Vol in mijn midlifecrisis......

Patrickf

MF'er
13 mrt 2019
36
32
Barendrecht
Facebook
😲…...dus maar een motor gekocht en nu aan het lessen.

Ik ben Patrick, een jong gebleven vent van 48 jaar en eindelijk maar eens de knoop doorgehakt om een motor te kopen.
Sinds kort woon ik na 11 jaar Duitsland weer in Nederland, ik ben geboren Nijmegenaar en ben nu neergestreken onder de rook van Rotterdam in het leuke Barendrecht.
Rijbewijs ben ik dus mee bezig. AVB op 12 juni en AVD op 5 juli. De tijd kan niet snel genoeg gaan.

Mijn pa heeft vroeger altijd motor gereden en ik zat vanaf mijn 4e al achterop en mee naar de motorraces in Assen, Francorchamps, Zolder, Ammerzoden enz. enz.

De reden dat ik nooit eerder ben begonnen was ter bescherming van mijn eigen veiligheid, niet dat ik onbezonnen was, maar ik zocht/zoek toch graag grenzen.
Inmiddels wat ouder en vader, dus ook wat rustiger. (geloof ik).
Een racer is altijd mijn wens geweest dus die heb ik ook maar aangeschaft.
Honda CBR 954 RR Fireblade. Gekocht bij onze oosterburen en hij wordt binnenkort op kenteken gezet.

1397012


Verder rijd ik natuurlijk ook nog koekblik: Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi, een Fiat Barchetta en nog een omgebouwde en aangepaste Suzuki Samurai.
De Samurai is een echte hobbyauto waarmee ik met een vriendenclub offroad rij (trail) op afgesloten terreinen in Nederland, Duitsland en Frankrijk.

Daarnaast lees ik graag de techniek topics en ben ik zeer leergierig en sleutel graag zelf. Helaas op het gebied van motoren nog geen ervaring.
De laatste 2-wieler waar ik aan sleutelde was aan mijn Honda MT in 1987.

Aangezien ik nogal vers ben in Barendrecht en het rijden zeker nog moet leren zal ik mij zeker aansluiten bij de toer ritjes die hier in de omgeving gemaakt worden.

Dus wellicht tot ziens.
:W
 
Welkom hier!

Barendrecht is hier niet echt ver vandaan, er worden best wel wat ritjes georganiseerd hier, kijk maar eens hier in het regionale deeltje op MF:
Leuke intro trouwens!
Ik heb een kennis die al jaren dat soort ritjes doet met een Suzuki Samurai, eerst met een oude Lj maar nu met een Samurai.

Veel plezier op MF, :] :t
 
Het leven begint bij 48. Veel plezier en veel veilige kilometers !!
 
Welkom in een wereld waar de oudere jongere ook motor rijdt.

Succes met het lessen. Dat is een dingetje tegenwoordig. 🤔
 
Hartelijk bedankt voor jullie welkom
👍
En dat lessen? Momenteel heb ik 6 dubbele lessen gehad en moet het rustig aan doen, momenteel les ik 1 keer in de anderhalve week omdat de examendatums helaas nog even op zich laten wachten 12 juni en 5 juli. Theorie is al in bezit.
Rijden gaat prima voor een beginneling, ook als ik vergelijk met medelessers die al wat langer lessen en kort voor hun examen zitten.
De enige die ik nog wel eens wil verklooien is de langzame slalom. Maar na 2 keer gaat die ook weer goed.

Ik verheug me er echt op te kunnen gaan rijden.
 
Welkom,prima fiets die Fireblade,ik heb er ook 1 gehad,voor een beginner prima rijdbaar met
voor een sportmotor een relaxte zitpositie.
:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan