Volg jij de wet?

Welke regel overtreedt jij consequent?

  • Vmax tot plus 30 km/u

    Stemmen: 168 82,4%
  • Inhaalverbod

    Stemmen: 91 44,6%
  • Busbaan (NL)

    Stemmen: 18 8,8%
  • Stoppen ná de stopstreep

    Stemmen: 63 30,9%
  • Het niet gebruiken van richtingaanwijzers

    Stemmen: 39 19,1%
  • Stoppen bij stopbord

    Stemmen: 87 42,6%
  • Rijden over de stoep anders dan tbv parkeren

    Stemmen: 39 19,1%
  • Rijden door rood verkeerslicht

    Stemmen: 17 8,3%
  • Het niet voorlaten van voetgangers bij VOP

    Stemmen: 6 2,9%
  • Onnodig geluid maken (revven)

    Stemmen: 36 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    204
  • Opiniepeiling gesloten .

zantzakkie

Blue boy
6 mei 2019
1.678
1.597
Het is weer eens tijd voor een poll!

Ik vraag me af, welke verkeersregel of regels, heb je geen boodschap aan?
Je mag meerdere keuzes maken.

Ik kan natuurlijk niet alles benoemen, dus voel je niet bezwaard om te reageren!
 
Ik probeer me over het algemeen redelijk netjes aan de wet te houden, maar soms lukt dat even niet of is het uitgesproken onhandig. Zo rijd ik vrij regelmatig op een N-weg met stilstaande-filevorming en een on-onderboken streep langs de rijbaan. Zonder tegemoetkomend verkeer is de verleiding om die streep te overschrijden en er toch een stuk langs te rijden (lees: Inhalen waar dat verboden is. Hoe je er verder ook over denkt: dat past niet meer onder de noemer "Filteren") toch wel erg groot. 🤔
Met snelheid heb ik net zoiets: Normaliter houd ik me aardig aan de maximumsnelheden, maar een dorp verderop komt een 60 weg binnen, dan moet je 50 ivm bebouwde kom. Oke. dat doe ik netjes, maar dan is er een eind verderop een heel kort stukje van 150-200 meter waar opeens borden "30" staan. Er is geen verschil in weginrichting, geen zijwegen, er ligt geen school naast en je hebt vrij zicht, dus waarom 30?? Wettelijk gezien niet goed, maar ik ben bang dat ik daar wel eens vergeet vaart te minderen en met 50 doorrol. 🤔
 
Laatst bewerkt:
Rechts inhalen als mensen kilometers van te voren al gaan voorsorteren om linksaf te gaan, op de provinciale weg mensen inhalen over een doorgetrokken streep als ze 60 rijden waar ze 80 mogen, ietsiepietsie harder rijden dan toegestaan is, af een toe een fietspaadje pakken....you name it, I'll do it. Voor de rest ben ik best een braaf ventje...O-)
 
Laatst bewerkt:
Rijd meestal toch wel beheerst. En de uitlaat van de Tiger is niet lomp genoeg om echt veel herrie te maken. Maar goed hoog in de toeren maakt veel toch wel geluid.
 
Op mijn ene pak staat al "rev it", misschien moet ik nog een paar teksten plaatsen, "buslane it", of "ride on the sidewalk for other purposes than park it".
Je vergeet nog “ polite” :+
Populaire tekst in GB
 
Van alles wat wel wat te zeggen. Knipperlichten gebruiken? Over het algemeen wel, maar als er echt geen ene hond is en ik alleen ben, dan niet.
Door rood? Ook, maar alleen als het verkeerslicht mij niet ziet, ik weet hoe de ze geregeld zijn en dan alleen als ik veilig kan. Meestal stopt er wel een auto achter me voor ik door rood ga.
Busbaan pak over het algemeen niet, ligt best veel olie op. Dat is op natte dagen wel spannender. :+
 
Altijd!


En als iemand een bekeuring stuurt omdat men van mening is dat het niet zo is: betaal ik de boete. Kortom ik hou me nog steeds aan de wet😇
 
Ik wil zowel met de vrachtwagen als met de motor gewoon niet hebben dat ik strak achter iemand aan rijdt, dit komt er met de vrachtwagen op neer dat ik vaak inhaal waar het niet mag, en altijd de cc op 91 hebt.

Met de motor ongeveer 40 te hard, heb verder nooit haast en ben zeker nooit boos in het verkeer... Dus niet duwen of andere gekkigheid.

Van Google maps begrepen dat ik afgelopen jaar 160.000 km heb gereden, en maar 1 boete van 30 te hard ( met de vrachtwagen) Dus dat gaat prima zo.

Niet alleen de politie is je vriend, Flitsmeister is je beste vriend 🙈
 
Ik wil zowel met de vrachtwagen als met de motor gewoon niet hebben dat ik strak achter iemand aan rijdt, dit komt er met de vrachtwagen op neer dat ik vaak inhaal waar het niet mag, en altijd de cc op 91 hebt.

Met de motor ongeveer 40 te hard, heb verder nooit haast en ben zeker nooit boos in het verkeer... Dus niet duwen of andere gekkigheid.

Van Google maps begrepen dat ik afgelopen jaar 160.000 km heb gereden, en maar 1 boete van 30 te hard ( met de vrachtwagen) Dus dat gaat prima zo.

Niet alleen de politie is je vriend, Flitsmeister is je beste vriend 🙈
De politie is die aangeschoten “vriend” die zich ermee bemoeit als je een meid loopt te versieren in de kroeg.
Flitsmeister is die andere vriend, die hem voor je de kroeg uit slaat :+


Lekker veel reacties 👍
Mijn eerste conclusie is dat we een collectieve EMG nodig hebben volgens Koos.
 
Tjah.. sommige dingen mogen niet. Maar als je achter zo'n brommobiel zit op een 80 weg met inhaalverbod dan is het toch wel erg irritant (Zou natuurlijk nooit inhalen).. of zo'n rood stoplicht met een lus waar je 2x koffie kan zetten om vervolgens niet gedetecteerd te worden terwijl er niemand te bekennen is in de wijde omtrek..

Beetje het idee van "Als er een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?"
 
Over het algemeen hou ik me wel aan de regels.
Al kom ik af en toe wel situaties tegen waar ik op dat moment mn eigen veiligheid belangrijker vind dan de wens van de wegbeheerder.

Ook haal ik nog wel es in waar t officieel niet mag (met name doorgetrokken strepen of linksplakkers rechts inhalen) maar waar t op dat moment wel gewoon veilig kan en voor mij efficiënter/veiliger is.
5-10km boven vmax is ook wel een gewoonte...
Met de motor speelde in deze gevallen ook wel mee dat er aardig wat acceleratie power aan de rechterpols zat...
 
Op mn Honda zitten geen richtingaanwijzers, dus daarmee overtreedt ik vrij consequent die bepaling. Op de Aprilia zitten ze wel en gebruik ik ze ook standaard. Verder rechts inhalen van links plakkers en tussen het verkeer door bij verkeerslichten.
 
Op de motor consequent iets harder dan de toegestane snelheid (Snelweg dan. Andere wegen niet. Is me zelfs aangeleerd tijdens lessen) en rechts inhalen als mensen op een drie of vierbaansweg op de tweede of derde baan blijven rijden. Met de auto (op de motor doe ik dit niet) ga ik vaak dan ook net in het gebied rijden dat ik in de rechter buitenspiegel het "Let op. Er zit een auto naast je" lampje zie branden. Voor de rest rij ik best netjes al zeg ik het zelf O-) :+
 
Denk ook niet dat het een agent iets uitmaakt als je iets boven de snelheid rijd (5-10km) en niemand in gevaar brengt. natuurlijk niet doen in een schoolzone 🙃 (praktisch iedereen rijd te hard volgens z'n teller omdat deze vaak minder aangeeft, weet nog dat ik dit voor mij wel even wennen was na het behalen van mijn motor rbw.. "waarom plakt iedereen toch zo; ik rijd toch 50?")

Echter; wel uitkijken bij flitspalen.. daarmee kan je lastig in discussie gaan. Maar dat zie je wel aan alle automobilisten die volledig op de rem gaan uit het niets.. bijv. op de ring van Eindhoven. Wel lekker effectief zo'n flitspaal om de snelheid omlaag te brengen. Als ze hem uit zouden zetten dan werkt het nog steeds.
 
Tjah.. sommige dingen mogen niet. Maar als je achter zo'n brommobiel zit op een 80 weg met inhaalverbod dan is het toch wel erg irritant (Zou natuurlijk nooit inhalen).. of zo'n rood stoplicht met een lus waar je 2x koffie kan zetten om vervolgens niet gedetecteerd te worden terwijl er niemand te bekennen is in de wijde omtrek..

Beetje het idee van "Als er een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?"
Tijdens het inhalen moet je vervolgens niet uit frustratie het gas maar open gooien.

Tijdens mijn EMG curcus had ik ook een collega motorrijder die gepakt was omdat hij bij een dubbele doorgetrokken streep een brommobiel ingehaald had waar die al een tijdje achter zat. Toen ook even op het gas gegaan tijdens inhalen en had 131km/u aangetikt. Kortom 2 "ernstige" overtredingen dus kassa zowel voor de politie als het CBR.


Zelf probeer ik het altijd redelijk te houden zodat ik niet weer een paar dagen op de koffie hoef. Maar maak mij overal wel schuldig aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan