Vogels..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Mij is het opgevallen dat ik regelmatig last heb van vogels. Dan zitten ze meestal in de berm, schrikken ze van de motor vliegen ze op. En af en toe als je pecht hebt dan vliegen ze in paniek richting jou. En dan (tot nu toe gelukkig) moet één van ons twee (de vogel of ik) uitwijken. Leuk trouwens is dit met een groep vogels :( .

Volgens mij heb ik dit meer in de zomer dan in de winter. Eén keer een reiger een een meter boven mij gemist, daar schrik je wel van! Is een beetje aan de grote kant...

Heeft iemand anders deze ervaring ook?
 
Volgens mij heb ik dit meer in de zomer dan in de winter. Eén keer een reiger een een meter boven mij gemist, daar schrik je wel van! Is een beetje aan de grote kant...

Heeft iemand anders deze ervaring ook?


Jij bent die flik van kijkuit toch niet die tegen ruim 150 bijna zo'n mooie reiger doodrijdt? :P

owjah, kijkuit is een Belgisch 'verkeersveiligheid'-programma.. 'k bedoelde dus eigenlijk blik op de weg :)
_________________
Mijn Suzuki GSX-R600 My brothers high performance car

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-07-10 01:21 ]
 
Op 2001-07-09 23:30, schreef Daemon:
Volgens mij heb ik dit meer in de zomer dan in de winter. Eén keer een reiger een een meter boven mij gemist, daar schrik je wel van! Is een beetje aan de grote kant...

Heeft iemand anders deze ervaring ook?


Jij bent die flik van kijkuit toch niet die tegen ruim 150 bijna zo'n mooie reiger doodrijdt? :P

Nee, ik heb hem gemist, maar ik vond het veel tedicht bij, zeker voor zo'n grote vogel... Zal lekker voelen als zo'n 100 km rijdt, BAM reiger tegen je kop, AU (whiples)... })
 
Nou, mijn collega kwam eerst altijd op de motor van zijn pa (van Den Helder naar A'dam / AMC). Stond die tweewieler ineens voor de deur zonder ruit (weet fff niet meer wat voor type het was, maar het was een V4-tje, litertje of zo met een hoge ruit).

Ja hoor, onderweg een aanvaring gehad met een vogel.......

Hij mocht van geluk spreken dat hij niet van de schrik er af is geknald...... :}

})
 
De zomer is weer begonnen en dat betekend dat 1 weg bij mij in de buurt onbegonnen werk is. Je kan er prat op zeggen dat je tenminste 1 vogel kopt als je daaroverheen rijdt. Ik heb het over de weg van lelystad naar muiderzand. Als je uberhaupt al kijkt naar het aantal vliegen en wat er aan het einde van de weg op je pak zit, dan moet je daarnaast ook nog rekening houden met die kutvogels! zwaar kut gewoon, die weg doe ik niet tijdens de zomer. Mijn quota staat op 2 vogels, sorry beesies! :+
 
Laatst een mussie if iets dergelijks terug gekopt, geloof dat ik gewonnen heb.

Ooit nog eens plat weggedoken voor een meeuw.
Dacht eigenlijk dat ik natuurlijk voor niets bukte en dat het minstens een meter scheelde, maar diegene die achter mee reed vroeg of ik niets gevoeld had, was erg close dus.
 
Het meeste heb ik problemen met duiven, deze beesten zijn te traag om snel weg te vliegen. Tot nu toe slechts een keer een duifje mogen wegkoppen met 120km, megavet vizier naderhand, waarna ik toch enkele dagen last heb gehad van een stijve nek.
Leuk is anders, beestje gelukkig niet overleden.
 
De zomer is weer begonnen en dat betekend dat 1 weg bij mij in de buurt onbegonnen werk is. Je kan er prat op zeggen dat je tenminste 1 vogel kopt als je daaroverheen rijdt. Ik heb het over de weg van lelystad naar muiderzand. Als je uberhaupt al kijkt naar het aantal vliegen en wat er aan het einde van de weg op je pak zit, dan moet je daarnaast ook nog rekening houden met die kutvogels! zwaar kut gewoon, die weg doe ik niet tijdens de zomer. Mijn quota staat op 2 vogels, sorry beesies! :+

Je hebt gelijk: over de dijk is een gewoon niet leuk meer. Net de motor en je vizier gepoetst, rij je effe naar je werk in A'dam en zit alles weer onder de vliegen :r (een collega-Lelystedeling had 2 weken zijn auto niet gepoetst: het ding was gewoon groen van voren en de nummerplaat was onleesbaar geworden) Ik neem nu gewoon weer de A6, daar staan ze trouwens ook wat minder vaak te flitsen.

Ik heb een keer de Afsluitdijk op en neer gereden en dat hoeft voor mij voorlopig niet meer. Om de 200 meter heb je een bijna-aanvaring met een meeuw, da's gewoon niet leuk meer. Je wordt er echt niet vrolijk van als de zoveelste meeuw weer zonodig op een halve meter afstand voorbij scheert :(
 
Op de N201 van Aalsmeer naar Hilversum.
Kwam een GSX en een Blade tegen, bij ieder stoplicht kijken wat we konden. Staan we bij stoplicht 4 ofzo, alledrie opgenaaid om zo snel mogelijk weg te zijn, zitten er drie meeuwen midden op de kruising.

Groen.... alledrie als een speer weg. De meeuwen schrikken, een naar links een naar rechts en die derde wist niet waar die heen moest. Het gaf een beste dreun toen die meeuw via me kuip op mijn hand kwam. Verder op ff gestopt. Een grote bloedvlek en een barst in mijn kuip en twee vingers gekneusd.

Verzekering gebeld, werd alleen gedekt als ik die meeuw kon laten zien. En om nou later nog een meeuw dood te knuppelen ..... dat kan ik nou ook weer niet.

 
Vorige week nog, een of andere vogel voor m'n motor... scheelde echt een PAAR centimeter.. het is dat ik even het gas los liet en ietsje remde, anders had ik een vogel in m'n kuip :)
 
Vorige week nog, een of andere vogel voor m'n motor... scheelde echt een PAAR centimeter.. het is dat ik even het gas los liet en ietsje remde, anders had ik een vogel in m'n kuip :)

Hmm, volgens mij heb je de verkeerde smiley gebruikt, want ik kan me niet voorstellen dat je erg blij wordt als blijkt dat na een aanvaring met een vogel je kuip gebarsten is en al helemaal niet als je van schrik of door de klap op je plaat gaat '(
 
Vraag me af of zo'n vogel ook in je airbox terecht kan komen.

Lijkt me met een kawa niet geheel onmogelijk, vanwege die enorme happer.
 
Een musje schiet er zo in. Een meeuw zal waarschijnlijk niet passen. En een adelaar al helemaal niet ;)

 
Hah, een Adelaar bij een Kawa in die luchthapper, dan heb je toch een soort 'blackbird', nou maar hopen dat je dan die thundercat voor kan blijven... ;)
 

Vorrige keer in de Sesamstraat een grote blauwe vogel aan gereden. Klote beest wilden niet optijd opzij. Heel mijn RF in elkaar..... Geeft toch best een klap hoor, overal dwarrelde blauwe veren om ons heen.

 
Vorrige keer in de Sesamstraat een grote blauwe vogel aan gereden. Klote beest wilden niet optijd opzij. Heel mijn RF in elkaar..... Geeft toch best een klap hoor, overal dwarrelde blauwe veren om ons heen.

En die rare grote vogel had zeker ook nog een naam *D ?
 
tot nu toe nog geen vogels omvergereden, maar wel een ander dier

reed ongeveer 60 door een smal straatje naast een bos en dan steekt er dier over. kon het niet ontwijken, er recht over met voor en achterwiel.
dacht eerst een klein konijn of zo, maar neen
toen ik terugkeerde zag ik dat het een eekhoorn was. trok nog enkele stuipen en het was gedaan.
 

Ben wel een keer over een kat heen gereden met een brommer, mijn maat reed achter me met zijn scooter en die reed er ook overheen. Dus wij keren, zien we nog net die kat weg schieten.

En een andere keer kon ik net een haas ontwijken.
 
Verzekering gebeld, werd alleen gedekt als ik die meeuw kon laten zien. En om nou later nog een meeuw dood te knuppelen ..... dat kan ik nou ook weer niet.

Nou, knuppelen dat beest......snotverdorie, heeft een vriend van me dus al 5000 pieken gekost: antwoord van verzekering, Waar is dat beest dan???? wat tegen je kappen aan kwam? Tsja die ligt ergens dood te wezen. Mooi geen centjes dus van meneer de verzekering!!!!
 

Zo wordt je dus gedwongen om dieren dood te maken. Dat kan ik dus niet dat is in strijd met mijn Wereld Natuurfonds lidmaatschap.

Rij je dat beest onverhoopt toch dood laat het karkas dan een paar daagjes in de zon liggen en dan opsturen naar de verzekerings maat.


 
ik haat DUIVEN!!!!!!!!!!!! ze blijven altijd zitten of net op het laatste moment dat ze denken van.........lat ik maar eens aan de kant gaan(vaak telaat duzzz) klotuuuu roe koessss
 
ik haat DUIVEN!!!!!!!!!!!! ze blijven altijd zitten of net op het laatste moment dat ze denken van.........lat ik maar eens aan de kant gaan(vaak telaat duzzz) klotuuuu roe koessss

en ook al zitten ze met de kont in de richting waar jij langs wil, dan vliegen ze er meestal nog wel even vlak voor langs (heb ik vooral met merels maar die komen niet zo hard aan }) ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan