volgorde draden stator -> regulator

Digitalis

Rookie
27 apr 2008
27
0
Voorburg
Misschien een simpel vraagje, Maar voordat ik nog een regulator opblaas, zit er een volgorde op de draden van de stator?

Probleem is als volgt.

Ik hen een suzuki GS550L, maar de onderdelenboer had alleen een regulator van een andere suzuki liggen. De connectoren verschillen, dus daarom moet ik deze nu aan elkaar knutselen.

Over de positieve en negatieve output draad bestaat natuurlijk geen twijfel, Maar hoe zit dit met de gele draden van de stator. Kun je die op willekeurige wijze aansluiten of geeft dit problemen ivm de fases??.

Paul .
 
Ik had al verschillende toppics gevonden over hoe te meten en problemen te traceren.

De regulator wordt wel warm. maar levert goon output meer. Lijkt op inwendig doorslaan oid, of een defect regulatordeel. Meet niet direct een sluiting in de regulator, Stator levert voldoende spanning onbelast en deze is gelijk op alle 3 de draden. (+- 70 volt ) (en blijkbaar ook vermogen aangezien het geleel warm wordt) Geen massasluiting met de stator. Accu is al preventief vervangen aangezien het een oudje was.
negatief en positief uitgang van regulator hebben goed contact met de accupolen.

Volgens mij kan het dan alleen nog maar de regulator zijn.

Laat het wel even weten als het is gelukt.
 
Net in de plenzende regen de regulator vervangen . Alle connectoren afgeknipt, WD 40 op de draden kroonsteentjes eraan, meer WD 40 erop , alles teruggemoffeld, nog meer wd40 voor de zekerheid :-)

Spanning met motor uit : 12.08 volt.
Starten.......
spanning stationair : 13,9 / 14 volt.

Alleen een beetje raar dat de spanning bij 5000 rpm een beetje terugloopt naar 13,4 volt of zo iets. Nog steeds voldoende om de accu op te laden dus niet echt een probleem. kan dat alleen niet anders verklaren dan dat door een kleinere interval van vonken er wat meer vermogen nodig is, wat dan de spanning weer een beetje omlaag trekt.

anyhow, another success story !!!!.

Iedereen badankt voor de tips (ook van de andere toppics hierover in het verleden)

Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan