Volg jij de wet?

Welke regel overtreedt jij consequent?

  • Vmax tot plus 30 km/u

    Stemmen: 168 82,4%
  • Inhaalverbod

    Stemmen: 91 44,6%
  • Busbaan (NL)

    Stemmen: 18 8,8%
  • Stoppen ná de stopstreep

    Stemmen: 63 30,9%
  • Het niet gebruiken van richtingaanwijzers

    Stemmen: 39 19,1%
  • Stoppen bij stopbord

    Stemmen: 87 42,6%
  • Rijden over de stoep anders dan tbv parkeren

    Stemmen: 39 19,1%
  • Rijden door rood verkeerslicht

    Stemmen: 17 8,3%
  • Het niet voorlaten van voetgangers bij VOP

    Stemmen: 6 2,9%
  • Onnodig geluid maken (revven)

    Stemmen: 36 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    204
  • Opiniepeiling gesloten .
Leuk, al die reacties :t

Als ik al voorzichtig een conclusie mag trekken, doen we het nog niet zo slecht.

We rijden structureel te hard.
Halen in als we daar zin in hebben.
En stoppen als een bord dat gebiedt, hebben we ook geen zin in.

Wat me wel opviel, is dat er toch wel een aantal zijn die de richtingaanwijzers slecht gebruiken.
Ook het zogenaamde “revven” doen er nog een aantal.

Al met al, Koos Spee kan trots op ons wezen :}

Ps, willen de aso’s die overstekende voetgangers overhoop rijden zich even melden:+
 
Leuk, al die reacties :t

Als ik al voorzichtig een conclusie mag trekken, doen we het nog niet zo slecht.

We rijden structureel te hard.
Halen in als we daar zin in hebben.
En stoppen als een bord dat gebiedt, hebben we ook geen zin in.

Wat me wel opviel, is dat er toch wel een aantal zijn die de richtingaanwijzers slecht gebruiken.
Ook het zogenaamde “revven” doen er nog een aantal.

Al met al, Koos Spee kan trots op ons wezen :}

Ps, willen de aso’s die overstekende voetgangers overhoop rijden zich even melden:+
Daar heb ik dan weer een tering hekel aan. Die lui storen mij in het op hen te anticiperen als ik aan het rond crossen ben B|
 
Ik ben 100% recalcitrant en hou me aan geen enkele wet.
Vinden jullie me nu wel stoer en mannelijk genoeg?
Stoer? Nee.
Mannelijk? Niet echt.
Beetje vervelend? Ja.

Ik ben geen psycholoog, dus kan je helaas niet helpen, sorry.

Maar vertel eens, komt deze poll een beetje overeen met je eigen beleving?
 
Hoef niet zo snel overtredingen te maken rij voor mijn plezier.
In Enschede op de gronausestraat net buiten de singel heb je stoplichten die niet op mijn motor reageren.
Verder rij ik gewoon met het verkeer mee.
Heb dan ook verschillende keren een bon gekregen voor te snel rijden.
Meestal in een dorp waar de snelheid 30 km is.
Wil nog wel eens een keer bij de stoplichten links gaan staan als de weg maar 3 banen heeft dan gewoon rechtdoor rijden. Maar dit alleen als er meer dan 5 auto’s en er een vrachtauto staat.
In Duitsland hebben de vrachtauto’s best een goede snelheid. De auto’s die erachter rijden halen niet in maar laten geen ruimte zodat een motorrijder wel in kan halen.
Verder met gezond verstand rijden wil niet dat een ander last heeft van mijn rijgedrag.
 
Stoer? Nee.
Mannelijk? Niet echt.
Beetje vervelend? Ja.

Ik ben geen psycholoog, dus kan je helaas niet helpen, sorry.

Maar vertel eens, komt deze poll een beetje overeen met je eigen beleving?
Ik probeer niet roomser dan de paus te zijn.
Of het braafste jongetje van de klas.
Maar op het af en toe overschrijden van de maximumsnelheid doe ik geen van de genoemde zaken.

Als je wel de behoefte hebt om meerdere van de genoemde feiten “te moeten doen” behoor je tot de categorie aso’s die prettig motorrijden steeds moeilijker maakt voor de anderen.

Geen behoefte of noodzaak aan in elk geval.
Wat ook helpt is dat ik mijn bevoegdheid niet wil verliezen om rijles te mogen geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer niet roomser dan de paus te zijn.
Of het braafste jongetje van de klas.
Maar op het af en toe overschrijden van de maximumsnelheid doe ik geen van de genoemde zaken.

Als je wel de behoefte hebt om meerdere van de genoemde feiten “te moeten doen” behoor je tot de categorie aso’s die prettig motorrijden steeds moeilijker maakt voor de anderen.

Geen behoefte of noodzaak aan in elk geval.
Wat ook helpt is dat ik mijn bevoegdheid niet wil verliezen om rijles te mogen geven.

Dus selectief en subjectief?
Jouw overtredingen zijn ok,die van anderen aso?
 
Wat zegt de wet eigenlijk over 'links hangt een treintje in elkaars anus 100 te drummen, op het middenvak plakt een verdwaalde fransoos aan ook 100, en rechts heb ik zeker een halve km vrije baan'?
Mag ik dan rechts inhalen onder de toegelaten maximumsnelheid? Mocht iedereen rijden waar 'ie verondersteld wordt dat te doen kan ik er links gewoon voorbij...
 
Wat zegt de wet eigenlijk over 'links hangt een treintje in elkaars anus 100 te drummen, op het middenvak plakt een verdwaalde fransoos aan ook 100, en rechts heb ik zeker een halve km vrije baan'?
Mag ik dan rechts inhalen onder de toegelaten maximumsnelheid? Mocht iedereen rijden waar 'ie verondersteld wordt dat te doen kan ik er links gewoon voorbij...
Puur volgens de wet mag het niet.
Dat weet bijna iedereen.
Maar bijna niemand gaat op de linker baan of middelste baan aansluiten.
Iets met gedogen.
Puur afhankelijk van de situatie ter plekke, en de goeie zin van de toevallig aanwezige politie wordt dan corrigerend opgetreden of niet.
 
Ik probeer me toch redelijk aan de wet te houdenO-) Maar soms is een overtreding toch nodig al is het maar voor mijn eigen veiligheid.
 
lijkt me geen goed idee om me perfect aan alle regels te houden hier in de Filipijnen... kan er wel complete boeken over typen, maar regels hier zijn meer richtlijnen volgens mij. Alleen snelheid in grote steden kan een dingetje zijn. Verder doe je maar waar je zin in hebt. Ben vaak genoeg de stoep op gegaan met m'n Yamaha om een file in te halen of even een stukje offroad. En dan ben ik absoluut niet de enige. Goed toeteren zodat de voetgangers je aan horen komen en het is business as usual 8)7 zolang iedereen goed uitkijkt, rijd het overigens wel heel erg fijn! :]
 
Er is geen regel die ik consequent overtreed. Tenminste, afhankelijk van hoe je het leest. De regel maximum snelheid consequent overtreden lees ik als: altijd te hard rijden. En dat doe ik niet. Vroegah dan reed ik op de snelweg altijd harder dan mocht, en op provinciale wegen ook vaak. Nu niet meer. Nu hou ik me eigenlijk altijd aan de max. snelheid, met uitzondering van een aantal lokale situaties waar de wegbeheerder het zelf ook niet meer snapt.
Het maakt ook uit met welke motor ik op pad ben. Met de Dragstar vind ik rustig toeren het fijnst, op de snelweg waai ik er af als ik harder dan 100 km/u rij. Dat vind mn portemonnee niet erg. Met mn CBR is dat een ander verhaal. Nou heb ik daar het afgelopen jaar niet op gereden, maar volgende week hoop ik eindelijk klaar te zijn met sleutelen en dan moet ze natuurlijk even uitgetest worden... Afgelopen zomer mocht ik zomaar op een Ducati Panigale rijden. Fenomenaal! Daar kan mn zelfbeheersing niet tegenop. In een ritje van 20 minuten twee maal de >180km/h aangetikt.
 
Wat zegt de wet eigenlijk over 'links hangt een treintje in elkaars anus 100 te drummen, op het middenvak plakt een verdwaalde fransoos aan ook 100, en rechts heb ik zeker een halve km vrije baan'?
Mag ik dan rechts inhalen onder de toegelaten maximumsnelheid? Mocht iedereen rijden waar 'ie verondersteld wordt dat te doen kan ik er links gewoon voorbij...
De wet zegt dat je een file rechts in mag halen.

En dan mag je op gaan zoeken wat een file is.O-)
 
Ik probeer niet roomser dan de paus te zijn.
Of het braafste jongetje van de klas.
Maar op het af en toe overschrijden van de maximumsnelheid doe ik geen van de genoemde zaken.

Als je wel de behoefte hebt om meerdere van de genoemde feiten “te moeten doen” behoor je tot de categorie aso’s die prettig motorrijden steeds moeilijker maakt voor de anderen.

Geen behoefte of noodzaak aan in elk geval.
Wat ook helpt is dat ik mijn bevoegdheid niet wil verliezen om rijles te mogen geven.
Eindelijk; ik ben ook een aso *O*.

(En dat met een BMW :+.)
 
Zag onlangs een auto rijden met zo'n sticker achter op

Moest aan dit topic denken_O-
 

Bijlagen

  • download.png
    download.png
    3,3 KB · Weergaven: 45
Sinds gisteren ben ik aan het zoeken naar een andere route naar het werk. De normale route is 1 enkele baan die zeer langzaam rijdt over enkele kilometers. Dit stuk dacht ik niet te kunnen omzeilen. Maar nu heb ik vanochtend uitgevonden dat ik wel degelijk dit stuk kan afsnijden, als ik een ogenschijnlijk doodlopende straat inrijdt en dan een bruggetje pak dat eigenlijk alleen voor fietsers is....
 
Sinds gisteren ben ik aan het zoeken naar een andere route naar het werk. De normale route is 1 enkele baan die zeer langzaam rijdt over enkele kilometers. Dit stuk dacht ik niet te kunnen omzeilen. Maar nu heb ik vanochtend uitgevonden dat ik wel degelijk dit stuk kan afsnijden, als ik een ogenschijnlijk doodlopende straat inrijdt en dan een bruggetje pak dat eigenlijk alleen voor fietsers is....
Zet er dan wel een fietsbel op, want die e-motor horen ze niet aankomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan