Volgende motor wordt.....euhm...tja ..

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Zo loop ik al een behoorlijke tijd rond.Diverse site's afgegaan , veel uitgezocht en geprobeerd een keuze te maken.En terwijl er zoveel verschillen zijn , kom ik niet tot een conclusie... |(
Daarom de hulp in geroepen van mede forummers :)

Op dit moment heb ik een SV650S.Een motor die ik mijns inziens om de verkeerde reden heb gekocht.Met het hoofd ipv met het hart.Het motorblok is fantastisch , maar ik ben niet tevreden over de looks en over het bochtengedrag.Maar probeer na zolang beslissingen met je hoofd gemaakt te hebben maar eens te kiezen met je hart... :o

Er zijn in mijn optiek 4 motoren die ,na gekeken te hebben naar uiterlijk , technische gegevens en prijs , in aanmerking komen.Dat zijn :
-Aprilia SL1000 Falco 2000
-Ducati 750SS 2001
-Honda CBR600F4 1999
-Kawasaki ZX6R 1999

Ik kan ook de verschillen aangeven tussen de motoren.2-cylinder of 4 , exclusief(duc en appie) of "massakonijn" en ga zo maar door.
Aan de ene kant wil ik wel een motor die wat exclusiever is , maar wil wel een motor die ook betaalbaar is met onderhoud of misschien zelf grotendeels te doen is.
Ik wil iig niet dezelfde "fout" maken die ik met de sv heb gemaakt.

Waarom dit topic?
Ik hoop dat er mensen zijn die zelf een van de 4 motoren hebben en mensen die misschien zelf verschillen kunnen aangeven.
Proefritten maken is leuk , maar ik wil eerst het type motor bepalen.
Of het bv honda of kawa wordt lijkt me typisch een proefrit-probleem.

Wat ik iig wil in de volgende motor :
Het vertrouwen ( en daarmee plezier) terug krijgen in het rijden.Na een jaar terug onderuit gegaan te zijn heb ik dat niet meer terug gehad , en de sv helpt daar ook niet erg bij...
Ik gebruik em vooral voor plezier km's , maar rijdt er ook amsterdam-delft mee op de snelweg(echter niet zo vaak).Motorritjes naar de eifel zitten ook in de planning. :]
Ik rijdt ook niet heel erg veel km's.Onder de 8000km per jaar iig.

Verder zeg ik erbij dat ik een zxr400 als eerste motor heb gehad , en die beviel beter voor het bochtenwerk(gek he :Z ) en het eindschot vind ik erg leuk.Van de SV bevalt het vermogen onderin , op de snelweg versnellen zonder terugschakelen is wel zo makkelijk.Ik weet niet of de 600cc 4-cylinders dat ook goed doen :?

Misschien is er nog wel een ander type motor geschikt , laat maar horen dan.
Ik begin mezelf behoorlijk te irriteren met dit getwijfel , vandaar dit topic B|
 
de kawa spreekt mij ook het meeste aan maar waarom geen 2000 model ? is misschien iets duurder maar wel mooier en sneller
 
de kawa spreekt mij ook het meeste aan maar waarom geen 2000 model ? is misschien iets duurder maar wel mooier en sneller
dat duurder is juist het probleem.Voor zover ik em tegen ben gekomen issie ( bij dealers , particuliere verkoop gaat niet zo als ik zo op het forum kijk ;) ) een stuk duurder.minimaal 7000 euro.En ik ben afhankelijk van de inruil/verkoopprijs van de sv , maar ik denk dat ik bij dealers de grens op 6500 moet zetten.
En dan ben ik verwend , want ik wil een motor die niet zoveel km's heeft gereden... :o
 
safe eindhoven heeft een 2000 model voor 6000 euro
wat is er mis mee , tis wel erg goedkoop namelijk.
Maar goed , dan zou het zx6r 99>2000 worden , blijft hetzelfde probleem ;)

wat erbij komt , ik onderschat mezelf eerder dan dat ik mijzelf overschat.Dat betekent dat ik bij een 1000cc supersport het idee heb dat ik daar niet voldoende rijcapaciteit heb om het aan te kunnen.Bij de falco heb ik dan ook al mijn twijfels...
 
dat is waar maar is wel de mooiste uit het rijtje. Ik weet niet wat je met de motor doet maar een falco is meer een toer-fiets en zal dus ook niet zo scherp sturen als een zx6r
 
wat is mis met het bochtengedrag van de sv...?
misschien wat harder rijden in de bocht___dan gaat ie niet naar de binnenkant
van de bocht... :X ..zo'n sv-stuurt erg goed.(als ja de voorvork wat aanpast)
 
hij komt niet in jou rijdje voor
maar voor die prijs en dan ook nog weinig km heb je een mooie thundercat
heb er zelf ook 1
fijne fiets die lekker in de bochten stuurt
toeren waar je toeren wild en racen kan hij ook best
is echt geen fiets om bij in slaap te vallen.
wel een 4 cilinder maar merk je eigenlijk verder niet veel van

in jou rijdje denk ik dat de duc en de aprilla best duure fietsen in onderhoud zijn
cbr 600 f vergelijk ik een beetje met een gsxf die vind ik dus saai en doet niet onder aan de sv

ik denk dat ik dan toch richting de kawa zou gaan
maar nog maals ik heb geen rij ervaring op deze fietsen

suc6 met zoeken
en luister idd naar je hart
als het sneller gaat kloppen heb je de juiste motor onder je kont.
 
Vergeleken met de zxr400 is het bochtengedrag niet super voor mij.Ja als je de voorvork aanpast misschien dat het dan beter is , maar ik ga ff uit van de compleet standaard uitvoering die ik heb.De sv is ook absoluut geen slechte motor , maar ik krijg mijn vertrouwen er niet door terug.Dus voor MIJ is het niet de goede motor.Ik heb hem sinds maart dit jaar en de teller staat nu 2000km verder.... :X
 
Op dit moment heb ik een SV650S.Een motor die ik mijns inziens om de verkeerde reden heb gekocht.Met het hoofd ipv met het hart.Het motorblok is fantastisch , maar ik ben niet tevreden over de looks en over het bochtengedrag.Maar probeer na zolang beslissingen met je hoofd gemaakt te hebben maar eens te kiezen met je hart... :o
Als je de beslissing deze keer met je hart wilt doen, dan moet je niet aan onbekenden vragen wat zij van bepaalde motoren vinden.
Je laat je nu beïnvloeden door anderen en ga je weer in de fout.
Gewoon kijken wat je mooi vindt, en dan daarop proefrijden.
 
Als je de beslissing deze keer met je hart wilt doen, dan moet je niet aan onbekenden vragen wat zij van bepaalde motoren vinden.
Je laat je nu beïnvloeden door anderen en ga je weer in de fout.
Gewoon kijken wat je mooi vindt, en dan daarop proefrijden.
daar zeg je wat....
tis ook wat meer bedoeld als positieve/negatieve eraringen met de motoren , wat ervaring ed.
Proefrijden blijft de beste optie , maar omdat ik onderuit ben gegaan juist tijdens een proefrit (niet met de sv trouwnes) ben ik wat terug houdend daarover.
Ik zit al reviews te lezen en ben foto's aan het kijken.Misschien ook handig om de types ook eens in het echt te zien. :)
 
Je vraagt om rationele opmerkingen en je wil kiezen met je hart :?

nou, recht uit mijn hart zou ik een grote monster kopen, of een mille, omdat de rest massa konijnen zijn.

Daarom rij ik ook een BMW, die rijden en zijn vet origineel en apart. En mijn motor kom ik net zo vaak tegen als een GT3. :)
 
Je vraagt om rationele opmerkingen en je wil kiezen met je hart :?

nou, recht uit mijn hart zou ik een grote monster kopen, of een mille, omdat de rest massa konijnen zijn.

Daarom rij ik ook een BMW, die rijden en zijn vet origineel en apart. En mijn motor kom ik net zo vaak tegen als een GT3. :)
ik vraag ervaringen met de motoren.Misschien maak ik het voor mezelf wat makkelijker als ik wat meer te weten kom , en dan vooral de dingen die je niet uit een proefrit haalt :)

dus jij koopt n motor allen als iemand anders um nie heeft? zegt je eigen smaak ook nog wat?
weet niet of dat tegen mij is , maar t kan best dat je een motor fantastisch mooi vind die niemand anders heeft.
Ik vind een hoop motoren mooi , ook als meerdere mensen ze hebben , maar ik probeer voor mezelf de mooiste/beste uit te zoeken.Vanaf plaatjes gaat dat wat moeilijk , daarom moet ik eerst maar eens in t echt gaan kijken.
Maar daarom ook deze vragen , ik wil ervaringen graag horen.Ik geloof MF-ers wat meer dat reviews , die soms wat merk-doordrenkt zijn...
 
Ik zou blind voor de meest originele motor gaan; op termijn heb je daar tóch het meeste plezier van: de Kawasaki dus. *D
 
deze mischie????????????

141262
 
deze mischie????????????

(Afbeelding)
als ik geld over zou hebben zou ik niet eens voor die gaan ;)
Wel een mooie motor natuurlijk.

Helaas nodigt dit weer niet uit tot proefrijden , dus ga ik alleen bij zaken langs om te kijken en te zitten.Ach , als de koffie maar een beetje te zuipen is... :P

Mocht iemand nog opmerkingen hebben over de genoemde modellen , ik hoor ze graag :)
 
Ik denk toch dat je aan wat proefritten toe bent, ook (of juist: vooral-) om te bepalen welk TYPE motor je het meest aanspreekt (4 of 2 cilinder ... of 1 of 3 etc): Zelfs als iedereen hier zou roepen dat je een 4 cilinder (of juist 2) moet kiezen kan het heel goed zijn dat jij je daar stierlijk op verveelt... of juist niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan