Volgens motor agent te langzaam op de PPP

Bandito Bob

MF veteraan
21 mei 2002
2.519
0
Zoetermeer
Rij ik dinsdag avond met m'n broer een paar rondjes op de PPP.
Staan we voor het stoplicht om weer rechtsaf naar boven terug te gaan, ziet mijn broer achter ons een motor agent aankomen.
Ik zag em niet dus pak de bocht lekker pittig, maar mijn broer gaat van z'n gas en rijdt een rustig bocht.
Zie ik bij het uitkomen van de bocht dat die agent m'n broer buitenom inhaalt en naar mij toe rijd.
De agent deed gelukkig helemaal niets, maar wij gingen direct de "pits" in.
Komt een rondje later die agent ook de "pits" binnen, loopt naar mijn broer toe en zegt dat ie wel wat harder door de bocht mag/kan :? .
Op zich wel een aardige agent maar:
Eerst zeggen dat er streng gecontroleerd gaat worden en dan dit meemaken |( .
Heb op de A4 bij Delft ook al eens meegemaakt dat er 2 agenten een rondje meereden om te kijken wie er sneller was.
Zo weet je dus echt niet meer waar je aan toe bent.
 
Misschien ging je broer dan rechtop de bocht door? :+ Of hield hij zich netjes aan de max. snelheid?
 
Volgens mij geldt daar een max van 100.
Mijn broer reed 70-80, aangezien ze je bij 100 kunnen bekeuren wegens gevaarlijk weg gedrag (artikel 5).
Dit artikel is erg vaag en doet het ook goed tegen wheelies, stoppies e.d.
 
Ze zijn dus gewoon niet te vertrouwen. Zo onbetrouwbaar als kleine kinderen in het verkeer/op straat. Die agenten bedoel ik dus.
 
gewoon vragen om eens een rondje voor te rijden om te demonstreren hoe het moet, filpje maken en opsturen naar het journaal :j
 
Tja, je kan alles verwachten met die gasten. Er zijn er idd een paar bij die hun diensttijd vullen met knallen op de ppp en A4 :]

Ik bedenk me alleen wel eens wat er door die mensen heen gaat die de politie bellen om te klagen over het motorrijden wanneer ze het zien........ })
 
Rij ik dinsdag avond met m'n broer een paar rondjes op de PPP.
Staan we voor het stoplicht om weer rechtsaf naar boven terug te gaan, ziet mijn broer achter ons een motor agent aankomen.
Ik zag em niet dus pak de bocht lekker pittig, maar mijn broer gaat van z'n gas en rijdt een rustig bocht.
Zie ik bij het uitkomen van de bocht dat die agent m'n broer buitenom inhaalt en naar mij toe rijd.
De agent deed gelukkig helemaal niets, maar wij gingen direct de "pits" in.
Komt een rondje later die agent ook de "pits" binnen, loopt naar mijn broer toe en zegt dat ie wel wat harder door de bocht mag/kan :? .
Op zich wel een aardige agent maar:
Eerst zeggen dat er streng gecontroleerd gaat worden en dan dit meemaken |( .
Heb op de A4 bij Delft ook al eens meegemaakt dat er 2 agenten een rondje meereden om te kijken wie er sneller was.
Zo weet je dus echt niet meer waar je aan toe bent.

Heb je nog gehoord wat hij later zei???
Hij had het erover dat de het aantal kilometers die overschreden werden, hem niet zoveel uitmaakte maar dat hij meer moeite had met het feit dat het aantal db van de motoren fors overschreden werd.

Lijkt me niet meer dan logisch, ik geloof dat er op het laatst zo'n 20 motoren bijelkaar stonden.
Ik vond wel dat die helm niet echt bij de kop paste en hij zag eruit alsof hij het boek "MEIN KAMPF" zelf geschreven en beleefd had!!!!
Toen hij uiteidelijk ff een sigaretje stond te roken en zijn helm had afgezet bleek het eigenlijk een zeer geschikte vent te zijn.

Zo zou je er meer van moeten hebben, het zijn dus niet allemaal patsers op anabole brommers!!!!
 
Volgens mij geldt daar een max van 100.
Mijn broer reed 70-80, aangezien ze je bij 100 kunnen bekeuren wegens gevaarlijk weg gedrag (artikel 5).
Dit artikel is erg vaag en doet het ook goed tegen wheelies, stoppies e.d.

Fout...je mag 120 door de bocht naar boven...onderaan de bocht staat al een bordje autosnelweg, pas boven bij ut viaduct wordt het 100...
 
Volgens mij geldt daar een max van 100.
Mijn broer reed 70-80, aangezien ze je bij 100 kunnen bekeuren wegens gevaarlijk weg gedrag (artikel 5).
Dit artikel is erg vaag en doet het ook goed tegen wheelies, stoppies e.d.

Waarom kunnen ze je bekeuren op artikel 5 bij het nemen van een bocht? Het is toch geen gevaarlijk gedrag een bochtje rijden. Kijk bij wheelies en stoppies kan ik me iets voorstellen maar bij het rijden van en bocht, nee
 
Ik was er dinsdag en het was inderdaad wel een aardige agent :} :}

Ik ben er weleens aangehouden maar ze kunnen je nie bekeuren omdat je daar gewoon rondjes rijd...oke als je er met 200 de bocht uitknalt wel maar houd je een beetje aan de snelheid dan kunnen ze niks doen ....en hoe willen ze het meten in een bocht :?
 
Waarom kunnen ze je bekeuren op artikel 5 bij het nemen van een bocht? Het is toch geen gevaarlijk gedrag een bochtje rijden. Kijk bij wheelies en stoppies kan ik me iets voorstellen maar bij het rijden van en bocht, nee
Als je de bocht naar zijn mening te hard/gevaarlijk neemt, kan ie je daarvoor bekeuren.
Je dient je voorbeeldig te gedragen in het verkeer. ;)
 
Ik was er dinsdag en het was inderdaad wel een aardige agent :} :}

Ik ben er weleens aangehouden maar ze kunnen je nie bekeuren omdat je daar gewoon rondjes rijd...oke als je er met 200 de bocht uitknalt wel maar houd je een beetje aan de snelheid dan kunnen ze niks doen ....en hoe willen ze het meten in een bocht :?
Voor die bekeuring hoeven ze geen snelheid vast te stellen.
Het zal wel een vast bedrag zijn, of het bedrag wordt bepaald door de officier van justitie.
 
Ik zal wel een dombo zijn, maar what de hell is PPP? Pedofielen ParkeerPlaats? Ik weet het niet, maar zo te lezen ken je daar leuk rijden, dus ik wil het graag weten.
 
de PlasPoelPolder bij Rijswijk, zou ik dolgraag willen rijden.
Volgend jaar ben ik er wel een keer *D
 
Voor die bekeuring hoeven ze geen snelheid vast te stellen.
Het zal wel een vast bedrag zijn, of het bedrag wordt bepaald door de officier van justitie.

Het bedrag wordt bepaald door de Officier van Justitie. De agent zal in een proces-verbaal heel goed moeten kunnen omschrijven waarom jij gevaar of hinder veroorzaakt of kunt veroorzaken in die bocht. Is er ander verkeer aanwezig? Heb je niet voldoende controle over je motor? Als jij je aan de daar geldende max.snelheid houdt zal het heel moeilijk worden voor die agent om je te bekeuren voor artikel 5.
 
Het bedrag wordt bepaald door de Officier van Justitie. De agent zal in een proces-verbaal heel goed moeten kunnen omschrijven waarom jij gevaar of hinder veroorzaakt of kunt veroorzaken in die bocht. Is er ander verkeer aanwezig? Heb je niet voldoende controle over je motor? Als jij je aan de daar geldende max.snelheid houdt zal het heel moeilijk worden voor die agent om je te bekeuren voor artikel 5.
Nee hoor...Als je netjes een auto inhaalt over de linker rijstrook, zachter rijdend als de maxsnelheid van 120, met je knie aan de grond ben je de lul...zo zijn er al meerdere van PPP afgehaald...
 
met je knie aan de grond ben je altijd de lul, omdat je nooit de volle controle over je motor hebt (wheely !!).. zie het als met je auto rijden met je hoofd uit het raam of met gierende banden een bocht nemen..
dus als je je knie weer intrekt is het goed :?
 
je ging te langzaam op dit 10 kilometerlange achtbaans stuk snelweg })

Dat moeten ze dan ook zeggen dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan