Volgas in 1 met supersport???

<on-topic> Lees net in Motor dat de nieuwe ZX10R in de eerste versnelling 166km/u(!!!) haalt :}
 
Jongens, is er nu helemaal niemand met race-ervaring
of zo die het eens heel erg duidelijk kan uitleggen
hoe je nou zo hard mogelijk wegsprint met zo'n groot
vermogen, zonder achterover te klappen??

Kom op.... ZEG HET !! :+
 
heel simpel uitgelegd
je geeft een flinke dot gas en laat de koppeling opkomen tot dat je redelijk hard wegrijdt
het wiel net een paar centimeter van de grond is het punt wat je wilt hebben
op dat punt hou je de koppelign en het gas vast
dus je laat de koppeling gewoon slippen tot je het geveol hebt dat je deze los kan laten
 
Leren met een gashendel omgaan helpt ;) Er bestaat zoiets als het doseren van het gas |( Als het wiel van de grond komt en dat je het gashendel moet stilhouden/dichtdraaien betekend dat gewoon dat de snelheid waarmee je het hendel opendraait te snel is. En bij 1000 zal dat allicht wat minder snel kunnen dan bij een 600.
 
Jongens, is er nu helemaal niemand met race-ervaring
of zo die het eens heel erg duidelijk kan uitleggen
hoe je nou zo hard mogelijk wegsprint met zo'n groot
vermogen, zonder achterover te klappen??

Kom op.... ZEG HET !! :+

niet te bruusk maar geleidelijk tegen de stuit trekken...al zal mijn stevig gewicht ook wel meehelpen, maar mijn Gix is nog nooit van de grond gekomen zonder dat ik het wou
 
Ik rij nu 2 jaar op mn R6. Weeg 85 kilo en de enige plek waar ik het voorwiel los krijg is op het oude Veerse circuit (vraag maar rond in Zeeland). Daar zit een brug/duiker waardoor er een glooing in de weg zit, opschakelend van 3 naar 4 komt daar mn voorwiel omhoog....verder niet nada noppes...

Nu ken ik een gast op een 2003 R6 die een stuurdemper nodig heeft en als hij alleen maar naar het gas kijkt al een wheelie trekt...maar die weegt dan ook maar 50 kg.....
 
Nu ken ik een gast op een 2003 R6 die een stuurdemper nodig heeft en als hij alleen maar naar het gas kijkt al een wheelie trekt...maar die weegt dan ook maar 50 kg.....


Doet die nog steeds wat fout, gewoon met gas en koppeling spelen, voorover zitten en zover mogelijk naar voren zitten, me vriendin reed een Blade, en die kon er ook echt hard van door zonder een wheelie te trekken, weegt 55 kg.
 
mischien een setje erop zetten dat de achterkant hoger komt te
staan (tailraiser) krijg je meer druk op de voorwielen en hij stuurt
sneller/scherper in de bocht
 
ik denk dat dit alleen maar erger wordt met die nieuwe
1op1 motoren 170/180 pk |(
 
het is ook vaak wanneer je een beetje vlot uit een bocht wil.. dus je fiets recht trekt en meteen het gas erop zet.. dan wil zelfs mijn 24.58 kw machientje nog wel een omhoog komen
 
Misschien zit dan hier wel de doorbraak voor de tweewiel
aangedreven fiets?? Of zoiets als een tractioncontrole??

Want hoe lichter de motoren gaan worden en hoe meer pk's
hoe groter dit probleem wordt. Toch?

Ookal vraag ik me nog steeds af (en daar moet volgens mij
een zithouding bijhoren) hoe die MotoGP gasten met 240pk,
dat ding zo goed aan de grond weten te houden. En ik kan
me niet voorstellen dat die mannen het gas niet vol open
zetten in een.
 
Die zetten ook het gas niet vol open, controle van een motor met PK's is de stand van de gaskleppen deze bepalen de vermogensafgifte. Vol op het gas bocht uit resulteerd in wielspin, wheelie, highsider of gewoon hard de bocht uit.

En als we te hard gaan voor de bandjes glijden we naar buiten, dit geeft ook niet zolang er maar baan is. Gaan we niet van de baan af en de lijnen zijn goed dan kunnen we zeggen dat we dat we op de max rijden. Als we dan nog verder gaan,

Dan hebben we nog de mogelijkheid om de motor meer rechtop te zetten in de bocht om minder te glijden wat kan door in een linkerbocht met de het rechts been de motor meer rechtop te zetten. Gevolg platter en harder
 
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:46 schreef Superfly het volgende:
Hoe kan je nu eigenlijk zo snel mogelijk optrekken met een supersport zoals bv een R1 zonder een wheely te maken??

Het blijft mij een raadsel. Zelfs de R6 van mijn vriendin hou ik vanaf zo'n 10.000 toeren niet meer aan de grond. Ik ga dan echt wel op de tank liggen. Wat doe ik fout?

Nou doe je beter dan ik (of juist niet :? ) Ik probeer juist een wheelie te maken, maar maak nix uit hoeveel gas ik geef, voorwiel kom niet van de grond |( .
 
Echt vreemd dat de meeste R6'en niet los komen. Bij die van
haar hoef je er echt niets voor te doen. Gewoon volgas, de
toeren lopen op en bij 10.000 toeren lift ie het voorwiel.
Niet te houden dat kreng :)
 
Het liften van het voorwiel is ook geen wheelie dan moet de voorkant toch wel meer loskomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan