volgende poging kabinet tot km heffing en apk?

Ik vind het niet erg hoor om geen motorrijtuigenbelasting meer te betalen!!!

Laat ze de benzine maar gewoon 1 cent duurder maken, zijn ze er ook en dan die KM-heffing niet...
 
60 procent accijns op benzine ís verkapte kilometerheffing

althans dat stel ik hier nu even *D
 
Laatst bewerkt:
In het plan wordt rekening gehouden met een nog onbekend aantal kilometers die niet betaald hoeven te worden. Die kilometers zijn bedoeld voor het rijden op buitenlandse wegen.
LoL doe je een reis door europa op de motor, 20.000 km later kom je terug, nou das dan 200 euro meneertje. "ja maar dat was niet in NL :("

edit; afschaffen van de wegenbelasting en gewoon 5 ct per liter extra is wel een goed idee. Nog milieu bewust ook. En buitenlanders betalen zo ook mooi mee.
 
Laatst bewerkt:
LoL doe je een reis door europa op de motor, 20.000 km later kom je terug, nou das dan 200 euro meneertje. "ja maar dat was niet in NL :("

Waarschijnlijk "krijgt" iedereen gewoon de eerste 5000km gratis.
Als je meer dan die 5000 buiten NL rijdt heb je pech gehad.

Het is vooral een makkelijk systeem. Geen kastjes, poortjes, moeilijke IT.
Per km ga je met een dikke auto natuurlijk nog steeds meer betalen dan met een kleine, dat heb ik nog nergens gelezen maar lijkt mij een open deur.

Nu nog de motor in het stramien zien te krijgen door de eerdere genoemde heffing-APK.

ohja, een dikke celstraf op teller-gerommel, dikke boete op het doorrijden met een kapotte teller. :X
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk "krijgt" iedereen gewoon de eerste 5000km gratis.
Als je meer dan die 5000 buiten NL rijdt heb je pech gehad.

Het is vooral een makkelijk systeem. Geen kastjes, poortjes, moeilijke IT.
Per km ga je met een dikke auto natuurlijk nog steeds meer betalen dan met een kleine, dat heb ik nog nergens gelezen maar lijkt mij een open deur.

Nu nog de motor in het stramien zien te krijgen door de eerdere genoemde heffing-APK.

ohja, een dikke celstraf op teller-gerommel, dikke boete op het doorrijden met een kapotte teller. :X
Ik weet wel dat ik er een fietsteller op bouw en de kabel naar mijn gewone teller loshaal als deze shit gaat gebeuren voor motoren.

Wat het kabinet ook vergeet is dat iedereen binnendoor en door de stad gaat rijden ipv een omweg nemen over de snelweg. Scheelt bij mij ook 25% van de afstand. Zal lekker druk worden in de steden.
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar, ze vinden altijd wel een manier om geld uit je zak te kloppen, nog even en dan is motorrijden duurder als met de auto.

Heel veel mensen gaan motorrijden omdat de auto te duur is en je veel sneller van A naar B bent, dus moeten ze iets vinden om het weer onaantrekkelijk te maken, de zielepootjes, kunnen zelf zeker geen motorrijden.
 
Zo zie je maar, ze vinden altijd wel een manier om geld uit je zak te kloppen, nog even en dan is motorrijden duurder als met de auto.

.
Ik blijf het zeggen, het staat iedereen vrij een manier te vinden om dat geld in je zakken te houden.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me ook af hoe ze dit willen verkopen aan vertegenwoordigers en buitendienstmonteurs en ook de zelfstandigen die voor hun werk veel in het buitenland moeten zijn, die zullen wel niet ontzien worden, wordt het lekker interessant om in het buitenland te werken als je al die kosten aan het eind van het jaar ook nog eens moet betalen.

Lang leve de democratie en medezeggenschap, in deze dictatoriale staat der Nederlanden
 
Belastingen op het bezit van een auto worden verlaagd, waardoor de totale belasting op auto's gelijk moet blijven.

Wat heeft het dan uberhaupt voor een zin om weer een kansloos systeem in te voeren? Lekker laten zoals het is, stelletje uitzuigers. Wanneer gaan we eens met zijn allen naar het Binnenhof?
 
Vraag me ook af hoe ze dit willen verkopen aan vertegenwoordigers en buitendienstmonteurs en ook de zelfstandigen die voor hun werk veel in het buitenland moeten zijn, die zullen wel niet ontzien worden, wordt het lekker interessant om in het buitenland te werken als je al die kosten aan het eind van het jaar ook nog eens moet betalen.

Lang leve de democratie en medezeggenschap, in deze dictatoriale staat der Nederlanden

moet je wel goed het stuk lezen; In het plan wordt rekening gehouden met..... ;)
 
Vraag me ook af hoe ze dit willen verkopen aan vertegenwoordigers en buitendienstmonteurs en ook de zelfstandigen die voor hun werk veel in het buitenland moeten zijn, die zullen wel niet ontzien worden, wordt het lekker interessant om in het buitenland te werken als je al die kosten aan het eind van het jaar ook nog eens moet betalen.

Lang leve de democratie en medezeggenschap, in deze dictatoriale staat der Nederlanden
Maak gebruik van je democratische rechten.
(net zoals het referendum ivm Europa, er wordt niet naar Jan Publiek geluisterd)
 
Ik vind het niet erg hoor om geen motorrijtuigenbelasting meer te betalen!!!

Laat ze de benzine maar gewoon 1 cent duurder maken, zijn ze er ook en dan die KM-heffing niet...
Dan zijn ze bang dat de bewoners in de grensstrook massaal de grens oversteken...ojee CDA is bang dat ze van die categorie de accijnzen gaan mislopen..... :$
dacht dat WE van een verenigd EU deel uitmaakten,dus benzine in heel EU gelijk trekken,betekend dat we hier een paar centen mogen zakken ;)

kwartje van Kokkie :P
 
Die net door mij verzonnen "heffing-APK" gaat natuurlijk niet akkoord met aftermarket oplossingen.

Als je echt wilt kan je dat gemakkelijk omzeilen lijkt me. Als jij jaarlijks 20k rijdt en je geeft 3k op, kan men dat wellicht zien daar aan de motor zelf dat er iets niet klopt. Alleen als jij 3k opgeeft en je hebt werkelijk 8k gereden of zo, is het denk ik al een stuk moeilijk te beoordelen.

Dit soort plannen vraagt om gesjoemel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan