Die moet je niet metenRG-GW 1,2 v wisselsp!!!
Verdacht.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die moet je niet metenRG-GW 1,2 v wisselsp!!!
Verdacht.....
RG-GW is een nutteloze meting want die dient nergens voorRG-GW 1,2 v wisselsp!!!
Verdacht.....
ofwel zijn je spoelen overleden, onder belasting valt de spanning dan volledig wegMotor lopend en stekker vast:
YG-RG 0,3 v wisselsp.
YG-GW 0,4 v wisselsp.
Lijkt me juist.
RG-GW 0,03 v wisselsp!!!
Verdacht...
En het is allemaal al een keer verteldMeet, als het schema van @René LD op jouwes van toepassing is, op de Rood/Groene en de Geel/groene draad, doe dat ook terwijl je de spanningsregelaar los hebt getrokken, je krijgt twee waardes dus, in het eerste geval een gereguleerde waarde en als je de spanningsregelaar los hebt getrokken een ongereguleerde waarde. Met lopende motor
Als je met de spanningsregelaar aangesloten slechts een paar volt meet en zonder een veel te hoge spanning is die spanningsregelaar stuk
Dan is je gelijkrichter weer uitgefikt.Bij een tweede meting alles hetzelfde behalve bij
Motor lopend, stekker los: toen had ik dezelfde waarden als bij: Motor lopend en stekker vast.
zeer verdacht.......
Conclusie.......??
Nou daar straks even wat metingen verricht met het volgende resultaat:
Motor uit en stekker los:
YG weer stand oneindig
RG weerstand oneindig
GW weerstand oneindig
Lijkt me allemaal juist.
Motor lopend, stekker los:
YG-RG 16,6v wisselsp.
YG-GW 16,6 v wissels
Lijkt me juist
RG-GW 1,2 v wisselsp!!!
Verdacht.....
Motor lopend en stekker vast:
YG-RG 0,3 v wisselsp.
YG-GW 0,4 v wisselsp.
Lijkt me juist.
RG-GW 0,03 v wisselsp!!!
Verdacht...
Bij een tweede meting alles hetzelfde behalve bij
Motor lopend, stekker los: toen had ik dezelfde waarden als bij: Motor lopend en stekker vast.
zeer verdacht.......
Zal niet nodig zijn, een volle accu is normaal 12,67V, dus met 12,8V blijft je batterij op spanning.Oké dat word dan indien er met het licht aangereden is......aan de druppelaar of lader....
Het laadgedeelte en het CDI gedeelte is gescheiden .In principe kan de motor zelfs gewoon lopen zonder accu. De zekering is dus voor de "normale" electra, zoals verlichting, richtingaanwijzers en claxon.
Dus accu verwijderen of parallel over accu monterenAccu vervangen, nooit meer een nieuwe accu nodig.
Ik gebruik ze al zeker 10 jaar op mijn 2 RG500's zonder problemen.