Vogezen

bikersjors

Rookie
4 mrt 2011
12
0
In de voorbereiding voor het komende seizoen, ben ik te weten gekomen dat de Vogezen een leuk motorgebied is.

Op Youtube heb ik het e.e.a. gezien; wie heeft hier mooie routes?

U krijgt een groet van

Bikersjors
 
Een draadje verderop vraag je ook al routes voor teutoburgerwald/westerwald.

Prima. Maar heb jezelf wel eens geprobeerd om een route te maken?

(In de Vogezen is het overal mooi rijden)

Ga je via de hoge Venen, ardennen, Luxemburg binnendoor die kant op dan begint het stuurplezier al direct.

:]
 
Natuurlijk kan ik ook een route maken. Geen probleem. Maar mijn ervaringen zijn wel dat ik vaak later moet vernemen dat ik beter een andere weg had moeten nemen omdat die weg veel leiker was.
En op dit forum zijn een groot aantal mensen aangesloten en ik maak graag gebruik van hun ervaringen op motorroutes.

Groet van
Bikersjors
 
vorige zomer zijn we een week in les tronces geweest (ligt in hartje vogezen). daar zit een heel gezellig en goedkoop motorhotel gerunt door een nederlander. vanaf daar kun je prachtige routes rijden en dan maakt het nog niet eens zoveel uit waar je heen rijd zolang je de bekende cols maar een keer aandoet. wegen die je zeker moet aandoen: les troy pikes, ballone de alsalce, route de cretes en col de la schult. deze zomer gaan we weer terug, in de vogezen kun je perfect sturen :] :] :]

kneedowns.jpg

kneedownpeppie.jpg
 
Laatst bewerkt:
En over dat perfecte sturen... vele malen rustiger dan de eifel, veel beter afsalt dan in de eifel, en de politie... die vraagt je om je blèrpijp te laten brullen en laat je vervolgens doorrijden, want met het mooie geluid maak je hun dag weer goed. Beetje tegenovergestelde van Nazi-Duitsland.
 
En over dat perfecte sturen... vele malen rustiger dan de eifel, veel beter afsalt dan in de eifel, en de politie... die vraagt je om je blèrpijp te laten brullen en laat je vervolgens doorrijden, want met het mooie geluid maak je hun dag weer goed. Beetje tegenovergestelde van Nazi-Duitsland.

klopt :Y de meeste wegen hebben goed asfalt en zelfs in de zomer is het er heel erg rustig.
had ook wel de indruk dat de politie het allemaal wel oke vond zolang je niet als een mongool door de dorpjes rijd.
 
Ik kwam daar ooit met 150 een dorp binnenknallen (verlaten dorp en dit was aan de rand bij het binnenrijden). Stop politie... door een paar agenten in de berm. Papieren laten zien, en na een rondje om onze motoren met racepotjes gelopen te hebben vroegen ze ons deze te starten en gas te geven. Bij beiden een smile op het gezicht, en na het uitzetten van de motor kregen we te horen "c'es très bon!!!". We kregen papieren terug en ons werd een "Bon Route" gewenst.
 
Inderdaad bij Wim is een goeie stek, eenvoudig goed
en een erg tof weggetje naar Les Tronces toe !
 
Slecht nieuws betreft Les Tronces
Ik heb Wim heden ochtend aan de telefoon gehad, en het gaat nog steeds niet goed in Frankrijk. De belasting heeft Wim de das om gedaan. Hij is genoodzaakt om de herberg te sluiten. Helaas voor jou als wel voor vele anderen gaat een vakantie bij Wim niet meer door.
Bron: Nederlandse vriend van Wim die een vakantiehuis heeft in de Vogezen.
 
-O- Erg jammer was gezellig daar 2 jaar geleden :Y

Ik snap het ook niet. De Franse staat verdient er toch aan :? Nu in ieder geval niet meer.
 
Oké, dan waren jullie zeker die twee die op weg naar Wim waren en toen op de deur van de herberg moesten vernemen dat hij gesloten was wegens "omstandigheden".
Ik niet, was Peppiegezicht. Maar anders was Floris zijn vriendin niet tegengekomen ;)
 
Oké, dan waren jullie zeker die twee die op weg naar Wim waren en toen op de deur van de herberg moesten vernemen dat hij gesloten was wegens "omstandigheden".
Peppiegezicht en ik idd :Y

Jullie de 4 Belgische vrinden? Met de slecht startende Triumph? ;)
 
Peppiegezicht en ik idd :Y

Jullie de 4 Belgische vrinden? Met de slecht startende Triumph? ;)

Nee, wij waren met z'n tweeën maar ook met een Triumph. Die maat van mij reed op een groene Triumph Street triple en ik reed een grijze Moto Guzzi V11, met lekkende koppelingsvloeistof..... Maar het verhaal van die Duitse en La Mouche, dat was voor mij 1+1=2 ;)

Maar weer even ontopic, Bikersjors, ik kom al vijf jaar bij La Mouche, en ik kan mij aansluiten bij Peppiegezicht (wat betreft La Mouche). Voor routes kan je het beste bij de link van David_ZZR kijken, want die gasten van Motorvision hebben daar aardig wat mooie routes gereden. Ik heb bij hun ook de meeste routes "geleend" en naar eigen ervaring van wat ik daar heb gereden, aangepast.

Gr. Mjingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan