Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met jouw eisen zou ik ook een Triumph 1050 op het lijstje zetten. Sprint ST of Tiger (Sport). Die zijn gebouwd vanaf 2005 en de sprint is voor relatief weinig te koop. Dan heb je voor minder geld veel "meer" motor dan bijvoorbeeld een jongere Tracer 700 of MT-10. Het geld dat je overhoudt kun je steken in upgrades.
KTM Superduke GT: een hogere fun factor ken ik niet (behoudens mss de niet-GT), en het ding kan nog zuinig zijn ook. Alleen jammer dat je het ding wss niet lang in bezit zult hebben als je hem in Amsterdam buiten moet stallen...Ik wil de motor gebruiken als dagelijks vervoer, woon-werk, weekendje weg en Dan graag een motor met een hoge fun factor. Een MT-10 lijkt me gaaf..
Motoren genoeg, naast de eisen comfortabel en sneller, welke wensen heb je nog meer?
Wil je een motor met kuip of een naked? Koffers, of doe je alles in een rugzak? Als je hem voor woon werk gebruikt is enige bescherming wel prettig en voldoende km op een tank met beperkte onderhoudsintervallen. Je stalt hem buiten in Amsterdam, dus een nieuwe zou ik niet zo snel kopen.
Heb ik een paar jaar geleden voor erbij gehad. Gewoon omdat het kon. Perfecte fiets, deed niks fout. Te saai voor woorden, en daarom heb ik hem met een jaartje zonder enige spijt ook weer verkocht. Dat zou met een MT10 waarschijnlijk niet gebeurd zijn....Wat zegt men hier van een Yamaha FZ-1 Fazer? De voorloper van de MT-10. Hoor dat het een grove, ongecivilseerde motor is. Hooligan bike. Leuk maar de vraag is of dat goed is als "daily-rider". Dorstig ook maar dat is een MT-10 ook.
Heb ik een paar jaar geleden voor erbij gehad. Gewoon omdat het kon. Perfecte fiets, deed niks fout. Te saai voor woorden, en daarom heb ik hem met een jaartje zonder enige spijt ook weer verkocht. Dat zou met een MT10 waarschijnlijk niet gebeurd zijn....
Dat is ook wel het probleem met meningen denk ik, het is mijn ervaring en mening en ik voorzie dat veel FZ1 rijderds het compleet met mij oneens zijn. Maar naast de Tuono en de BMW bleef die FZ1 steeds vaker stil in de garage staan omdat er gewoon geen zak aan was, echt geen andere lol aan te beleven dan dattie feitelijk niks echt verkeerd deed. Zo saai...Had ik niet verwacht, saai Dan. Hangt immers en gedrosseld R1 blok in..
In de MT-10 hangt het nieuwe R1 blok, dat is een crossplane 4 cilinder. Die hebben een heel andere beleving dan de klassieke 4 cilinder. Meer pit onderin en hoef je niet persé in z'n toeren te jagen voor wat vaart. De suzu's die voorgesteld worden hebben dat wel meer, en een veel minder sensationeel geluid ook.Had ik niet verwacht, saai Dan. Hangt immers en gedrosseld R1 blok in..
Mijn ouwe 2012 FZ1 was ook gewoon dik, in de zin van breed rondom de heupen. Niet dat het echt heel erg in de weg zat, maar het nodigde ook niet uit tot waar een MT10 je wel toe uitnodigt. Een MT10 is gewoon gaaf (vind ik dan) en een FZ1 is gewoon een motor.In de MT-10 hangt het nieuwe R1 blok, dat is een crossplane 4 cilinder. Die hebben een heel andere beleving dan de klassieke 4 cilinder. Meer pit onderin en hoef je niet persé in z'n toeren te jagen voor wat vaart. De suzu's die voorgesteld worden hebben dat wel meer, en een veel minder sensationeel geluid ook.
Nieuw 16k, tweedehands tussen de 10 en 14k.Zo'n MT-10 is tweedehands bijna net zo duur als nieuw.
Zit er een mt-10 een quickshifter voor up en down of alleen voor opschakelen?
Zeer betrouwbaar en geliefd door de eigenaren. Ze kwamen ook goed uit de verf in langeduurtesten. 1 nadeel is dat Triumph de hoofdprijs vraagt voor onderdelen, dus ze zijn iets duurder in onderhoud en reparatie dan Japanners.Betrouwbare dingen die Triumphs? Mooi zijn ze...
Huh..dit begrijp ik niet helemaal, kun je me misschien iets meer uitleg geven over wat je schrijft?Voor woon-werk verkeer zou ik zeker geen nieuwe motor kopen, het schrijft enorm af.
Veel kilometers en mogelijk pekel in de winter. Dat maakt je motor niet mooier en zorgt voor een lagere waarde / hogere afschrijving.Huh..dit begrijp ik niet helemaal, kun je me misschien iets meer uitleg geven over wat je schrijft?
Het maakt voor de afschrijving toch niets uit of er woon-werkkilometers op de teller staan of vrijetijdskilometers? Het is toch niet te herleiden waarvoor de kilometers die op de teller staan gemaakt zijn.. Of doel je ergens anders op wat de afschrijving beïnvloedt als de motor voor woon-werkverkeer wordt gebruikt?
Veel kilometers en mogelijk pekel in de winter. Dat maakt je motor niet mooier en zorgt voor een lagere waarde / hogere afschrijving.
Absoluut niet.. Dat was ook de reden dat ik zei dat ik liever een nieuwe koop als het verschil tussen nieuw en jong gebruikt zo klein is.Want wees nou eerlijk: Zou jij een motor kopen van 2 jaar oud voor een dikke prijs met een ton op de teller?
Wat ik bedoelde te zeggen:Absoluut niet.. Dat was ook de reden dat ik zei dat ik liever een nieuwe koop als het verschil tussen nieuw en jong gebruikt zo klein is.
Helder verhaal. Al wil ik wel kunnen verifiëren dat het daadwerkelijk 3K heeft gelopen. Alleen aan de staat van de motor is dat niet te herleiden. Mee eens?Wat ik bedoelde te zeggen:
Het betrof opmerking van Arno: 'Het schrijft enorm af' wat jij niet leek te begrijpen.
Als jij nu een nieuwe koopt en in 2 jr een ton op de teller zet, zal je niet veel meer gaan vangen voor deze fiets.
Want wie wil een jonge motor van jou kopen die al in korte tijd het klokje rond is? Dat ga je dan echt wel terugzien in de prijs! Dat schrijft dan flink af!
Financieel ben je er beter mee af om een gebruikte motor te kopen die nauwelijks gereden heeft. Maar al te vaak zie ik bij motorshows, fietsen te koop staan met vrijwel GEEN km's en toch al 5 jaar oud. Stofhappers met soms minder dan 3k!! Dan wel eerst goed het stof eraf vegen!!
Jouw aanschafkosten zijn mss maar de helft van oorspronkelijk aankoopbedrag. Dus met een lage tellerstand, feitelijk nog NIEUW!!
Doe jij er daarna in 2 jaar een ton bij, dan wordt het weer een 'normale' occasion als jij 'm tzt wil verkopen.
Zo'n motor is net zo betrouwbaar als een geheel nieuwe, alleen de afschrijving is dan aanmerkelijk lager g
Een zwaardere motor lijkt me juist minder mishandeld. Die tuft op half gas in een paar seconden naar de 100. Met een lichtere motor moet je aan het gas hangen en het ding in z'n toerenbegrenzer jagen.Helder verhaal. Al wil ik wel kunnen verifiëren dat het daadwerkelijk 3K heeft gelopen. Alleen aan de staat van de motor is dat niet te herleiden. Mee eens?
Daarnaast heb ik bij een snelle motor de vrees dat de 1e eigenaar zo'n ding hard heeft aangepakt. Ook dat kun je niet echt ondervangen. Mee eens?
Ja wil ook voor een gerenommeerde dealer gaan. Dan maar wat meer betalen. Dank voor jouw inbreng.Ik heb een FZ en een BB.
Met de FZ zit ik meer op het gas dan met de BB. Waarom..................... de BB gaat zodanig snel, dat het feest niet lang kan duren.
Helemaal geen behoefte om de BB steeds uit te melken.................... Maar het kán dus wel!!
@ Kammetje
Bij een jonge motor is vaak al best wel te zien, of ie al veel meer heeft gelopen. Neem iemand mee met kennis!
Jij zit in een categorie van prijs dat je net zo goed kan kijken bij een gerenommeerde dealer.
Je gaat iets meer betalen, maar daar staat garantie en vertrouwen tegenover. (en dat mag ook voor de prijs)