Volgende fiets? Momenteel GS500E

Ik ben nu zelf uit mijn 25 kw periode en heb steeds op een 25 kw motor gereden.
En je het er echt wel een gevoel van vrijheid bij :]

Ik heb nu 2 jaar met een andere motor er even tussendoor op een honda cb500 gereden.
Hier past je vriendin echt wel achterop en je hebt meer koppel en meer het gevoel dat je op een motor rijdt dan een gs 500.
En idd ga voor een 600, als je een zwaardere motor wilt, want dit is nog net terug te voeren.

Ik wilde zelf ook in mijn 25 kw periode een cbr600 kopen, maar vond het zonde om een motor van 100 pk terug te voeren, dus ben lekker door gereden op mijn cb500.

En het is juist een lekker gevoel als je van je 25 kw periode afkomt dat je eindelijk op een zware motor mag rijden.
Maar 25 kw is echt niet erg, alleen vind ik het een kutregel omdat als je 21 bent je wel direct op een 1000 mag terwijl je nog geen eens ervaring hebt op een motor.
Dit geld ook btw voor iemand die bv 45 is dan vind ik eigenlijk ook dat je op een lichtere motorfiets moet beginnen.
Maarja dat is mijn mening, want het is echt niet aan leeftijd gebonden om gek te kunnen doen op een motor :N

En ja als je met je 25 kw rijbewijs iemand aanrijd met je motorfiets met meer dan 25 kw dan bel je de lul.
Zelfs als je zoals je zegt als joy-riding op je pa zijn motor of op een zware rijd.

Greetz Mark
 
En een verzekeringsmaatschappij zal het geen reet schelen hoeveel jaar je al schadevrij rijdt in je bedrijfsautootje als je niet bij hun verzekerd was, die schadevrije jaren krijg je echt niet hoor :W


Tuurlijk wel. Als jij met een royementsverklaring aankomt, worden deze schadevrije jaren gewoon verrekent met je premie. Heb ik zelf ook gehad.
 
jezus! dat het rond mag rijden! :')
ik hoop maar dat TS ver uit mn buurt blijft met zijn snel te kopen niet verzekerde (door negeren 25Kw) supersport :')
wat een mongool! [/verbaasd]
 
Nu zijn er mensen die misschien ! gaan komen met reacties van onverantwoordelijk enzovoort en dat begrijp ik.

(...)

Maar ik heb daar heel veel van geleerd, en ik kan me heel erg inhouden sinds dien op 2 wielen. Ik ben geen aso-rijder en houd me netjes aan de regeltjes omdat ik al een punt minder heb op mijn rijbewijs door het al bekende blik op wielen.
Ja, dat is inderdaad onverantwoordelijk. Wat je met jezelf doet moet je echt zelf weten, maar je bent niet verzekerd. Als jij een kind aanrijdt, en voor de rest van z'n leven invalide maakt, wie gaat dat dan betalen? Jij niet, zoveel geld heb je niet. (al zul je dan wel de rest van je leven je inkomen mogen afstaan). En je verzekering ook niet. Zadel alsjeblieft andere mensen niet op met jouw problemen!

Ik hoop van harte dat je vandaag nog bij een verkeerscontrole opgepakt wordt en een flinke boete krijgt. Liever dan dat je op deze manier doorrijdt. Verzekeringen zijn er niet voor jou, die zijn er voor ons, voor de maatschappij, zodat mensen die schade oplopen tenminste nog financieel geholpen kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,

ik heb momenteel een gs 500 e uit 89'
Heb hem een jaar geleden gekocht via vraag en aanbod hier, maar ik ben opzoek naar wat anders.
Waarom? Nou, na wat ritten te hebben gemaakt, kwam ik er vandaag achter, en ik hoop dat hij het vandaag voor het eerst deed, dat hij olie lekt.

Het is een luchtgekoelde fiets en tussen me kop en romp loopt olie tussendoor.

Ik zette me fiets vandaag neer na het rijden en draaide me benzine kraantje dicht en zag olie op het frame zitten, ik verder kijken, me koel ribben zaten ook onder, maar me kop niet.

Maar goed, de laatste tijd begint mijn laatste versnelling ook te ratelen.
Of dat ik er nou 50 meer rijd of 120 in me last gear, hij ratelt..

Maar goed, misschien is het wel simpel te verhelpen, maar ik ben toe aan wat anders omdat dit me eerste fiets is en het is een eenzitter (omgebouwt door vorige eigenaar) en me meisje is ook bezig met der motor rijbewijs en die wilt ook heel graag achterop.

Ik heb nu net een jaar mijn rijbewijs, ben nu 19 en een paar maandjes en zit nog een jaar vast aan het 25 kw gebeuren.

Ik trek me daar niet zo heel veel van aan want een gs 500 is ook 34 (hele) kw's!

Nu zijn er mensen die misschien ! gaan komen met reacties van onverantwoordelijk enzovoort en dat begrijp ik.

Maar, ik heb op me 17de een ongeluk gehad op de scooter.
Ik ging met een gangetje van 120 - 130 km p/u door een bocht die ik dagelijks nam met mijn eigen scooter maar dan met 100 max. en opeens lag er zand. Scooter overleefde het niet helaas voor mijn maat, maar ik gelukkig wel na wat kneuzingen en het hele gebeuren.

Heb heel veel geluk gehad wat dat betreft.

Maar ik heb daar heel veel van geleerd, en ik kan me heel erg inhouden sinds dien op 2 wielen. Ik ben geen aso-rijder en houd me netjes aan de regeltjes omdat ik al een punt minder heb op mijn rijbewijs door het al bekende blik op wielen.

Ik ben helemaal gek van naked bikes, vind dat echt prachtig.

Ongeveer een jaar geleden was ik helemaal weg van een Ducati Monster en van een Kawasaki Z1000.

Nog steeds wel maar die kosten een goud vermogen.

Nu ben ik wel te spreken over een
Suzuki GSX-R1000 vanaf 2002
Kawasaki ZX9R vanaf 2000
Honda CBR Fireblade vanaf 2002

Nu zijn die allemaal geen naked bikes, maar als ik zo'n fiets koop, haal ik meteen de kuip eraf, ik heb er niets tegen en ik vind het hartstikke mooi hoor bij sommige fietsen, maar ik vind het zelf toch iets mooier om zonder te rijden.

Maar nu was mijn vraag, wat zal er het beste bij mij passen? Ik weet dat ik het beter zelf kan ervaren maar ik was wel benieuwd naar jullie meningen voor mij, aangezien ik nu een gs 500 e heb.

Johnny

Dude maak lekker je 25 kw af. Je mag mij er wel af rijden, kijken wie er betaald krijgt en gaat betalen

:N
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als ik nu een 1000cc motor koop, dat ik er meer plezier van heb dan dat ik eerst met een 600cc versie van dat model begin en er met minder plezier op rijd omdat ik ook een 1000cc versie ervan kan rijden.

Het geluid, het vermogen, het sturen is toch veel beter op een 1000cc'er? Of zie ik dit echt super verkeerd?

Wat heb je nou voor dom praat? |(

Jij zal gegarandeerd meer plezier op een 600 beleven dan op een 1000

Dit omdat je veel eerder vertrouwen zult krijgen in een 600 machine, dan in een 1000 machine
 
Ja, dat is inderdaad onverantwoordelijk. Wat je met jezelf doet moet je echt zelf weten, maar je bent niet verzekerd. Als jij een kind aanrijdt, en voor de rest van z'n leven invalide maakt, wie gaat dat dan betalen? Jij niet, zoveel geld heb je niet. (al zul je dan wel de rest van je leven je inkomen mogen afstaan). En je verzekering ook niet. Zadel alsjeblieft andere mensen niet op met jouw problemen!

Ik hoop van harte dat je vandaag nog bij een verkeerscontrole opgepakt wordt en een flinke boete krijgt. Liever dan dat je op deze manier doorrijdt. Verzekeringen zijn er niet voor jou, die zijn er voor ons, voor de maatschappij, zodat mensen die schade oplopen tenminste nog financieel geholpen kunnen worden.
:^
 
Ik vind een 25 kW fiets zo kut he, een motor koop je toch om het gevoel van vrijheid.
Ik vind mijn motor al niet het gevoel geven omdat er amper vermogen in zit, het gaat me niet zozeer om de pk's / snelheid maar ik vind het machtige gevoel wel super.

@ de andere bedankt voor jullie reacties, ben toch een stuk wijzer er uit geworden denk dat ik toch voor een 600 ss ga of voor een duc monster.
Ik zag ook een Z750 te koop staan op 25 kW die trekt me ook wel aan.

Ik zou die 25kw motoren niet al te snel afschrijven als ik jou was. Heb iemand bochten zien nemen met een 25kw Fazer waar je niet goed van word. (Keen op M-F)

Wees nog even geduldig en zit je 25kw periode gewoon netjes uit. Of neem inderdaad een Duc Monster en zet die terug op 25kw. (Als ik zo luister/lees, dan ben jij meer op zoek naar power onderin de toeren.)
 
Sommige mensen zijn zo ontzettend koppig/eigenwijs.

Ik heb mijn rijbewijs sinds m'n 19de ben begonnen op een kawasaki zx-6r van 1998 (geweldige fiets) 2 jaar op gereden.

Rij nu inmiddels op een zx-636r van 2004, jawel weer een 600 waarom?

1. ik had ook wel interesse in een gsx-r 750 K4/K5 maar 't model van de kawasaki sprak me toch meer aan.

2. 600 kan je alle kanten mee op zo'n ding gaat hard zat en geloof me soms ben je zelfs sneller dan iemand op een 1000, ik heb met opzet nog niet gekeken naar 1000CC ik wil dat gewoon even achter de hand houden zodat ik later ook nog wat heb.

Dan zijn er nog een heleboel punten die ik totaal niet snap in jou verhaal, zoals een klein budget maar wel kijken naar superbike's van 2002 -> :?


't verhaal van rijden op een zware fiets zonder een "zwaar" motorrijbewijs = GEEN rijbewijs!

Ik spreek hier uit ervaring heb zelf ook 2 jaar 25Kw moeten rijden en van alles uit gezocht bij verschillende verzekerings maatschappijen.

Wat betreft schade vrije jaren meenemen, SOMMIGE verzekeringsmaatschappijen doen hieraan.

Leren mensen hier nou nooit dat dit soort topics UIT DEN BOZE zijn :?

Ik zeg koop een leuke 600 (Srad, Ninja o.i.d.) je zult versteld staan wat dat al voor verschil is t.o.v jou GS500.

Afvoeren van een 1000 NO GO! (mischien een verdwaalde import fiets, maar een NL fiets krijg je nooit op 25Kw)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan