Investig8or
MF veteraan
Zo loop ik al een behoorlijke tijd rond.Diverse site's afgegaan , veel uitgezocht en geprobeerd een keuze te maken.En terwijl er zoveel verschillen zijn , kom ik niet tot een conclusie...
Daarom de hulp in geroepen van mede forummers
Op dit moment heb ik een SV650S.Een motor die ik mijns inziens om de verkeerde reden heb gekocht.Met het hoofd ipv met het hart.Het motorblok is fantastisch , maar ik ben niet tevreden over de looks en over het bochtengedrag.Maar probeer na zolang beslissingen met je hoofd gemaakt te hebben maar eens te kiezen met je hart...
Er zijn in mijn optiek 4 motoren die ,na gekeken te hebben naar uiterlijk , technische gegevens en prijs , in aanmerking komen.Dat zijn :
-Aprilia SL1000 Falco 2000
-Ducati 750SS 2001
-Honda CBR600F4 1999
-Kawasaki ZX6R 1999
Ik kan ook de verschillen aangeven tussen de motoren.2-cylinder of 4 , exclusief(duc en appie) of "massakonijn" en ga zo maar door.
Aan de ene kant wil ik wel een motor die wat exclusiever is , maar wil wel een motor die ook betaalbaar is met onderhoud of misschien zelf grotendeels te doen is.
Ik wil iig niet dezelfde "fout" maken die ik met de sv heb gemaakt.
Waarom dit topic?
Ik hoop dat er mensen zijn die zelf een van de 4 motoren hebben en mensen die misschien zelf verschillen kunnen aangeven.
Proefritten maken is leuk , maar ik wil eerst het type motor bepalen.
Of het bv honda of kawa wordt lijkt me typisch een proefrit-probleem.
Wat ik iig wil in de volgende motor :
Het vertrouwen ( en daarmee plezier) terug krijgen in het rijden.Na een jaar terug onderuit gegaan te zijn heb ik dat niet meer terug gehad , en de sv helpt daar ook niet erg bij...
Ik gebruik em vooral voor plezier km's , maar rijdt er ook amsterdam-delft mee op de snelweg(echter niet zo vaak).Motorritjes naar de eifel zitten ook in de planning.
Ik rijdt ook niet heel erg veel km's.Onder de 8000km per jaar iig.
Verder zeg ik erbij dat ik een zxr400 als eerste motor heb gehad , en die beviel beter voor het bochtenwerk(gek he ) en het eindschot vind ik erg leuk.Van de SV bevalt het vermogen onderin , op de snelweg versnellen zonder terugschakelen is wel zo makkelijk.Ik weet niet of de 600cc 4-cylinders dat ook goed doen
Misschien is er nog wel een ander type motor geschikt , laat maar horen dan.
Ik begin mezelf behoorlijk te irriteren met dit getwijfel , vandaar dit topic
Daarom de hulp in geroepen van mede forummers
Op dit moment heb ik een SV650S.Een motor die ik mijns inziens om de verkeerde reden heb gekocht.Met het hoofd ipv met het hart.Het motorblok is fantastisch , maar ik ben niet tevreden over de looks en over het bochtengedrag.Maar probeer na zolang beslissingen met je hoofd gemaakt te hebben maar eens te kiezen met je hart...
Er zijn in mijn optiek 4 motoren die ,na gekeken te hebben naar uiterlijk , technische gegevens en prijs , in aanmerking komen.Dat zijn :
-Aprilia SL1000 Falco 2000
-Ducati 750SS 2001
-Honda CBR600F4 1999
-Kawasaki ZX6R 1999
Ik kan ook de verschillen aangeven tussen de motoren.2-cylinder of 4 , exclusief(duc en appie) of "massakonijn" en ga zo maar door.
Aan de ene kant wil ik wel een motor die wat exclusiever is , maar wil wel een motor die ook betaalbaar is met onderhoud of misschien zelf grotendeels te doen is.
Ik wil iig niet dezelfde "fout" maken die ik met de sv heb gemaakt.
Waarom dit topic?
Ik hoop dat er mensen zijn die zelf een van de 4 motoren hebben en mensen die misschien zelf verschillen kunnen aangeven.
Proefritten maken is leuk , maar ik wil eerst het type motor bepalen.
Of het bv honda of kawa wordt lijkt me typisch een proefrit-probleem.
Wat ik iig wil in de volgende motor :
Het vertrouwen ( en daarmee plezier) terug krijgen in het rijden.Na een jaar terug onderuit gegaan te zijn heb ik dat niet meer terug gehad , en de sv helpt daar ook niet erg bij...
Ik gebruik em vooral voor plezier km's , maar rijdt er ook amsterdam-delft mee op de snelweg(echter niet zo vaak).Motorritjes naar de eifel zitten ook in de planning.
Ik rijdt ook niet heel erg veel km's.Onder de 8000km per jaar iig.
Verder zeg ik erbij dat ik een zxr400 als eerste motor heb gehad , en die beviel beter voor het bochtenwerk(gek he ) en het eindschot vind ik erg leuk.Van de SV bevalt het vermogen onderin , op de snelweg versnellen zonder terugschakelen is wel zo makkelijk.Ik weet niet of de 600cc 4-cylinders dat ook goed doen
Misschien is er nog wel een ander type motor geschikt , laat maar horen dan.
Ik begin mezelf behoorlijk te irriteren met dit getwijfel , vandaar dit topic