Tja, mijn cb350f pufte nog op puntjes rond maar erg goed deed die dat niet meer. Daarnaast waren mijn bobines en bougiekabels ed. ook niet helemaal fris meer dus was het tijd om maar eens richting elektronische ontsteking te gaan.
De makkelijke manier was om bij Rene van Maanen een setje te halen, die erop te monteren en klaar zou ik zijn. Maarja, dan zit je nog steeds met de mechanische vervroeger en daar wilde ik stiekem ook vanaf. Dus duiken we de schuur in en vissen we een elektronische ontsteking van een XJ650 op, boek erbij en toen bleken de vervroegingswaardes vrij aardig overeen te komen. 2 graden meer vervroeging helemaal bovenin, wel de moeite van het proberen waard.
En toen werd het lastig, eerst maar eens kijken of ik de rotor op de krukas van het cb'tje kon krijgen. Na wat overleg met pa, tien keer gekeken en gemeten te hebben waren we eruit en heeft pappie onderstaande bus gedraaid. Nu dit probleem op was gelost zou het makkelijk worden, dacht ik....
De makkelijke manier was om bij Rene van Maanen een setje te halen, die erop te monteren en klaar zou ik zijn. Maarja, dan zit je nog steeds met de mechanische vervroeger en daar wilde ik stiekem ook vanaf. Dus duiken we de schuur in en vissen we een elektronische ontsteking van een XJ650 op, boek erbij en toen bleken de vervroegingswaardes vrij aardig overeen te komen. 2 graden meer vervroeging helemaal bovenin, wel de moeite van het proberen waard.
En toen werd het lastig, eerst maar eens kijken of ik de rotor op de krukas van het cb'tje kon krijgen. Na wat overleg met pa, tien keer gekeken en gemeten te hebben waren we eruit en heeft pappie onderstaande bus gedraaid. Nu dit probleem op was gelost zou het makkelijk worden, dacht ik....
Laatst bewerkt: