Volgende fiets? Momenteel GS500E

johnnyp

MF'er
17 mrt 2007
157
0
lelystad
Hallo luitjes,

ik heb momenteel een gs 500 e uit 89'
Heb hem een jaar geleden gekocht via vraag en aanbod hier, maar ik ben opzoek naar wat anders.
Waarom? Nou, na wat ritten te hebben gemaakt, kwam ik er vandaag achter, en ik hoop dat hij het vandaag voor het eerst deed, dat hij olie lekt.

Het is een luchtgekoelde fiets en tussen me kop en romp loopt olie tussendoor.

Ik zette me fiets vandaag neer na het rijden en draaide me benzine kraantje dicht en zag olie op het frame zitten, ik verder kijken, me koel ribben zaten ook onder, maar me kop niet.

Maar goed, de laatste tijd begint mijn laatste versnelling ook te ratelen.
Of dat ik er nou 50 meer rijd of 120 in me last gear, hij ratelt..

Maar goed, misschien is het wel simpel te verhelpen, maar ik ben toe aan wat anders omdat dit me eerste fiets is en het is een eenzitter (omgebouwt door vorige eigenaar) en me meisje is ook bezig met der motor rijbewijs en die wilt ook heel graag achterop.

Ik heb nu net een jaar mijn rijbewijs, ben nu 19 en een paar maandjes en zit nog een jaar vast aan het 25 kw gebeuren.

Ik trek me daar niet zo heel veel van aan want een gs 500 is ook 34 (hele) kw's!

Nu zijn er mensen die misschien ! gaan komen met reacties van onverantwoordelijk enzovoort en dat begrijp ik.

Maar, ik heb op me 17de een ongeluk gehad op de scooter.
Ik ging met een gangetje van 120 - 130 km p/u door een bocht die ik dagelijks nam met mijn eigen scooter maar dan met 100 max. en opeens lag er zand. Scooter overleefde het niet helaas voor mijn maat, maar ik gelukkig wel na wat kneuzingen en het hele gebeuren.

Heb heel veel geluk gehad wat dat betreft.

Maar ik heb daar heel veel van geleerd, en ik kan me heel erg inhouden sinds dien op 2 wielen. Ik ben geen aso-rijder en houd me netjes aan de regeltjes omdat ik al een punt minder heb op mijn rijbewijs door het al bekende blik op wielen.

Ik ben helemaal gek van naked bikes, vind dat echt prachtig.

Ongeveer een jaar geleden was ik helemaal weg van een Ducati Monster en van een Kawasaki Z1000.

Nog steeds wel maar die kosten een goud vermogen.

Nu ben ik wel te spreken over een
Suzuki GSX-R1000 vanaf 2002
Kawasaki ZX9R vanaf 2000
Honda CBR Fireblade vanaf 2002

Nu zijn die allemaal geen naked bikes, maar als ik zo'n fiets koop, haal ik meteen de kuip eraf, ik heb er niets tegen en ik vind het hartstikke mooi hoor bij sommige fietsen, maar ik vind het zelf toch iets mooier om zonder te rijden.

Maar nu was mijn vraag, wat zal er het beste bij mij passen? Ik weet dat ik het beter zelf kan ervaren maar ik was wel benieuwd naar jullie meningen voor mij, aangezien ik nu een gs 500 e heb.

Johnny
 
1. Je gaat commentaar krijgen op je taal.
2. Je gaat commentaar krijgen op het negeren van 25kw.
3. Je gaat commentaar krijgen op scootersjonnie gedrag.
4. Een ongeluk hoeft echt niet alleen te liggen aan het kunnen inhouden van je rechterhand.
5. Deze motoren die jij op noemt zijn idd geen naked bikes dus weinig kans dat het mooi uitgaat zien als je de kuip ervanaf sloopt.
6. Mensen gaan zeggen dat je moet gaan proefrijden.

Ik denk persoonlijk dat geen van de opgenoemde motoren wat voor jouw is, maak je 25kw periode af op een 25kw motor en ga geen 1000cc nemen met 1 jaar ervaring.

Met lieve groetjes JW



lol
 
Hoezo ga ik commentaar krijgen op me taal dan?
Kijk ik weet dat het commentaar oplevert.
En ik denk ook zelf dat als ik zo'n brute machine koop dat het veel te machtig is voor me, maar ik heb nu zo iets, ik koop meteen de motor die ik graag wil en dan laat ik hem begrenzen eventueel. Maar ik heb het niet super breed en als ik nu eerst een motor ga kopen die 25 kw is en ik moet hem volgend jaar weer verkopen, draai ik er waarschijnlijk veel te veel verlies op. En dat wil ik liever niet.

Owja, daar was ik ook benieuwd naar trouwens, een 1000cc'er begrenzen? Is dat een goed idee of niet? Ik hoor vaak dat het niet altijd goed gaat lopen en het ook nog eens slecht is, omdat je bij een supermachine van 160 pk opeens van 100% van het vermogen naar nog geen 25% gaat.
 
Dus je hebt het niet te breed en je wil een loeidure motor gaan kopen?
Er is meer te betalen aan zon motor als de aanschafprijs, waaronder onderhoud en dikke verzekering.
1000cc begrenzen gaat niet werken, en je zegt zelf al je weet dat het veel te machtig voor je is waarom uberhaupt dan al iets illegaals gaan doen waar je zelf al niet achter staat.

Als jij die 25kw motor niet volledig afragt en gewoon normaal onderhoudt zal de waarde vrij weinig omlaag gaan.

Ik heb nog een vraag aan jouw, waar denk jij 1000cc voor nodig te hebben?
 
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Waar was dit topic op vrijdagmiddag :?

Ik sluit me aan bij Drum&Bass, ik weet niet wat je gehad hebt, maar ik wil er ook een pallet van *O*

Als je het niet superbreed hebt waarom wil je dan een supersport van >2000, of wou je hier 'nachtwerk' van maken? Erg vervelend ook dat je vriendin niet meekan op je supervette 'monoposto' GS500 :Y

Nah ik denk dat dat wel wil van 160pk naar 34pk :Y

De rest lees ik wel in de krant |(
 
Ik heb nu een 500 cc fiets van bijna 20 jaar oud, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een 500 / 600 fiets van jonger dan 10 jaar lijkt mij, en het verschil tussen 500 en 600 is ook al erg groot volgens mij.

Ik heb laatst op zo'n Yamaha Thunder ace of cat gereden dat was een 600 uit 2003, en ook op een Honda fireblade uit 98.

Maar die fireblade uit 98 reed toch een stuk machtiger dan die Thunder uit 2003.

En er zit toch wel degelijk een groot verschil tussen de monster,z1000 t.o.v gsxr,fireblade, ninja qua prijs.
Ligt er trouwens wel aan wel jaar hoor die monster. Maar het liefst heb ik eentje nieuwer dan 2002.
 
jonny hoop dat je een goede motorrijder wordt en niet een die zonder hersens op de weg gaat.
en andere in gevaar brengt ,dus doe je best en niet zo rijden als op je scooter.
en ik rij zelf een 1000 cc maar ik rijd ook al 20 jaar ,en ik denk dat het voor jou toch een beetje te veel van het goede is.rustig beginnen dan leer je ook beter je motor te beheersen.en een beetje respect voor een 1000cc is ook niet verkeert.denk er altijd aan goed leren motorrijden begint in je hoofd.

henk.
 
Een gozer hier bij mij in de buurt heeft zijn r1 terug begrenst naar 25 kw, dat is geen grap en in het begin stottert hij als een gek, maar daarna loopt hij goed zegt hij.

Maar goed, nog even over die kosten, de verzekering gaat op me vader zijn naam want dat staat me suzuki ook dus dat valt wel mee, en ik ben gewoon verzekerd als joy-rider.

En tuurlijk is er ook nog de onderhoud maar het gaat nu alleen om de aanschaf. Die onderhoud is geen probleem.
 
Moet je me toch is uitleggen hoe je er bij komt een 2002+ supersport te kopen, omdat je de afschrijving over een (al lang afgeschreven) '89er GS500 niet kan betalen? Omdat je het niet zo breed hebt?

Ik beschuldig je nergens van hoor, maar dit klinkt zo louche dat ik het idee heb dat iemand straks wakker word en zijn Blade/ZX9R/Gixxer/Duc mist.
 
Als je straks tegen iemand opknalt met je niet 25kw motor en wel 25kw rijbewijs maakt dat prijsverschil geen reet meer uit want dan kun je er nooit meer een betalen.

Quote: Sjonnie

Een gozer hier bij mij in de buurt heeft zijn r1 terug begrenst naar 25 kw, dat is geen grap en in het begin stottert hij als een gek, maar daarna loopt hij goed zegt hij.

Unquote: anita.

Dan is dat een domme kerel(als het uberhaupt al waar is) want R1 heeft daar niet eens een typegoedkeuring voor om 25kw te mogen rijden daarnaast zal geen enkele verzekeraar deze knul aan willen nemen.
 
Laatst bewerkt:
jonny hoop dat je een goede motorrijder wordt en niet een die zonder hersens op de weg gaat.
en andere in gevaar brengt ,dus doe je best en niet zo rijden als op je scooter.
en ik rij zelf een 1000 cc maar ik rijd ook al 20 jaar ,en ik denk dat het voor jou toch een beetje te veel van het goede is.rustig beginnen dan leer je ook beter je motor te beheersen.en een beetje respect voor een 1000cc is ook niet verkeert.denk er altijd aan goed leren motorrijden begint in je hoofd.

henk.

Bedankt, ik hoop het zelf ook.
Ik weet dat ik nog een jong broekie ben, en ook vast de zoveelste ben die zegt dat ie er wel klaar voor is.

Het gaat me niet om de pk's of om de km's die voorbij vliegen per seconde, het gaat me om het plezier.

Ik denk dat als ik nu een 1000cc motor koop, dat ik er meer plezier van heb dan dat ik eerst met een 600cc versie van dat model begin en er met minder plezier op rijd omdat ik ook een 1000cc versie ervan kan rijden.

Het geluid, het vermogen, het sturen is toch veel beter op een 1000cc'er? Of zie ik dit echt super verkeerd?
 
Even al het geblaat hierboven negeren..

Het zijn mooie fietsen waar je naar zit te kijken, vraag is hoe hoog je budget ligt. Moet zeggen dat ik een oude CB900 of een ZRX een van de mooiste nakeds vind maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Als ik jou was zou ik een beetje rondkijken wat voor modellen je hebt en wat binnen je budget licht en dan de spec's van elke fiets afwegen, uiteindelijk houd je er een paar over en daarop ga je proefrijden; oftewel het std proefrij verhaaltje :+

Je komt van een "trage" 2 in lijn af en wilt overgaan op een heftige 4 in lijn, ik denk dat je de luiheid een beetje gaat missen van de 2 cilinder maar het vermogen van een 4 kan waarderen. Hoewel je zegt dat je aardig 'rustig' rijd lijkt het me dat je wel wat vermogen onderin wilt...

Edit: Over het algemeen doen de 600jes van hetzelfde type niet veel onder voor hun grotere broers, en sturen vele malen makkelijker/fijner..
 
Laatst bewerkt:
Geluid van een 600cc model en 1000cc model van hetzelfde type motor met een standaard uitlaat maakt vrij weinig verschil.
Een 600cc is veel wendbaarder dan een 1000cc dus je stuurt beter op een 600 maar accelereert beter op een 1000.

Het vermogen is inderdaad hoger op een 1000 maar hier in nederland heb je echt geen reet aan dat verschil.
 
Het gaat me niet om de pk's of om de km's die voorbij vliegen per seconde, het gaat me om het plezier.

Het geluid, het vermogen, het sturen is toch veel beter op een 1000cc'er? Of zie ik dit echt super verkeerd?

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

2km/sec = 7200km/u ofwel meer dan 6x de geluidssnelheid :]

En ja, een 600 stuurt over het algemeen beter als een 1000.
 
Als je een naked wil met een sportief karakter denk ik dat je beter in de categorie Fazer, Street Triple, Monster, GSR, Hornet kunt zoeken. Die gaan allemaal hard genoeg om je rijbewijs mee te verliezen maar zijn helemaal als naked gebouwd en bovendien ook zonder problemen op 25kw te krijgen ;)

Snap alleen niet waarom je je verzekering op je vaders naam laat zetten. Hoe bouw je dan no-claim op? Zo zal de verzekering altijd een dure grap blijven. Zeker met die GS500 vind ik het onbegrijpelijk, gewoon een WA verzekering daarvoor kost iets van een tientje per maand :?
 
Laatst bewerkt:
Moet je me toch is uitleggen hoe je er bij komt een 2002+ supersport te kopen, omdat je de afschrijving over een (al lang afgeschreven) '89er GS500 niet kan betalen? Omdat je het niet zo breed hebt?

Ik beschuldig je nergens van hoor, maar dit klinkt zo louche dat ik het idee heb dat iemand straks wakker word en zijn Blade/ZX9R/Gixxer/Duc mist.

Nu ben ik even in de war?
Wat bedoel je ermee met het afschrijven van mijn 89'er? Daar heb ik niets over gezegt? En hoezo al lang afgeschreven?
Die gs500e heb ik voor heel weinig kunnen kopen om wat ervaring op te doen, en nu is er wat mis mee, en wil ik hem gaan verkopen aan iemand die er handig mee is.

En ik ben niet zo'n 'figuur' als dat jij beschrijft.
Ik heb aardig wat geld gespaart voor een mooie motor, maar mijn budget ligt onder de prijzen van een z1000 of van een monster.

Als er iets is wat ik nooit zou doen is het aan iemand anders spullen komen, ik weet hoe pijnlijk het kan zijn als er opeens wat mist voor je deur.
 
Nogmaals, dat roep ik ook niet. Ik vind je redenen om een supersport te nemen nogal ver gezocht, uit je bericht heb ik het idee dat je denkt goedkoper af te zijn op een supersport. En ik denk dat dat vies tegenvalt.

Wat ik bedoel met 'afgeschreven' is dat een '89er GS500 geen waarde meer verliesd of je moet er schade mee rijden/tienduizenden km's bijopzetten. Rijd zelf ook een afgeschreven GS hoor ('91), niks mis met een cheap ass beginnersfiets!

@Drum&Bass geen whisky, maar de krat halve liters schiet aardig op :P
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

2km/sec = 7200km/u ofwel meer dan 6x de geluidssnelheid :]

En ja, een 600 stuurt over het algemeen beter als een 1000.
:} Ik doelde eigenlijk op binnen de 10 seconde van 0 naar 150 ofzo maar goed.

Richard; ja zo'n hornet vind ik ook wel wat, zeker die van losbol die hier te koop staat.
Maar ik vind deze supersport motoren echt zo'n heerlijk kontje hebben, en er rijd hier een r1 rond zonder kuip, en dat vind ik velen malen mooier dan bijvoorbeeld de Hornet.
Die kont maakt hem toch iets ja, stoerder..

MROI; Inderdaad, het vermogen onderin vind ik het mooiste. En een mooi zuiver race geluidje ook.

Maar het is wel goed om te weten dat een 600 veel beter stuurt.

Heeft dit met het gewicht en vermogen te maken of aan iets anders?
 
Richard, dat zal je nog zwaar tegenvallen met de verzekering, ik ben een beginnend bestuurder he, dus dan kost het nog aardig wat geld.

Ik betaal de volle prijs.

Ik heb een auto van de zaak en daarmee bouw ik jaren op, als ik straks me eigen verzekeringen afsluit dan kan ik een uitdraai van de zaak krijgen waarmee ik kan aantonen dat ik al die tijd schade vrij heb gereden. Dus vandaar dat hij nu nog op me vaders naam staat.
 
Dan is dat een domme kerel(als het uberhaupt al waar is) want R1 heeft daar niet eens een typegoedkeuring voor om 25kw te mogen rijden daarnaast zal geen enkele verzekeraar deze knul aan willen nemen.

Wij hebben een R1 gehad die 25 kw OP KENTEKEN was... Het kan dus wel (importmotor). Daar kun je dus ook volledig legaal op rijden met licht rijbewijs. Ook zijn er zat verzekeraars die akkoord gaan met een uitdraai.

Of zo'n ding nog fijn rijd op 25 kw even daar gelaten natuurlijk ;)
 
:} Ik doelde eigenlijk op binnen de 10 seconde van 0 naar 150 ofzo maar goed.

Richard; ja zo'n hornet vind ik ook wel wat, zeker die van losbol die hier te koop staat.
Denk dat Losbol het niet leuk zou vinden als er een 25kw van wordt gemaakt :+
Maar ik vind deze supersport motoren echt zo'n heerlijk kontje hebben, en er rijd hier een r1 rond zonder kuip, en dat vind ik velen malen mooier dan bijvoorbeeld de Hornet.
Die kont maakt hem toch iets ja, stoerder..

MROI; Inderdaad, het vermogen onderin vind ik het mooiste. En een mooi zuiver race geluidje ook.

Maar het is wel goed om te weten dat een 600 veel beter stuurt.

Heeft dit met het gewicht en vermogen te maken of aan iets anders?
De oplossing:
Kawasaki Ninja ZX6R 2001..25kw..12.000km..!!
 
Wij hebben een R1 gehad die 25 kw OP KENTEKEN was... Het kan dus wel (importmotor). Daar kun je dus ook volledig legaal op rijden met licht rijbewijs. Ook zijn er zat verzekeraars die akkoord gaan met een uitdraai.

Of zo'n ding nog fijn rijd op 25 kw even daar gelaten natuurlijk ;)

Dank u dank u.

De jouwe reed dus niet echt geweldig op 25 kW?
 
Richard, dat zal je nog zwaar tegenvallen met de verzekering, ik ben een beginnend bestuurder he, dus dan kost het nog aardig wat geld.

Ik betaal de volle prijs.

Ik heb een auto van de zaak en daarmee bouw ik jaren op, als ik straks me eigen verzekeringen afsluit dan kan ik een uitdraai van de zaak krijgen waarmee ik kan aantonen dat ik al die tijd schade vrij heb gereden. Dus vandaar dat hij nu nog op me vaders naam staat.

Onzin, zo'n gs kost geen drol in de verzekering, heb er zelf ook 1 gehad toen ik 18 was.

En een verzekeringsmaatschappij zal het geen reet schelen hoeveel jaar je al schadevrij rijdt in je bedrijfsautootje als je niet bij hun verzekerd was, die schadevrije jaren krijg je echt niet hoor :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan