, stukken plastic in de berm gegooid en trillend doorgereden. :X
 
Tot nu toe alleen maar 'near- hits' met vogels en een heleboel 'near- misses' :+ met insecten (die kunnen ook een enorme smurrie achterlaten op helm en pak :( )

En idd ook een wesp in m'n face; voel je zo van die drek je mond in glijden :r ...

Als je geen sterke maag hebt niet lezen...maar een of andere vlieg tegen m'n vizier...op zich niet spannend, maar het resultaat :r ...wat bleek, deze vlieg was zwanger :r ...m'n vizier vol eitjes en darmen...t scheelde niks of ik ging over m'n nek...meteen gestopt om alles er af te vegen...
 
8-)
Ik wil niet stoerdoen, maaaaarrr.......

wuste1.jpg
 
tijdens lessen, een eend tegen mijn helm B|
(met instructeur achter mij, open systeem helm, eend net uit sloot, instructeur zeiknat }) )
 
ach ja, als je veel rijdt moet je af en toe vaak bukken ;)
heb al eens een reiger ontweken, 3x duif, 1x meeuw tegen de kuip maar dit nog niet mee gemakt
full
:( wordt weer eens tijd voor een vogelpest of zo B|
 
Je hebt wel eens dat de naast gelegen weilanden lager liggen dan de weg, dan zie je een reiger aan komen vliegen die ff wil oversteken, en dat doen ze dan vlak over de weg... gelukkig tot nu toe goed gegaan of aan zien komen maar soms komen ze ineens omhoog en steken ze over... wil het niet meemaken dat ik die weg moet koppen....

Poos geleden was er nog een motorrijder overleden omdat ie een eend wegkopte, ging toen onderuit en tegen een boom geloof ik...
 
Gelukkig nog nooit met de motert. :]

En paar jaar geleden reed ik met een mercedes busje van mijn werkgever door het Amsterdamse havengebied. Aldaar vloog een zeemeeuw in kamikaze duikvlucht recht op het voorruit af. :(

Vette klap en een barst in het ruit.
Als je die op je helmpie krijgt ben je nog niet :+ jarig.... :+

Dusss
 
Ik heb het ook eenmaal gehad in Frankrijk. Was een musje die ik raakte toen ik optrok vanaf een rotonde. Ging gelukkig nog niet zo heel hard maar het was wel schrikken want ik had m ook totaal niet aan zien komen.
 
Wat is dat toch met die domme duiven, ik heb vaak moeten bukken om zo'n beest te ontwijken.
de ergste was op een gloed nieuwe (gehuurde) v s(r)tom met mijn meisje achterop, (eerste keer met pasagier :X



ik haat duiven
 
Een jaar of wat terug bij ons in de plolder, een eende die recht op me af vloog en met een nood gangen zijn snavel (+ nek) omboog tegen mijn helm..... B|

Een harde knal en een hoop veren en andere troep was het gevolg.
Gelukkig zag ik het aan komen en kon me zelf schrap zetten.
Heb wel een week met pijn in mijn nek rond gelopen, maar ben er beter van af gekomen dan die eend.
 
ach ja, als je veel rijdt moet je af en toe vaak bukken ;)
heb al eens een reiger ontweken, 3x duif, 1x meeuw tegen de kuip maar dit nog niet mee gemakt (Afbeelding) :( wordt weer eens tijd voor een vogelpest of zo B|

Tja, wat is wijsheid..

Stelletje dierenbeulen..

Zeker expres vroeg je nest uit ff gassen bij de buhrrrrrrrrrrmannnnnn en hoppa vol gas de polder in?

Eerst ff eenden sparren
Hierna ff fazanten zegekarren
Ook nog ff egeltjes koppen
Paar zwaluwtjes schoppen
En een paar reigertjes killen
Zooitje meeuwen villen
Niet voor kuikentjes remmen
Paar musjes temmen
Wat duiven
Beetje snuiven
En een paar vliegen wegwuiven
Je helm ff inkleuren
ff keihard verder scheuren
En op het eind je kamer behangen
met gele briefjes voor al die kuikendiefjes..

Heerlijk die kolder ...ik bedoel die polder..

Ben al vast begonnen met rijmen
Dit is geloof ik..klinkerrijmen

Daarnaast bestaan er nog

eindrijmen, halfrijmen,slagrijmen,stafrijmen,beginrijmen,kettingrijmen
ambtsgeheimen,dubberrijmen,hekelrijmen,kreupelrijmen,letterrijmen, hartsgeheimen.staatsgeheimen,keukengeheimen.zakengeheimen,redactiegeheimen,
biechtgeheimen,briefgeheimen, bankgeheimen,bedgeheimen, standsgeheimen, slijmen,
zwijmen,verlijmen

en tegellijmen

;)

Toch fijn dat ik het nog een beetje grappig vind..
Tenminste 1 die er lacht
en niet naar constant meer centen smacht
Toch nog wat goeie invloed die ouwe Sint.




 
Laatst bewerkt:
Deze zomer met mn pa lkkr aan het toeren in de veluwe. Ook zo'n zwaluw tegen ze helm en met en behoorlijke klap ook en waar denk je dat dat beest beland.......
Precies bij mij op de motor. Zag er niet echt lkkr uit en schrok me verrot :r . Snel gestopt om het natuurlijk mors-doode beessie terug in de natuur te deponeren.
 
Tja, wat is wijsheid..

Stelletje dierenbeulen..

Zeker expres vroeg je nest uit ff gassen bij de buhrrrrrrrrrrmannnnnn en hoppa vol gas de polder in?

Eerst ff eenden sparren
Hierna ff fazanten zegekarren
Ook nog ff egeltjes koppen
Paar zwaluwtjes schoppen
En een paar reigertjes killen
Zooitje meeuwen villen
Niet voor kuikentjes remmen
Paar musjes temmen
Wat duiven
Beetje snuiven
En een paar vliegen wegwuiven
Je helm ff inkleuren
ff keihard verder scheuren
En op het eind je kamer behangen
met gele briefjes voor al die kuikendiefjes..

Heerlijk die kolder ...ik bedoel die polder..

Ben al vast begonnen met rijmen
Dit is geloof ik..klinkerrijmen

Daarnaast bestaan er nog

eindrijmen, halfrijmen,slagrijmen,stafrijmen,beginrijmen,kettingrijmen
ambtsgeheimen,dubberrijmen,hekelrijmen,kreupelrijmen,letterrijmen, hartsgeheimen.staatsgeheimen,keukengeheimen.zakengeheimen,redactiegeheimen,
biechtgeheimen,briefgeheimen, bankgeheimen,bedgeheimen, standsgeheimen, slijmen,
zwijmen,verlijmen

en tegellijmen

;)

Toch fijn dat ik het nog een beetje grappig vind..
Tenminste 1 die er lacht
en niet naar constant meer centen smacht
Toch nog wat goeie invloed die ouwe Sint.
:) :) :) :)
 
Op de motor is het tot dusver bij bukken gebleven. Wel pas een keer een gans op de voorruit van mijn auto gehad. Ik kan je vertellen dat een streep uitgesmeerde gans over je dak er best smerig uitziet. :r
 
Ik schrik me altijd wezenloos als duiven, die langs de weg zitten te struinen, ineens laag wegvliegen...ALTIJD eerst richting weg, om vervolgens net gemist te worden B|

Tegen die tijd zit mijn hartbeat op 300 bpm.

Heb wel ooit IETS (weet niet welke vogel) geraakt tegen mij linkerspiegel. IK wendde mijn hoofd helemaal af, maar bleef gelukkig wel rechtdoor rijden. Was nog een beste klap.

Meest bizarre wat wij (vriendin en ik) ooit meegemaakt hebben is niet een vogel tegen de kuip, maar een bolbliksem, welke van links over de snelweg kwam aangevlogen/gerold, en tegen het zijruitje achter van koekblik kwam. Was heel onwerkelijk. Wij zagen hem links voor ons opdoemeen en kwam echt richting auto. We hebben elkaar aangekeken van; " dit gelooft niemand!". Bolletje was zo groot als een voetbal en leek erg veel op vuurwerk, maar dan vertraagt afgeschoten.

Je zal DIE maar op je helm krijgen :+
 
Wel een keer een fazant op de bumper van de taxi gehad. Geeft een boel veertjes zeg en bij het in de binnenspiegel kijken leek het wel of diezelfde veertjes de uitlaat uit kwamen.
En ja 1 keer een haas uit de gril kunnen plukken van een collega.
Hij vertelde dat ie wel een harde klap had gehoord maar niks op de weg zag dus was maar doorgereden. Bleek ie dus die haas geschept te hebben. Was met zn achterpoten in de gril blijven steken. Heeft met zn koppie zo'n 8 kilometer over het asvalt gestuiterd. Kan je vertellen dat het geen echt fijn resultaat geeft! (van het koppie was dan ook niet veel meer over)
en ja het was een lekker stukkie vlees achetraf :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan