Volgende week AVD

18 okt 2014
170
22
Beste M-F'ers,

over een ruime week is voor hét moment dan eindelijk daar, bewijzen dat ik mijzelf /hopelijk/ een motorrijder mag noemen en dan gaat het feest pas écht beginnen! *O*

Natuurlijk probeer ik mijzelf zo goed mogelijk voor te bereiden, ik heb toch voor de zekerheid nog drie lessen gepland waarvan één voor het rondje gaat beginnen. :9

Wat waren al jullie ervaringen en zijn er misschien tips? Goed slapen, eten, drinken, niet zenuwachtig zijn, maar ook nog andere zaken waar je aan zou kunnen denken.

Hoe gaat het examen in zijn werk? Nu krijg ik gewoon een oortje in, de instructeur kan wel tegen mij praten maar ik niet naar hem is dit dan ook zo? :X

ik heb al jaren een autorijbewijs is het te vergelijken met het praktijkexamen hiervan of juist moeilijk? :$

Hoor graag van jullie!
 
Tsja... Wat valt er te zeggen wat (waarschijnlijk) niet al 1001 keer is verteld tegen je? Je instructeur zal het je ongetwijfeld goed aangeleerd hebben, dus ik zou zeggen, rijd gewoon zoals je tijdens het lessen deed. Het examen gaat als volgt: Je schudt een handje met de examinator, die legt jou nog even uit hoe en wat hij verwacht. Dan vraagt hij je nog wat dingetjes over de motor (Waar moet je kijken om te zien of er nog olie in het blok zit? e.d.) Tijdens het rijden zelf zal je de examinator niet horen (althans dat was bij mij zo). Mijn eigen instructeur reed mee met de examinator en gaf mij de aanwijzingen waar ik naartoe moest rijden. Als je het niet duidelijk verstaan hebt wat zijn opdracht/route was tik je even met je vingers op je helm, dan herhaalt hij het. Verder vond ik het examen zelf reuze meevallen.

Misschien is het verstandig om dit topic nog even na te lopen.

Veel succes in ieder geval!
 
Tijdens het rijden zelf zal je de examinator niet horen (althans dat was bij mij zo). Mijn eigen instructeur reed mee met de examinator en gaf mij de aanwijzingen waar ik naartoe moest rijden. Als je het niet duidelijk verstaan hebt wat zijn opdracht/route was tik je even met je vingers op je helm, dan herhaalt hij het. Verder vond ik het examen zelf reuze meevallen.

Misschien is het verstandig om dit topic nog even na te lopen.

Veel succes in ieder geval!

Hee dit heb ik niet eerder gehoord! Ik zal is even gaan rondsnuffelen bedankt voor het doorverwijzen!! *D
 
Vlak voor t examen even een paar dextro energie nemen, gaat je bloedspiegel van omhoog, waardoor je alerter en actiever gaat denken en handelen.
Heeft bij mij iig wel geholpen, had em in 1 keer in de pocket en het meisje wat na mij moest (die de rest van mijn dextro's had opgevreten), haalde em ook in 1 keer *O*
 
Gewoon lekker rijden, en van te voren een banaan eten!

Veel succes, en die lui van het CBR zijn er niet om je te laten zakken!
 
Toen ik nog leste(?) vergat ik vaak mijn richtingaanwijzer uit te zetten na een bocht/inhaalmanoeuvre..
Had daarom met mijn instructeur afgesproken dat hij zou "klikken"met zijn microfoon om me daaraan te herinneren.
Heb het met mijn examen daardoor ook niet vergeten!

Ook in een keer geslaagd :D

Animo Haarlem FTW

:D
 
LittleEvil ?

_O-

Ik kom niet meer bij hiero.
Dude, please, get a fokkin grip here. Ga gewoon op die brommer zitten, laat zien wat je geleerd hebt en slaag gewoon? Je roept nu echt alles op ke af door hier advies te gaan vragen. Heb je faalangst of zo?

Any ways, succes!
 
Heb je faalangst of zo?

Wel leuk zo eens zenuwen hebben, zo weet je dat je leeft. Om eerlijk te zijn, op het motor rij examen had ik nog eens zenuwen, dat was al jaren geleden. Heb wel een vitaminen/mineralen kuur genomen om me beter te kunnen focussen; had veel werk en ik heb mijn lessen + examen in 2 weken gestampt.

Het helpt te weten dat je steeds mag terug komen, zo erg is dat niet.
 
Vlak voor t examen even een paar dextro energie nemen, gaat je bloedspiegel van omhoog, waardoor je alerter en actiever gaat denken en handelen.
Heeft bij mij iig wel geholpen, had em in 1 keer in de pocket en het meisje wat na mij moest (die de rest van mijn dextro's had opgevreten), haalde em ook in 1 keer *O*
Ik was van tevoren gaan bidden en had het ook in 1x gehaald, ik had ook gelijk voor de andere gebeden en die waren ook geslaagd, conclusie god bestaat
 
Maar zonder dollen er valt niks op voor te bereiden ga erheen en ze vertellen precies wat je moet doen en dat doe je dan en klaar ben je.
 
De banaan natuurlijk
En daarnaast (serieus): rijd exact zoals in de lessen. Ga dus niet extra netjes, of juist extra flitsend rijden, maar doe wat je instructeur jou geleerd hebt. Zou je in de les die vrachtwagen nog even snel voorbij voor het invoegen? Dan in je examen ook. Jouw instructeur heeft je aangemeld voor het examen op basis van hoe je bij hem rijdt. Dat moet voldoende zijn.
 
Ik weet niet wat AVD is, maar als het moeilijk is moet je vlak voor het examen een groot glas glühwein nemen: je voelt je ontspannen en durft meer. Werkt op de skipiste ook flitsend! (niet dat ik ooit geskied heb O-) )
 
haha wat een reacties allemaal, nee ik heb geen last van faalangst. Ik heb toch wel wat aardige reacties voorbij zien komen.

Ik les op een Honda CB500F, prima motortje (haha nooit wat anders geprobeerd). Maar om niet te snel aan de veranderingen te wennen wil ik er denk ik zo 1 kopen om wat meer ervaring op te doen.

Gewoon lekker jezelf zijn komt toch hieruit naar voren. Wat je wel zegt Lady_Di, zou ik dus wel doen, door extra netjes te rijden ofzo haha! Nee, ik ga erop letten!
 
Lijkt me heerlijk om alleen over de A12 heen te kunnen vliegen :D
 
Laatst bewerkt:
anticiperend rijden.

Regent het? Dan rustiger aan rijden en langere afstand tussen je voorganger.

Verder goed om je heen kijken, bij spelende kinderen stukkie rustiger aan rijden en goed blijven kijken. Verder ontspannen en soepel rijden. Gaat je lukken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan