Volg jij de wet?

Welke regel overtreedt jij consequent?

  • Vmax tot plus 30 km/u

    Stemmen: 168 82,4%
  • Inhaalverbod

    Stemmen: 91 44,6%
  • Busbaan (NL)

    Stemmen: 18 8,8%
  • Stoppen ná de stopstreep

    Stemmen: 63 30,9%
  • Het niet gebruiken van richtingaanwijzers

    Stemmen: 39 19,1%
  • Stoppen bij stopbord

    Stemmen: 87 42,6%
  • Rijden over de stoep anders dan tbv parkeren

    Stemmen: 39 19,1%
  • Rijden door rood verkeerslicht

    Stemmen: 17 8,3%
  • Het niet voorlaten van voetgangers bij VOP

    Stemmen: 6 2,9%
  • Onnodig geluid maken (revven)

    Stemmen: 36 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    204
  • Opiniepeiling gesloten .
Doorsnee genomen behoor ik dan toch tot de categorie "Brave Hendrik"
Tuurlijk doe ik wel eens iets wat volgens de wet niet toegestaan is, maar het is niet consequent, maar als je het dan toch
doet, moet je het wel met volle overtuiging doen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is....en vaak kom je er wel
weg mee.
Soms ook niet en dan krijg je een brief thuis ter ondersteuning, even aftikken en door, gelukkig kan ik ze nog op 2 handen
tellen, en zijn de meeste tijdens werk behaalt.
Maar ik zie niet in wat er mis is met even lekker "rev-en" in een tunnel (waar anders heb ik die Akra voor) of naast een wielrenner
die het nodig vind om op een b-weg te fietsen terwijl er een dure fietspad naast ligt (handig die zij-uitlaat).
Daar staat dan wel weer tegenover dat ik uiterst rustig rijd bij paarden op de weg en fietsers die wel terecht op de weg rijden,
dus naar mijn gevoel gewoon keurig in balans op de weg....het is net als met alcohol: doe alles met je maaten
 
Op privé-terrein is nooit een probleem.
Hoe weet je zeker dat ze aan het eind van het terrein niet gaat vergeten om de koppeling in te trekken.
Anders gaat ze rechtstreeks (met jouw motor) de bosjes in?

Toen ik jong was heb ik kunnen leren op een versnellingsbrommer.
Tegenwoordig rijden ze allemaal automatisch.
 
Ben zo te zien geen gebruikelijke motorrijder. Uit de lijst kan ik alleen maar het gebruiken van de busbaan, stoppen na de stopstreep en rijden over de stoep kiezen. Ja, heb hekel aan files, die nu gekker dan ooit zijn geworden. En ook aan stoplichten die mij niet voelen. Dus als zo'n stoplicht na een poosje niet naar groen overspringt bij een leeg kruispunt, dan rijd ik er ook door. Gelukkig moet ik het niet regelmatig doen.
 
Lang zat toch?
De meeste topics zijn na 2 maanden weggezakt.
Vandaar mijn keuze om de poll een sluit datum te geven.

Maar grappig dat dit topic nog gelezen wordt.
Ja je mag niet altijd een topic openen die al bestaat, want dan wordt hij vaak met een dag gesloten. Dus moet je zoeken en een beroep doen op oude topics.
 
Ja je mag niet altijd een topic openen die al bestaat, want dan wordt hij vaak met een dag gesloten. Dus moet je zoeken en een beroep doen op oude topics.
Maar als het een oud topic is, krijg je weer het gezeur dat je oma opgraaft.
Ik snap het in ieder geval niet 🤷‍♂️
 
En een zelfde vraag opnieuw stellen maakt toch ook niets uit. Toch fijn als er iets nieuws wordt geopend. Als je in een bestaande reeks iets gaat vragen sneeuw je zo weer onder met veel onzin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan