Volgende fiets? Momenteel GS500E

Je bedoelde neem ik aan meter per seconde, maar ik vond het wel grappig hoe het er stond ;)

Misschien moet je eerst even kijken wat er met je GS mis is? Olie lekkend bij de kop is waarschijnlijk een lekke klepdekselpakking. Pakking kost 19 euro en kan je makkelijk zelf vervangen (wel een momentsleutel nodig) met een uurtje. De 6e versnelling, kan meerdere dingen zijn maar zou ook maar zo makkelijk te verhelpen kunnen zijn. Als je dit weet te verhelpen kan je de GS voor meer verkopen of misschien op doorrijden tot je vol rijbewijs hebt (jou keuze). Zelf heb ik ook een GS, met 'ouderdomsprobleempjes' ik moet tot begin december, en ik denk dat ik m'n 25kW periode er op uit rijd. Om daarna een 1200 oid. te halen (CBR600 staat al klaar).

En een 600 stuurt inderdaad makkelijker door het gewicht.
 
Onzin, zo'n gs kost geen drol in de verzekering, heb er zelf ook 1 gehad toen ik 18 was.

En een verzekeringsmaatschappij zal het geen reet schelen hoeveel jaar je al schadevrij rijdt in je bedrijfsautootje als je niet bij hun verzekerd was, die schadevrije jaren krijg je echt niet hoor :W

Wat een onzin, als jij nu naar een andere verzekering overstapt dan hoef je toch ook niet helemaal opnieuw te beginnen. Je kan dan toch ook laten zien dat je al zoveel jaar verzekerd bent en zoveel procent no-claim daar hebt.

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar een collega van me heeft het ook zo kunnen regelen met zijn verzekering maatschappij.
 
Een GS zou ik ook gewoon op eigen naam verzekeren hoor... ik betaalde als 19 jarige (zelfs toen ik in de min zat met m'n no-claim) iets van 120euro per jaar voor een verzekering voor een GS met opzittenden en rechtsbijstand. Dat was bij Unive, en daar betaal je ook naar leeftijd, een 2 jaar oudere motor zou waarschijnlijk nog (iets) goedkoper zijn.
 
Laatst bewerkt:
Richard, dat zal je nog zwaar tegenvallen met de verzekering, ik ben een beginnend bestuurder he, dus dan kost het nog aardig wat geld.

Ik betaal de volle prijs.

Ik heb een auto van de zaak en daarmee bouw ik jaren op, als ik straks me eigen verzekeringen afsluit dan kan ik een uitdraai van de zaak krijgen waarmee ik kan aantonen dat ik al die tijd schade vrij heb gereden. Dus vandaar dat hij nu nog op me vaders naam staat.
Ik ben zelf met m'n 22 jaar ook nog beginnend bestuurder en rij ook met een GS500. Heb toen bij vele verzekeraars de premie berekend en met 0 schadevrije jaren komen ze voor een normale WA verzekering allemaal op ongeveer €10-15 per maand.

En als je van de zaak een uitdraai kan krijgen van schadevrije jaren, waarom gebruik je die nu dan niet voor de GS?
 
goh kom net uit de kroeg maar dit zijn altijd leuke topics:P
ik zou gewoon even je tijd met de gs uitzitten, en te kijken wat nou het olie probleem is! misch is het alleen een lekke pakking ofzo.
en het is voor jezelf of je op 25kw rijdt of niet, maar als je een keer een ongeluk krijgt dan zit je wel in de shit.(een maat van me heeft dat meegemaakt)

en ik weet niet of je naar school gaat of werkt maar onderstaande motoren:
Suzuki GSX-R1000 vanaf 2002
Kawasaki ZX9R vanaf 2000
Honda CBR Fireblade vanaf 2002
kosten ook een vracht geld aan onderhoud, verzekeringen en benzine(gs is superzuinig!).

en je zegt dat je nog een jaar vast aan je 25kw rijbewijs zit, ik zou gewoon je tijd even uitzitten en dan een supermooie nakedbike kopen, geen gekloot met terugvoeren dus meer modellen beschikbaar, motoren die je nu heel mooi vindt zijn dan wat goedkoper etc.
 
Ja jullie zullen wel gelijk hebben wat dat verzekering gebeuren betreft, heb me daar niet echt in verdiept qua motor, meer qua auto en dan is het echt ontzetten duur.

Maar jullie zeggen dat als ik iemand aanrij op me niet 25 kW motor dat ik dan zwaar in de shit zit, maar ik heb gelezen op de website en papier van de verzekerings maatschappij dat ik verzekerd ben als joy-rider want dat ben ik als ik meer vermogen rijd dan mij toegestaan is. Dat heeft me vader ook nog nagevraagt telefonisch aan hun.

Maar goed, ik ga iemand naar me motor laten kijken, en als het niet te duur word laten maken, en dan met een gerust hart de motor verkopen.
En als het me te duur word en ik toch amper nog wat voor me motor terug krijg dan gaat ie naar een handige die er wel tijd en geld in wilt steken.

Want ik wil sowieso een motor waar mijn meissie achterop kan, en waar ze straks ook eventueel op kan gaan rijden.
 
Want ik wil sowieso een motor waar mijn meissie achterop kan, en waar ze straks ook eventueel op kan gaan rijden.

Dat wordt dan toch een 25 kw of gaat je meissie ook opdraaien voor jouw dwaasheid.

Maar ik heb daar heel veel van geleerd, en ik kan me heel erg inhouden sinds dien op 2 wielen. Ik ben geen aso-rijder en houd me netjes aan de regeltjes omdat ik al een punt minder heb op mijn rijbewijs door het al bekende blik op wielen.

Waarom dan een 1000?

Ik denk dat je je moet nadenken en gewoon je jaar 25kw uitmoet dienen misschien nog wel langer. Ik ben van mening dat dit alles excuses zijn om gewoon een 1000 te rijden. Maar als het misgaat zit een ander met de problemen.

Vindt het ook raar dat je vader navraag gaat doen bij de verzekering of jij op dit ding verzekerd als joyrider. Kan mij niet wijs maken dat de verzekering dit goedkeurt.

Kortom gewoon een andere 25kw kopen die je meissie dan misschien kan overnemen.
 
Want ik wil sowieso een motor waar mijn meissie achterop kan, en waar ze straks ook eventueel op kan gaan rijden.

Als jij ook maar een heel klein beetje om jouw meissie geeft...
Was dit topic niet eens nodig geweest.

Jouw gezeik over joyriding :Z
Neem je verantwoording stomme puber B|
 
Waarom zou je een 1000cc op 25kw willen zetten? Is het niet beter om een lichtere fiets te kopen en die dan evt. op 25kw te zetten? Die is dan ook nog eens gebouwd om dat vermogen effectief op het asfalt te krijgen, en de funfactor hangt vaak nog hoger ook!

Denk eerst goed na over wat je nou wil: vermogen onderin (veel koppel) of juist hogerin de toeren, racer of naked (of miss iets anders?), etcetc

Wat voor motor je gaat rijden hangt af van je budget en je wensen/eisen, en als je zoektocht dan niet wil slagen dan zul je 1 van de twee (off miss beide?) moeten bijstellen. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar kies verstandig en let vooral op onderhoud, km-stand en technische staat van een motor en let dus niet alleen op uiterlijk en bouwjaar!

Mijn gevoel zegt dat een Suzuki SV of Ducati Monster wel bij je zou passen: het zijn geen dure fietsen, hebben genoeg koppel onderin zodat je niet veel last zult hebben van de 25kw restrictie, en als je vriendin geen grote kont heeft kan ze ook nog eens achterop ;)
 
Verzekerd als joy-rider? Tuurlijk je pa krijgt zijn geld als zn motor gejat wordt door een puber die gaat joy-rijden, de verzekering betaald netjes.... maar dan komen ze bij de joy-rider op visite en komen doodleuk alles terugvorderen (in termijnen :+ )
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, mensen dit is toch niet serieus *D

Toegevoegd:
Begrijpen jij en je vader wel wat joy-riding inhoud???
http://www.om.nl/vragen/misdrijven_overtredingen/joyriding/
 
Laatst bewerkt:
MROI; Inderdaad, het vermogen onderin vind ik het mooiste. En een mooi zuiver race geluidje ook.

Maar het is wel goed om te weten dat een 600 veel beter stuurt.

Heeft dit met het gewicht en vermogen te maken of aan iets anders?

Gewicht en wielbasis.
 
Waarom zou je uberhaupt kijken naar de verzekering, hij mag toch niet meer dan 25Kw. Als hij een ongeluk krijgt is hij toch onverzekerd met z'n >25Kw. :W
Als je iemand aanrijdt zonder geldig rijbewijs dan ben je dus automatisch niet verzekerd en kun je het ziekenhuis bezoekje uit eigen zak betalen. (Daar heb je al snel 5 tot 10 SS'ers voor.)
(Met een strafblad krijg je ook nooit meer een lintje met koninginnedag. :+ )

Persoonlijk zou ik zeggen, koop een SV 650 die een jaar of 3-4 oud is en zet die op 25Kw. Je hebt dan voldoende koppel en het rijdt supertje fijn, de overstap naar >25Kw daar kun je ook nog wel een jaartje of 2 lol van hebben.
Overigens verlies je er ook niet zoveel geld meer op zo'n fietsje koop je voor ongeveer 4000 euro en die verkoop je over 2-3 jaar voor 3000 - 3500 euro. :Y
Verzekering gaat overigens naar nieuw waarde, dus je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat je voor een goedkopere fiets minder betaald dan voor een dikke 1000 van nieuw 15000 euro.

Ben zelf ook begonnen op een SV650S uit 2004, heb daar 3 jaar op gereden en heb dit jaar een Corsaro 1200 gekocht. Ik kan je zeggen dat de SV je veel meer een snelheids gevoel geeft terwijl je niet zo hard rijdt. De Corsaro gaat bikkeltje hard, je merkt er alleen niet zoveel van. (Behalve dat je nek groeit alsof je anabolen slikt. :+ )
 
Laatst bewerkt:
Hé Johny maar achter op op zo'n supersport is voor je vriendin ook niet echt pretje hoor waarom niet een lekkere naked zoals een (iets) oudere monster kan ook nog op 25 kw. en doordat het een 2 pitter is trekt 'ie lekker ook op 25 kw. of een kawa er5 / 6 rijdt super! (die laatste dan).

De gok die je neemt met toch niet 25kw rijden lijkt me niet verstandig net als trouwens het op je vaders naam verzekerd zijn. Want sta jij wel aangegeven als de bestuurder die hem het meest gebruikt. Verzekeringen kunnen daar nl. erg moeilijk over doen bij ongevallen en dat wil je niet. (ook dat ongeval niet trouwens).

In ieder geval veel plezier bij het uitzoeken van je nieuwe bike!

JR
 
Waarom een 4-inlijn als je vermogen onderin wil?

Een SS600 en SS1000 gaan haast net zo hard naar de 100. Alleen daarboven is een 1000 veel sneller. Maar je wil toch rustig rijden dus daar heb je niks aan.

Je vader is dom. Wie laat zijn zoontje onverzekerd rondrijden? En moedigd het nog aan ook.
 
Maar goed, misschien is het wel simpel te verhelpen, maar ik ben toe aan wat anders omdat dit me eerste fiets is en het is een eenzitter (omgebouwt door vorige eigenaar) en me meisje is ook bezig met der motor rijbewijs en die wilt ook heel graag achterop.

Ik weet niet hoe die is omgebouwd, maar zit er niet gewoon een kap op de passagiersplek van je buddy? En kan je er niet weer een 2persoons fiets van maken door voor 40 euro een andere buddy te scoren? De eenzitskappen voor een GS zijn trouwens best gewild dus waarschijnlijk kan je ook wel ruilen met gesloten portemonnee.

Trouwens heeft je vader ook motorrijbewijs?
 
Laatst bewerkt:
:W :W :W :W :W :W :W :W

[me="Tuutuut"]zwaait alvast, straks kan het misschien (voorlopig) niet meer in het echt...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Jullie praten allemaal wel dat ik dom ben. Niets is minder waar als het inderdaad klopt over dat verzekerings gebeuren. Kan me vader ook niets aan doen, want ik bleef maar door zeiken. Maar hebben jullie dit vroeger allemaal wel mee gemaakt?

Ik vind een 25 kW fiets zo kut he, een motor koop je toch om het gevoel van vrijheid.
Ik vind mijn motor al niet het gevoel geven omdat er amper vermogen in zit, het gaat me niet zozeer om de pk's / snelheid maar ik vind het machtige gevoel wel super.

@ de andere bedankt voor jullie reacties, ben toch een stuk wijzer er uit geworden denk dat ik toch voor een 600 ss ga of voor een duc monster.
Ik zag ook een Z750 te koop staan op 25 kW die trekt me ook wel aan.
 
Tjonge jonge, dat dit soort mensen mogen motorrijden joh ;) Dacht dat je alleen domme automobilisten had, maar op de motor heb je ze ook nog :)

Wat een f*cking bullcrap dat je geen gevoel van vrijheid hebt op een 25kw motor. Amper vermogen... heb jij wel verstand van koppel en pk's? Zeker bij een 2-cilinder knijp je weinig van het koppel af en zo'n GS500 voelt onderin nog vrij krachtig aan en ik heb het idee dat je die volle +/- 40nm tot je beschikking hebt bij het optrekken.

Maar als jij je vrijheid pas ervaart bij een koppel van 80nm en 160pk.. so be it. Misschien kan je beter een overval plegen en na een paar jaar weer uit de bak komen om vrijheid van een 25kw te ervaren.

Ik denk dat je beter je GS500 kan repareren, daar nog een jaartje op doorrijden en als je dat niet bevalt gewoon op de bank zitten en een jaar die auto gebruiken, jij kan geen 1000cc 4-pitter aan. Maargoed je wil nu een Monster of Z750... totaal verschillende motoren.

Ach, waarom geef ik hier nog een reactie op. Ik heb helaas geen chips in huis, nog wel cola dus ik blijf het topic gewoon volgen tot ik me zo weer in het leer hijs en een stukkie ga rijden.
 
Jullie praten allemaal wel dat ik dom ben. Niets is minder waar als het inderdaad klopt over dat verzekerings gebeuren. Kan me vader ook niets aan doen, want ik bleef maar door zeiken. Maar hebben jullie dit vroeger allemaal wel mee gemaakt?

Ik vind een 25 kW fiets zo kut he, een motor koop je toch om het gevoel van vrijheid.
Ik vind mijn motor al niet het gevoel geven omdat er amper vermogen in zit, het gaat me niet zozeer om de pk's / snelheid maar ik vind het machtige gevoel wel super.

@ de andere bedankt voor jullie reacties, ben toch een stuk wijzer er uit geworden denk dat ik toch voor een 600 ss ga of voor een duc monster.
Ik zag ook een Z750 te koop staan op 25 kW die trekt me ook wel aan.
:^

Verstandig dat je voor een 600 gaat, die dikke 1000 machines zeulen er behoorlijk aan en je hebt er niets aan. (Behalve als je regelmatig het circuit op wilt.)
Maar neem alsjeblieft wel een 25Kw want als je iemand iets aan doet dan blijf je je hele leven scheel betalen. Tevens geld deze regel voor iedereen en kun je je er ook gewoon bij neerleggen. :Y (99% doet dat)
Ik vind de 25Kw regeling ook een stomme regeling, niet zozeer over het beperken van motor vermogen maar wel zozeer op het feit dat je je rijbewijs kunt halen, daarna 2 jaar niet rijden en dan alsnog op een dikke 1000 stappen. :N (Net zo stom als die jonge gozertjes die pappa's dure mercedes meenemen met 400 Pk.)
Je kunt alleen geen uitzonderingen gaan maken voor de mensen die wel verstandig omgaan met een motorfiets, zoals je zelf zegt. (Leeftijd zegt immers niet altijd wat. O-) )

p.s.
Heb zelf ook vaak genoeg domme dingen uitgehaald maarjah. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan