Vol leer vanaf welke temperatuur? En met of zonder thermo

Kevin87

'07 APRC factory gen II | '16 Versys 650
23 sep 2013
404
0
bingelrade
Dames en heren,



Uit nieuwsgierigheid:

Vanaf welke temp. rijden jullie in volledig leer eropuit? En welke ervaringen hebben jullie met thermo-onderkleding?

Ik overweeg om een setje thermokleding te kopen. Zodat ik vaker dat 1delig kalf kan aantrekken.


Do's? Don'ts?
 
Ik vermoed dat google niet weet wanneer je erop uit gaat in leer, of welke thermo kleding er gekocht is :)
 
Ik rij ermee wanneer het voor mij lekker weer is. Is voor iedereen anders. Thermokleding eronder is altijd wel handig ook als het warm is. Dan krijg je het pak tenminste nog uit :)
 
Ik rij altijd met thermo kleding dan krijg ik m'n pak tenniste uit als ik helemaal bezweet ben.
Als het zo rond de 10 graden is ga ik over op leer
 
http://www.motor-forum.nl/forum/find

Thanks, maar niet echt wat vindbaars. Uit de overige reacties heb ik meer info gekregen *D



Zelf vind ik het met mijn BMI van een stoeptegel het onder de 10 graden al aan de koude kant. Of thermokleding daar nu zoveel winst bij geeft??
 
Ik rijd altijd vol leer, alleen bij temperaturen onder de ~15 graden draag ik er een slim-fit chino broek onder + een longsleeve shirt, dan is het wel te doen, verder enkel last van koude handen omdat ik altijd met zomerhandschoenen rijd :+
 
Toen ook nog een snelle motor had :+ altijd vol leer, maar had nog een alle seizoenen waterdichte ademende enz jas die zonder de binnen voering perfect over m,n pak paste ... Nooit koud gehad zo, en waterdicht … de jas dan.
 
Nooit eigenlijk, leer is superonpraktisch, dus waarom zou je dat jezelf aandoen.
Nooit zo'n last van, of ik nou mijn motorspijkerbroek aandoe of een leren broek maakt niks uit en de jas kies ik afhankelijk van de temperatuur. Als ik wat verder van huis ga met leer, neem ik een regenjakkie mee. Rugzak met HEMA regenbroek heb ik toch standaard bij me.
 
Voor plezier-ritjes altijd met leer.. Dus dat is voor mij sowieso bij 10+ graden.
Voor woon-werk pak ik dan weer altijd textiel.

Onder leer draag ik altijd thermo. Bij 10 graden misschien nog met een extra t-shirt over m'n thermo en in de zomer als het 20+ graden is dan pak ik een "cool&dry" shirtje van Nike.
 
Hangt af van te rijden afstand / tijdsduur. :]
Altijd met thermogoed er onder.
Wat ook erg goed onder leer werkt is microfleece, vooral als het wat frisser is.
En een hardloop- / wieler- ademend regenjack houdt de kou weg van je bast als de ventilatie erg enthousiast is, soms ook wielerondergoed, de windwerende versie dan.

Doe je best.

Overigens suggereert de topictitel een "poll", maar die is er nie'. -O-
 
Ik heb sinds kort een combinatie van leer en textiel. Zit een winddichte en waterdichte binnenjas in. Dat gecombineerd met wat laagjes moet voldoende zijn. Maar dat is natuurlijk smokkelen, niet echt een racepakkie.

Revit Galactic.
product_11764.jpg


Ik rijd pas vanaf 15 graden omdat ik alleen maar een leren pak heb. Dan is het best goed te doen en dat terwijl ik het syndroom van Raynaud heb. Alleen last van bevroren vingers en neus. B|
Heb het nieuwe pak nog niet geprobeerd dus ben zelf ook wel benieuwd.
 
Ik rij altijd maar dan ook altijd met leer : heb ook geen andere. Pak alleen wel als het heel warm is de wat dunnere handschoenen tegen zweten.
 
Dus zo'n thermopakkie maakt het niet nóg warmer als dat het al is?

Nee, werkt zelfs vochtregulerend.
Mij zoon van 12 heb ik wel eens uitgepakt terwijl zijn voering helemaal zeiknat was van het zweet en alles vastgeplakt zat.
Sindsdien dragen we altijd de thermokleding van de Lidl er onder.
Als hij bij warm weer zijn pak uitdoet is de voering wel klam maar hij zelf en zijn thermo ondergoed niet.
Echt, zomer en winter thermokleding aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan