vol gas in hoogste versnelling, maar toch lage toeren

hondadeau

Rookie
12 mrt 2019
3
0
Ik rij een Honda Deaville NT650V, hele jaar door en zo'n 1000-1500 km per maand. Laatste weken merk ik dat ik wat vermogen lijk kwijt te zijn ofzo. In de hoogste versnelling moet ik vol gas om nog enigzins verkeer bij te houden, maar heb niks meer over om nog wat vaart te maken. Toerental kruipt heel langzaam naar 5000, soms net wat erover. Dacht dat de koppeling slipte, dat was het niet volgens de motorzaak. En dan moet inderdaad dacht ik toerental toch juist oplopen zonder dat je echt vaart maakt.. Wat kan dit zijn?
 
Ik heb hetzelfde gehad met de XL350R. Die belast je normaal gesproken vrij weinig, je schakelt vrij vlot naar de 5e versnelling, waarbij ik meestal de 2 en 4 oversla.

Vanaf 80 km/u moet de motor ineens gaan werken, en worden er hogere toerentallen gedraaid. De motor leek dan zwaar in te houden. Dit bleek uiteindelijk een lekkage te zijn van inlaatrubber op de cilinderkop, die zich pas bij belasting liet merken.

Het kan natuurlijk ook de eerder genoemde brandstofpomp zijn, of een verstopte hoofdsproeier.
 
Ik heb hetzelfde gehad met de XL350R. Die belast je normaal gesproken vrij weinig, je schakelt vrij vlot naar de 5e versnelling, waarbij ik meestal de 2 en 4 oversla.

Vanaf 80 km/u moet de motor ineens gaan werken, en worden er hogere toerentallen gedraaid. De motor leek dan zwaar in te houden. Dit bleek uiteindelijk een lekkage te zijn van inlaatrubber op de cilinderkop, die zich pas bij belasting liet merken.

Het kan natuurlijk ook de eerder genoemde brandstofpomp zijn, of een verstopte hoofdsproeier.
Erg raar verhaal. Als er valse lucht kan worden gezogen gebeurt en merk je dat voornamelijk bij stationair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan