Vol synthetisch olie vervangen met half synthetisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gold333

Rookie
9 mrt 2010
10
0
Hoi beste allemaal.

Ik heb een paar jaar geleden een fout gemaakt en vol synthetische Shell Advance (voor motoren) gedaan in de motoren.

Het betreft Suzuki GSXR 750 (1999).

Men zegt nu dat ik er half synthetische Motorex 10W40 in had moeten doen.

Je hoort vaak dat vol en half synthetisch niet gemengt horen te worden.

Ik ben van plan een olieoplosser in te doen (BG EPR) and 15 min laten draaien alvorens de oude olie eruit te halen En dan te vervangen met de motorex.

Heeft iemand nog verdere tips voor deze situatie?
 
Zowel de synthetische als de semisynthetische olie zullen het goed doen in die motor. Het reinigingsmiddel vermoedelijk niet. Waarschijnlijk is de motor gewoon schoon van binnen en valt er niets te reinigen.
 
Dat spul is overigens geen olie oplosser. Het is een koolaanslag reiniger, super geschikt voor vervuilde GDi motoren, zeggen 'ze' . Duidelijk gericht op verstopte, slecht onderhouden auto's. Maar goed, zelf weten. Mijn ervaring en onderbuik raden het beide af. BG EPR® Engine Performance Restoration® – BG Products in Nederland
Ooit zoiets dergelijks gebruikt bij een Intruder 1400 van een klant ,wel op zijn eigen verzoek,ik kreeg gewoon medelijden met die Intruder,ding
klonk alsof alle lagers er uit lagen 😬 ,je mag de motor alleen lage toeren laten draaien,nou ik wist toen wel waarom,de koolaanslag zal
misschien wat verminderen,maar met een beetje pech je lagers ook.Dat spul is echt een paardenmiddel en moet je alleen gebruiken als het noodzakelijk
is,bij lekke kleppen door koolaanslag bijvoorbeeld,het is absoluut niet bedoeld om oude olie uit je blok te spoelen.
 
Mijn beeld, gebaseerd op aardig wat leeswerk. Je kunt half-syntheet en vol-syntheet, in een niet te vervuilde motor, probleemloos met elkaar afwisselen. Dat beetje verdunning met restjes achtergebleven oude olie is geen enkel probleem. Ik vermoed zelfs dat half- en vol-syntheet 1:1 mengen en dat gebruiken geen enkel probleem is, alhoewel ik het niet aan zou bevelen. Wat slippende koppelingen betreft: heb je een droge platenkoppeling, dan kun je over het algemeen auto-olie gebruiken. Heb je een natte platenkoppeling, zoals de meeste motoren, dan hoef je alleen maar op de MA-classificatie van de motorolie te letten. Staat dat er op dan is de olie geschikt voor natte-platenkoppelingen.
 
Ik lees op die bg site gewoon tell sell verkoop.praatjes.
Ahoewel,ik zie een blije mevrouw die op,een tablet iets moois ziet over dit spul(zie bijgevoegde foto).
Erna rijd zelfde mevrouw blij weg in haar gespoelde auto met bg spul.(zie foto)
En ook nog het zielige verhaal en hoe ze ontstaan zijn na tweede wereld oorlog
Wat ik er van geloven moet.
Ik heb geen idee,want er komt zoveel onzin op,internet voorbij dat het wel science fiction lijkt,ongelooflijk
 

Bijlagen

  • IMG_6975.PNG
    IMG_6975.PNG
    461,8 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6976.PNG
    IMG_6976.PNG
    447,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6977.PNG
    IMG_6977.PNG
    168,5 KB · Weergaven: 6
Raar toch dat die "wondermiddelen" bijna altijd op een particulier gericht zijn en bijna nooit voor bedrijven.
Meeste bedrijven gebruiken die "wondermiddelen" niet.
(Misschien omdat ze alleen geld steken in producten die resultaten leveren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan