Volgas in 1 met supersport???

Ben zelf 79Kg en heb met de duc 750SS 64 Pk aan boord, maar ik krijg mijn voorwiel bij volgas echt niet van de grond af. En voor de wijneuzen: met de koppeling spelen in de 1 lukt het.
Met de R1 zweeft de voorwiel bij mij continu net boven de asfalt bij volgas.

Dan stap ik over op de duc en heb iets van niet vooruit te branden dat ding.
 
Ben zelf 79Kg en heb met de duc 750SS 64 Pk aan boord, maar ik krijg mijn voorwiel bij volgas echt niet van de grond af. En voor de wijneuzen: met de koppeling spelen in de 1 lukt het.
Met de R1 zweeft de voorwiel bij mij continu net boven de asfalt bij volgas.

Dan stap ik over op de duc en heb iets van niet vooruit te branden dat ding.

huh? Heb jij ook een R1 dan ?
 
ach, ik kan mijn gixxer 1000 ook in eerste vol gas open trekken zonder een wheely te maken. En weeg een 70kg. Dus op het wheely vlak zal nog veel moeten gebeuren. Maar ben wel elke keer aan het licht als eerste weg
 
ach, ik kan mijn gixxer 1000 ook in eerste vol gas open trekken zonder een wheely te maken. En weeg een 70kg. Dus op het wheely vlak zal nog veel moeten gebeuren. Maar ben wel elke keer aan het licht als eerste weg


ja doei,op m'n 750 komt ie bij volgas al los in z'n 1 en ik weeg 98 :P
 
[off] de mijne trek ik op t gas nog recht overeind als ik van
3 => 4 schakel, maar das geen SS[/off]

niet jezelf naar t stuur toe trekken, om dichterbij te komen, maar met je buikspieren voorover buigen.. door jezelf naar t stuur te trekken, trek je t stuur ook naar jezelf toe
 
Op zaterdag 23 augustus 2003 13:25 schreef swetty het volgende:
...en heb met de duc 750SS 64 Pk aan boord, maar ik krijg mijn voorwiel bij volgas echt niet van de grond af...


Het gaat om koppel bij wheelies KOPPEL en dan het liefts bij lage toerentallen..en veel ook euh en de ligging van je zwaartepunt ook natuurlijk voordat er weer van die snuggere gasten komen met hun verhaal over choppers met veel koppel en em niet op zijn achterwiel kunnen krijgen.
 
je kunt wheelies ook op vermogen maken. ik bedoel, mijn 125cc KX heeft niet veel koppel :) , maar wel een piekerige powerband. als ie piekt, is ie ineens zo fel dat hij ineens recht overeind staat. daarom 2takt 8-)
 
Ook m,n RS krijgt alleen op gas in 1-e het voorwiel al omhoog, beetje maar toch komt ie dus met alles wat meer vermogen heeft zou het volgens mij ook moeten lukken (en dat zijn veel)
 
Zoals al eerder gezegd is ook mijn ervaring dat je zithouding erg bepalend is. Ik heb verschillende fietsen (R6, SV1000s en Tuono) in z'n 1 vol opengetrokken met het gas tegen de aanslag tot de begrenzer ingreep zonder het voorwiel van de grond te laten komen. Gewoon jezelf plat tegen de tank aantrekken zodat er meer gewicht op de voorkant komt. Als je met 600cc ss motoren al problemen hebt, hoe moet Rossi het dan voor elkaar krijgen met 2x zoveel vermogen, miner gewicht en nog meer acceleratie?
 
Eerst eens met de kloten tegen de tank gaan zitten, ipv ergens daar achter, voorover leunen ipv aan je stuur te hangen, lichtjes gaan staan op je voetsteunen, en gelijkmatig je gas opendraaien, ipv met een ruk.
 
ach, ik kan mijn gixxer 1000 ook in eerste vol gas open trekken zonder een wheely te maken. En weeg een 70kg. Dus op het wheely vlak zal nog veel moeten gebeuren. Maar ben wel elke keer aan het licht als eerste weg


Zeker een 25kW uitvoering. :?
 
25kw, let`s hope not. ben er al eens mee terug naar de dealer gegaan. Maar daar was geen oplossing te vinden. ligt aan de rijder volgens hem. nu mijn neef met eem zzr600 reed lekker van me weg. Ben dit weekend naar een testbank geweest, nu bleek dat mijn moter maar 98pk had. Had iets te maken met een verkeerde kabel die doorgeknipt zou zijn. Bij invoer staan ze 100pk voor milieunormen en weet ik wat nog allemaal. Nu hebben ze de juiste doorgeknipt en nu kan ik lekker terug roderen en mijn motor leren kennen. Rijd compleet anders nu
 
Waarom wil je in godsnaam in zun 1 boven de 10.000rpm rijen :?

[me]Mr NoFear heeft ondertussen al 2x geschakeld[/me]

2x geschakeld, is het meteen weer duidelijk waarom jij geen GP rijdt! Of schakel je zo snel op omdat dat groene geval anders uit elkaar klapt :+ echt stevig zijn ze iig niet.
 
Zoals al eerder gezegd is ook mijn ervaring dat je zithouding erg bepalend is. Ik heb verschillende fietsen (R6, SV1000s en Tuono) in z'n 1 vol opengetrokken met het gas tegen de aanslag tot de begrenzer ingreep zonder het voorwiel van de grond te laten komen. Gewoon jezelf plat tegen de tank aantrekken zodat er meer gewicht op de voorkant komt. Als je met 600cc ss motoren al problemen hebt, hoe moet Rossi het dan voor elkaar krijgen met 2x zoveel vermogen, miner gewicht en nog meer acceleratie?
Een tuono in zijn 1 vol opengetrokken zonder de voorwiel van de grond te krijgen? Daar moet je dan echt wel voor werken. Een keer een proefritje gedaan maar dat ding gaat als je op de passagiersbuddy gaat zitten in zijn 2 nog de lucht alleen met het gas. Komt ook weer door de hoge clip-ons. Als ik op mijn eigen motor probeer achterop te zitten hang ik weer veel te veel met de armen aan de clip-ons. Het ligt zeker inderdaad erg aan de zithouding.

Mzzl
 
2x geschakeld, is het meteen weer duidelijk waarom jij geen GP rijdt! Of schakel je zo snel op omdat dat groene geval anders uit elkaar klapt :+ echt stevig zijn ze iig niet.
U gotta be
full
kidding me
 
Ondertussen heb ik een Fireblade van 2001 :] Blij als een kind
natuurlijk :)

Maar nu ervaar ik het probleem nog sterker. Dus in twee, stevig
dotje gas, maar zeker niet vol open. En bij zo'n 6.500 toeren
begint het voorwiel al te steigeren??

Dus.... ik moet; Voorover hangen, en op de licht op de steuntjes
gaan staan?? Maar nu heb ik wel eens gelezen dat je bij bv een
TOMS cursus leert om zover mogelijk achter in het zadel te gaan
zitten en zoveel mogelijk op de tank moet gaan liggen?? Is dat
een andere techniek dan?

Overigens zoek ik nog een stuurdemper voor de Blade. Heeft iemand
er nog eentje liggen?
 
Maar nu heb ik wel eens gelezen dat je bij bv een
TOMS cursus leert om zover mogelijk achter in het zadel te gaan
zitten en zoveel mogelijk op de tank moet gaan liggen?? Is dat
een andere techniek dan?
Ja, dat is de techniek voor een hoge topsnelheid (weinig luchtweerstand).
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over zo hard mogelijk optrekken.
Niet over topsnelheid :+
 
wat ik wel eens doe O-) is wegrijden en zodra ik merk dat t voorwiel te ver om hoog komt dan schakel ik gelijk naar z'n 2, maar wel de gaskraan geleidelijk open gooien dan he ;)
 
voorwieltje in de lucht tijdens een sprint is best (weinig tijdverlies)
als je maar net voor de begrenzer ingrijpt bijna terug op de grond staat.
het is daarom best handig dat in te stellen begrenzerknipperlichtje.

Trouwens, als mijn maat (ook R6 '03) een wheelie trekt in zijn 2 (tot +- 160-170)
moet ik alles uit de kast halen om hem bij te houden.
 
rossi rijd met tracktie controle en dergelijke en gp fiets is geen straat motor hoor! als ik in zen 1 volgas geef komt ie omhoog en no way dat je dat voorwiel
kan beneden houden hoor, of je moet als en mongool over je voorwiel gaan hangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan