Vogezen & Elzas

En inmiddels weer terug, was geweldig! *O* *O* *O*

Nog nooit zoveel motorrijders bij elkaar gezien, ik denk dat er op elke auto zeker tien motoren waren en dan overdrijf ik niet, echt duizenden.

ff wat piccies, klik = hi res :)

Zo laat je een Ducati 999 op:

IMG_0874.jpg


Oh ja, ik had seatpipes, gat in m'n rugtas gebrand en de plastic tas waar m'n kleren in zaten was aan m'n kleding gesmolten, handig :')

IMG_0882.jpg


Cafe-tje onderweg, 1e dag :)

IMG_0886.jpg


Eerste dag hadden we dus regen, tweede dag (vrijdag) begon mistig. Op sommige stukken wanneer je in de wolken reed had je niet meer dan een meter of 10 zicht, geen foto daarvan maar deze geeft een idee:

IMG_0907.jpg


En nog maar eentje :z

IMG_0914.jpg


En het weer werd steeds beter :)

IMG_0915.jpg


IMG_0941.jpg


En helaas m'n Duc nog beschadigd, ik denk tijdens het afrijden van een te hoge stoeprand is het deel wat m'n kuipdelen verbind afgebroken, met als gevolg dat op de snelweg m'n kuipdelen een eigen leven gingen leiden. Gelukkig had jorisk (ook mf-er hier) ducktape bij en konden we de reis richting huis weer voortzetten :) Moet alleen die kuip dus even laten fixen maar dat is een zorg voor later.

IMG_0973.jpg


Al met al, geweldig gebied om lekker te scheuren, bomvol met motorrijders en overal erg gezellige terrasjes ed. dus kan het iedereen zeker aanraden!

Wij wilden eerst op een camping gaan staan maar die zijn er vrij weinig, hotels zijn er genoeg en ook niet duur, een 2-sterren hotel is 30 euro per nacht pp. excl ontbijt, in ons geval dan, wij hebben dus maar een hotel gepakt (en inderdaad, voor niks al die rotzooi meegenomen en ook weer mee terug ;)).

ow en als je gaat, zodra je een pompstation tegenkomt gelijk tanken!! Ook al is je tank nog halfvol gooi hem maar gerust vol want ik ben tot twee keer toe bijna zonder komen te staan omdat of de pomp dicht was, of je had een speciaal pasje nodig, of er waren er gewoon geen in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
En inmiddels weer terug, was geweldig! *O* *O* *O*

Nog nooit zoveel motorrijders bij elkaar gezien, ik denk dat er op elke auto zeker tien motoren waren en dan overdrijf ik niet, echt duizenden.

ff wat piccies, klik = hi res :)

Zo laat je een Ducati 999 op:

[afbeelding]

Oh ja, ik had seatpipes, gat in m'n rugtas gebrand en de plastic tas waar m'n kleren in zaten was aan m'n kleding gesmolten, handig :')

[afbeelding]

Cafe-tje onderweg, 1e dag :)

[afbeelding]

Eerste dag hadden we dus regen, tweede dag (vrijdag) begon mistig. Op sommige stukken wanneer je in de wolken reed had je niet meer dan een meter of 10 zicht, geen foto daarvan maar deze geeft een idee:

[afbeelding]

En nog maar eentje :z

[afbeelding]

En het weer werd steeds beter :)

[afbeelding]

[afbeelding]

En helaas m'n Duc nog beschadigd, ik denk tijdens het afrijden van een te hoge stoeprand is het deel wat m'n kuipdelen verbind afgebroken, met als gevolg dat op de snelweg m'n kuipdelen een eigen leven gingen leiden. Gelukkig had jorisk (ook mf-er hier) ducktape bij en konden we de reis richting huis weer voortzetten :) Moet alleen die kuip dus even laten fixen maar dat is een zorg voor later.

[afbeelding]

Al met al, geweldig gebied om lekker te scheuren, bomvol met motorrijders en overal erg gezellige terrasjes ed. dus kan het iedereen zeker aanraden!

Wij wilden eerst op een camping gaan staan maar die zijn er vrij weinig, hotels zijn er genoeg en ook niet duur, een 2-sterren hotel is 30 euro per nacht pp. excl ontbijt, in ons geval dan, wij hebben dus maar een hotel gepakt (en inderdaad, voor niks al die rotzooi meegenomen en ook weer mee terug ;)).

ow en als je gaat, zodra je een pompstation tegenkomt gelijk tanken!! Ook al is je tank nog halfvol gooi hem maar gerust vol want ik ben tot twee keer toe bijna zonder komen te staan omdat of de pomp dicht was, of je had een speciaal pasje nodig, of er waren er gewoon geen in de buurt.
Mooie foto's zeg! Ziet er erg mooi uit om te rijden!
Put it on my list :)
 
En inmiddels weer terug, was geweldig! *O* *O* *O*

Nog nooit zoveel motorrijders bij elkaar gezien, ik denk dat er op elke auto zeker tien motoren waren en dan overdrijf ik niet, echt duizenden.

ff wat piccies, klik = hi res :)

Zo laat je een Ducati 999 op:

[afbeelding]

Oh ja, ik had seatpipes, gat in m'n rugtas gebrand en de plastic tas waar m'n kleren in zaten was aan m'n kleding gesmolten, handig :')

[afbeelding]

Cafe-tje onderweg, 1e dag :)

[afbeelding]

Eerste dag hadden we dus regen, tweede dag (vrijdag) begon mistig. Op sommige stukken wanneer je in de wolken reed had je niet meer dan een meter of 10 zicht, geen foto daarvan maar deze geeft een idee:

[afbeelding]

En nog maar eentje :z

[afbeelding]

En het weer werd steeds beter :)

[afbeelding]

[afbeelding]

En helaas m'n Duc nog beschadigd, ik denk tijdens het afrijden van een te hoge stoeprand is het deel wat m'n kuipdelen verbind afgebroken, met als gevolg dat op de snelweg m'n kuipdelen een eigen leven gingen leiden. Gelukkig had jorisk (ook mf-er hier) ducktape bij en konden we de reis richting huis weer voortzetten :) Moet alleen die kuip dus even laten fixen maar dat is een zorg voor later.

[afbeelding]

Al met al, geweldig gebied om lekker te scheuren, bomvol met motorrijders en overal erg gezellige terrasjes ed. dus kan het iedereen zeker aanraden!

Wij wilden eerst op een camping gaan staan maar die zijn er vrij weinig, hotels zijn er genoeg en ook niet duur, een 2-sterren hotel is 30 euro per nacht pp. excl ontbijt, in ons geval dan, wij hebben dus maar een hotel gepakt (en inderdaad, voor niks al die rotzooi meegenomen en ook weer mee terug ;)).

ow en als je gaat, zodra je een pompstation tegenkomt gelijk tanken!! Ook al is je tank nog halfvol gooi hem maar gerust vol want ik ben tot twee keer toe bijna zonder komen te staan omdat of de pomp dicht was, of je had een speciaal pasje nodig, of er waren er gewoon geen in de buurt.

Mooie foto's, leuk ritje geweest geloof ik zo....

Zonde dat je tas verbrand heb met de seatpipes, mja, weer een les voor de volgende keer.
Vraag me wel af, had je geen last van die 'toren' achterop? Lijkt me zo hoog opgebouwd. Ik probeer alles zo laag mogelijk op de motor te houden. Dit in verband met eventueel (over)hellen in de bochten enzo... Of had je daar geen last van?

Hebben jullie nog 'speciale' motorhotels gepakt of gewoon op de bonnevooi ergens naar binnen gestapt?

Dat van dat tanken is trouwens een goeie tip! :Y
Heb het een keer gehad... knipperend lampje
smiley_chinrub.gif
... Constant branden lampje...
smiley_please.gif
Op een zondag middag, midden in midden Frankrijk! Blij dat ik was dat ik een tankstation tegenkwam dat open was! *O*
Nog een aanvullinkie daarop: een credit-card of visa-card is haast wel een must, naast contant geld, om te betalen (bijv. bij het tanken) in het buitenland. Da's voor mij eigenlijk de enige reden dat ik die card heb.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's, leuk ritje geweest geloof ik zo....

Zonde dat je tas verbrand heb met de seatpipes, mja, weer een les voor de volgende keer.
Vraag me wel af, had je geen last van die 'toren' achterop? Lijkt me zo hoog opgebouwd. Ik probeer alles zo laag mogelijk op de motor te houden. Dit in verband met eventueel (over)hellen in de bochten enzo... Of had je daar geen last van?

Hebben jullie nog 'speciale' motorhotels gepakt of gewoon op de bonnevooi ergens naar binnen gestapt?

Dat van dat tanken is trouwens een goeie tip! :Y
Heb het een keer gehad... knipperend lampje [afbeelding] ... Constant branden lampje... [afbeelding] Op een zondag middag, midden in midden Frankrijk! Blij dat ik was dat ik een tankstation tegenkwam dat open was! *O*
Nog een aanvullinkie daarop: een credit-card of visa-card is haast wel een must, naast contant geld, om te betalen (bijv. bij het tanken) in het buitenland. Da's voor mij eigenlijk de enige reden dat ik die card heb.

Nou... ik heb een klein verslagje van die rit (we zijn met zjin twee-en gegaan) hier gezet. We kwamen bij een pomp aan in een redelijk grote stad waar we dus niet konden tanken. Er was een zwitser voor mij die wilde tanken en die zag ik 3 pasjes proberen, twee creditcards en een andere vage pas en niks werkte! En die pinautomaat zag ik nog bij 10 andere pompen, het is een soort standaard pompsysteem daar.

Ik heb hem toen verteld dat er een Intermarche verderop was maar daar bleek achteraf ook geen pomp aanwezig :)
 
Laatst bewerkt:
Nou... ik heb een klein verslagje van die rit (we zijn met zjin twee-en gegaan) hier gezet. We kwamen bij een pomp aan in een redelijk grote stad waar we dus niet konden tanken. Er was een zwitser voor mij die wilde tanken en die zag ik 3 pasjes proberen, twee creditcards en een andere vage pas en niks werkte! En die pinautomaat zag ik nog bij 10 andere pompen, het is een soort standaard pompsysteem daar.

Ik heb hem toen verteld dat er een Intermarche verderop was maar daar bleek achteraf ook geen pomp aanwezig :)
Mooi verslag! Zag er goed uit!

Herkenbaar van de benzine pompen, mijn motto "bij twijfel, vol tanken" ;)
 
Mooie foto's, leuk ritje geweest geloof ik zo....

Zonde dat je tas verbrand heb met de seatpipes, mja, weer een les voor de volgende keer.
Vraag me wel af, had je geen last van die 'toren' achterop? Lijkt me zo hoog opgebouwd. Ik probeer alles zo laag mogelijk op de motor te houden. Dit in verband met eventueel (over)hellen in de bochten enzo... Of had je daar geen last van?

Hebben jullie nog 'speciale' motorhotels gepakt of gewoon op de bonnevooi ergens naar binnen gestapt?

Dat van dat tanken is trouwens een goeie tip! :Y
Heb het een keer gehad... knipperend lampje [afbeelding] ... Constant branden lampje... [afbeelding] Op een zondag middag, midden in midden Frankrijk! Blij dat ik was dat ik een tankstation tegenkwam dat open was! *O*
Nog een aanvullinkie daarop: een credit-card of visa-card is haast wel een must, naast contant geld, om te betalen (bijv. bij het tanken) in het buitenland. Da's voor mij eigenlijk de enige reden dat ik die card heb.

Ja het probleem was idd dat ik in de hoogte moest bouwen, omdat de 999 maar een heel klein buddyseatje heeft, dus een tent en een stoeltje en hij zit al vol. Ik moet zeggen dat ik het met 5 spanbanden vast had gezet en er weinig last van had, wel voelde je af en toe de wind er tegenaan beuken maar dat viel ook wel mee, het geheel was vrij stabiel.

Dan nog was het vooral snelwegproof, want bochten deed ik heel voorzichtig en rustig aan. Volgende keer ga ik het ook anders doen, ik zag al dat je bagagerekjes kunt kopen die eenvoudig te monteren zijn en dan kan ik alles zo laag mogelijk houden en nog beter vastzetten :)
 
Hallo,
Wij zijn ook net terug uit de Vogezen en inderdaad is de max voor elke motard die het niet te ver van huis wil zoeken. Route des Crêtes, 1000-meren route, Route du vin, ... allemaal even prachtig. Het betere bochtenwerk en lekker klimmers. We hebben gelogeerd in het moto-hotel du Col de Bussang bij de Nederlandse uitbaters Mark en Ietske en dit is zeker een aanrader. Het is geen 5-sterren, maar dat hoeft ook niet. De kamers zijn net, goede douche, overdekte motorstalling, eenvoudig maar goed ontbijt en voor wie wil een lekker 3-gangen avondmaal. De midweekformule halfpension aan 198 euro is zeker de moeite waard. Bovendien zijn de hotelhouders OK en helpen ze je aan leuke uitstapjes. Zeker doen.
 
En helaas m'n Duc nog beschadigd, ik denk tijdens het afrijden van een te hoge stoeprand is het deel wat m'n kuipdelen verbind afgebroken, met als gevolg dat op de snelweg m'n kuipdelen een eigen leven gingen leiden. Gelukkig had jorisk (ook mf-er hier) duckDuc-tape bij en konden we de reis richting huis weer voortzetten :) Moet alleen die kuip dus even laten fixen maar dat is een zorg voor later.

[afbeelding]

.

_O- _O-


Wel mooi verslag! :Y ;)
 
Ik ben net terug van een midweek + weekend vogezen. Heb het erg naar mijn zin gehad.
Ik heb twee cols aangedaan. De Ballon d'Alsace en de Grand Ballon. Over die eerste was ik zo overheen maar op die tweede heb ik wel even stilgestaan en van de omgeving en het uitzicht genoten. Ben terug gereden via la Bresse. Ik heb de bochten niet geteld maar het waren er heel veel.
 
Daar was ik in 2007 ook.. Bovenop de Grand Ballon:

GroteFoto-NNJVLLW8.jpg


Mooi rijden daar, en idd niet zo gek ver weg. In een dagje makkelijk te doen...
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers:

Een rustige groene camping in de vogezen. Er is niets te doen, maar wel veel (heel veel) rust.
Eigenaar rijdt zelf ook motor.

Plaats :Rehaupal (15km van Gerardmer) en de camping heet Camping du Barba.

Hve fun ;)
 
Heb ook een perfecte camping gevonden vlakbij Xonrupt-Longemer en........."LA SCHLUCHT" :
Camping "la grange mauselaine" N 48.06417, E 6.96257 (Bord bij ingang maar eigenaar maakt verder geen reclame). Geopend vanaf mei tot eind september.
Dit is welliswaar een 1 sterren camping maar toilet voorzieningen zijn schoon en warm water aanwezig . Het is een grote weide in een dalletje en je kunt gaan staan waar je wilt. Broodjes te bestellen voor in de ochtend......
 
Ik heb 2 weken geleden een tiendaagse trip door Frankrijk en Spanje gemaakt. Mijn 1e stop was in de Vogezen en daar heb ik toen in 'Col de Bussang' geslapen. Leuk hotelletje dichtbij de voet van Ballon d'Alsace. Uitbaters zijn een Nederlands koppel. Sympathieke mensen, goeie sfeer, lekker eten, verzorgde kamers, afgesloten parking waar de moto's onder 'carports' staan. Meer moet dat niet zijn. Misschien ga ik in september nog eens terug voor een weekend want ik heb de Vogezen maar gewoon als doorreis gedaan en het smaakt naar meer.

http://www.coldebussang.com/nl/frame-presentation.htm
 
Afgelopen maandag weergekomen van een 5 daagse motorreis naar de vogezen. Jezus wat een mooi gebied om te rijden, asfalt op de meeste passen in een goede staat, en het is niet druk op de wegen *O*

full
 
Heb ook een perfecte camping gevonden vlakbij Xonrupt-Longemer en........."LA SCHLUCHT" :
Camping "la grange mauselaine" N 48.06417, E 6.96257 (Bord bij ingang maar eigenaar maakt verder geen reclame). Geopend vanaf mei tot eind september.
Dit is welliswaar een 1 sterren camping maar toilet voorzieningen zijn schoon en warm water aanwezig . Het is een grote weide in een dalletje en je kunt gaan staan waar je wilt. Broodjes te bestellen voor in de ochtend......
Klingt prima toch?
 
Zaterdag ga ik naar de vogezen toe :D wel handige tips hier van het tanken.
Ik zal er aan denken om een paar mooie omgevingsfoto`s te maken voor hier te posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan