Vogel weggekopt op snelweg, helm vraagje

Wijsneus

MF'er
29 sep 2002
218
31
Vanochtend met 145km/h besloot een vogel een kamikaze actie te ondernemen. Hoe groot is de kans dat ik mijn 2 weken oude helm moet gaan vervangen? Geen zichtbare schade, maar was wel een flinke tik.
 
Blijft altijd lastig. Het piepschuim heeft bepaalde samenstelling, vorm en dikte. Als dat is ingedeukt zal de helm bij de volgende val dus niet dezelfde bescherming bieden als eentje die geen pre-schade heeft. Hetzelfde voor de buitenschaal mbt microscheurtjes.

Lees hier en daar wel dat sommige fabrikanten een controle aanbieden, maar kan daar geen officiele bronnen voor vinden.

Zonder echte controle blijft t altijd een gok, maar met zo'n klap is het wel wat meer dan een tik geweest...
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
Heb zo’n “crosshelm” met peak, denk dat grootste gedeelte van de klap door de peak is opgevangen. (En zo te voelen dus door mijn nek)
 
Je zou de voering kunnen verwijderen en zelf even naar het piepschuim kijken/voelen.
Edit: als de peak nog heel is zal het waarschijnlijk wel meevallen met schade aan de helm, maar kijk toch even.
Maar eerst even voor jezelf zorgen natuurlijk!
 
Ik heb hetzelfde gehad, ik heb m vervangen. Ik had er geen peak opzitten, dus weet niet wat dat scheelt. Ik heb gevraagd om controle, maar dan zouden ze de helm netjes in 2en zagen, dus dat was redelijk kansloos.

Mocht je ervoor kiezen om te vervangen, ik kon gewoon declareren bij de verzekering, uiteraard wel een eigen risico van 150....
 
Dank voor de reacties, ga idd maar een nieuwe helm bestellen. Peak is wel heel, maar als ik erover nadenk was het best wel een flinke klap.
 
He feit dat je er onzeker over bent geeft al aan dat je hem nooit meer zal vertrouwen. Had ik ook na m'n maart ongeval; helm zag en voelde nog 'goed', toch vervangen.

En ga ff langs de huisarts voor de zekerheid, stijfheid en pijn kan vaak de volgende dag pas echt merkbaar worden.
 
Nou ja,dan reed ik waarschijnlijk op hetzelfe stuk na jou.
5D8E440B-E3FA-47F7-AEDC-50D844603781.jpeg
 
Ergens tussen een pterodactylus en eend in (in eerste instantie dacht ik aan een dementor of nazgul)
Even voor de niet-vogelaars die geen latijn spreken.
Wat voor vliegbeest was het?
Mus, spreeuw, merel, ekster, meeuw, gans, zwaan, ooievaar?
:)
 
Vanochtend met 145km/h besloot een vogel een kamikaze actie te ondernemen. Hoe groot is de kans dat ik mijn 2 weken oude helm moet gaan vervangen? Geen zichtbare schade, maar was wel een flinke tik.
Dat is een snelle vogel, die 145km/u kan vliegen. :+
Of was het in duikvlucht?


Best de helm vervangen en inderdaad eens dokter bezoeken.
 
Je hebt een gans weggekopt met 145 km/u?

De tering, dat kun je wel voelen jah, ik zou dan denk ik ook voor een nieuwe helm gaan.

Tevens: recept

db
 
Ze wegen gelukkig niet zo veel.
Zelf ook al meerdere vogels gekopt, ik heb geleerd er actief m'n hoofd tegen te zetten alsof het een voetbal was.
Minst kans dat je van je motor geslagen wordt.
 
Ze wegen gelukkig niet zo veel.
Zelf ook al meerdere vogels gekopt, ik heb geleerd er actief m'n hoofd tegen te zetten alsof het een voetbal was.
Minst kans dat je van je motor geslagen wordt.
Meerdere? Waar rijd jij?

Ik rij al 11+ jaar zo'n 10dkm per jaar en ben nog nooit in de buurt gekomen van een vogel koppen. Doe ik wat fout?
 
Terug
Bovenaan Onderaan