Volledig OT maar wrappen of spuiten.

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.247
2.314
Langeweg (N-br)
Hallo, volledig Off topic maar in dit hoekje zitten nu eenmaal een hoopje handige Harries. Ik ben naast de motoren ook met een oude Opel Kadettje bezig die wat liefdevol onderhoud op lakgebied nodig heeft. Moet wat geschuurd, geplamuurd, gespoten worden. Laat dat net de klussen zijn waar ik niet goed in ben. Ik ken ook helaas niemand in de buurt die voor een beetje een leuk tarief dit soort klussen wil oppakken. Tips zijn welkom, omgeving Langeweg :)

Ik kreeg toen het lumineus idee om alleen maar wat grof te schuren voorlopig en het spul te gaan wrappen. Leek me ook wel geinig. Ik kreeg het idee toen de City half ingesneeuwd stond en er een mooi wit bovenkantje stond. een beetje de replica GT/E. Zeker omdat dit gewoon een 1.2 City is leek het me wel leuk.

Een half uurtje fotosoep maakte er best een grappig plaatje van.
y4mlee7UJ8T4XxqsQS9jgUGF2SgXvVhgzSxJ_Lz8-vMIaxHKLh2beQO-Dc_iFL2nPzCHPqNdmLI2l9n2OTeNsusXURDLYw11Gdf1QNoIfupTA0dygXs76xB8lG6hVagQyhhroCPrEptbdcEmqUNJ57F0dPVV4iyyrAUwSPjMRLFM4GcB1MktnN7dh23WZNIlCgb


Wrappen is sneller en gemakkelijker dan spuiten denk ik maar de kans op knullige fouten is natuurlijk een stuk groter.

Iemand ervaring ermee ?

Benno
 
Hallo, volledig Off topic maar in dit hoekje zitten nu eenmaal een hoopje handige Harries. Ik ben naast de motoren ook met een oude Opel Kadettje bezig die wat liefdevol onderhoud op lakgebied nodig heeft. Moet wat geschuurd, geplamuurd, gespoten worden. Laat dat net de klussen zijn waar ik niet goed in ben. Ik ken ook helaas niemand in de buurt die voor een beetje een leuk tarief dit soort klussen wil oppakken. Tips zijn welkom, omgeving Langeweg :)

Ik kreeg toen het lumineus idee om alleen maar wat grof te schuren voorlopig en het spul te gaan wrappen. Leek me ook wel geinig. Ik kreeg het idee toen de City half ingesneeuwd stond en er een mooi wit bovenkantje stond. een beetje de replica GT/E. Zeker omdat dit gewoon een 1.2 City is leek het me wel leuk.

Een half uurtje fotosoep maakte er best een grappig plaatje van.
y4mlee7UJ8T4XxqsQS9jgUGF2SgXvVhgzSxJ_Lz8-vMIaxHKLh2beQO-Dc_iFL2nPzCHPqNdmLI2l9n2OTeNsusXURDLYw11Gdf1QNoIfupTA0dygXs76xB8lG6hVagQyhhroCPrEptbdcEmqUNJ57F0dPVV4iyyrAUwSPjMRLFM4GcB1MktnN7dh23WZNIlCgb


Wrappen is sneller en gemakkelijker dan spuiten denk ik maar de kans op knullige fouten is natuurlijk een stuk groter.

Iemand ervaring ermee ?

Benno
Je wilt zonder enige ervarig zelf gaan wrappen? Dat toont in ieder geval lef...
Ik zou dan zoals je zegt niet grof schuren, maar fijn, en een verfroller pakken en een bus witte hooglansverf.
 
Ik werd tamelijk aggressief bij een eenmalige wrap-poging.... je ziet soms schitterende resultaten op het www, maar aan mij is het niet besteed, stuk lastiger dan het er uit ziet vond ik.

Ik ben ook meer van de rollertjes wat dat betreft
 
Ik heb geen ervaring met grote oppervlakken wrappen, wel met kleine dingetjes met hoekjes, bolle en holle vlakken en randjes.
Geen haast hebben, rustig met een verfföhn werken en niet bang zijn om opnieuw te beginnen, dan komt het best goed. Oja, niet te kritisch zijn, helpt ook.
Ik zou er wel mee wachten tot het lekker warm is, dat maakt het makkelijker.
En een extra handje kan handig zijn bij grote oppervlakken. Geef maar een gil.
 
je schrijft; moet geschuurd, geplamuurd en gespoten worden; als je gaat wrappen ga je de oneffenheden nog steeds terug zien natuurlijk, maar nog ergere lijkt me als je eventuele roest weg plakt met een folie dat het onder die folie dan vrolijk verder gaat roesten en rotten denk ik...
 
Tja.. aan mij heb je niets ben ik bang. Plamuur en een kwast red ik nog net (zie mijn motoren), maar wrappen?? Daar heb ik geen ervaring mee. :N
 
Laatst bewerkt:
Leuke wagen

Zelf ook mee gereden met 2 liter

Heb je rollen ook overwogen?

Google $50 paintjob oid

En inderdaad de temperatuur mag eerst wrl hoger
 
Lees net dat rollen al geopperd is..

Geen ervaring mee zelf

Vind de zwart gele GTE kleur ook mooi

Maar zwart zie je meer oneffenheden
 
Iedere zandkorrel zie je uitvergroot terug onder de folie. Krassen verdwijnen.
Ik heb carbon look folie met reliëf gebruikt, dat maskeert nog een hele hoop oneffenheden.
 
Iedere zandkorrel zie je uitvergroot terug onder de folie. Krassen verdwijnen.
Ik heb carbon look folie met reliëf gebruikt, dat maskeert nog een hele hoop oneffenheden.
Oh dat is waar,heb op de Tracer wel een heel klein stukje wrap, op de achterbrug stukje carbonlook om een beschadiging weg te werken....:+
 
Ik vrees dat de hoeveelheid werk gelijk is bij spuiten en wrappen. Laat ik nu heel slecht zijn in netjes strak zetten. vrees toch dat ik het uit moet gaan besteden. Op naar de goedkope spuiter / roller, iemand suggesties..

Benno
 
Ik vrees dat de hoeveelheid werk gelijk is bij spuiten en wrappen. Laat ik nu heel slecht zijn in netjes strak zetten. vrees toch dat ik het uit moet gaan besteden. Op naar de goedkope spuiter / roller, iemand suggesties..

Benno
Kwastert, of is dat geen goedkope spuiter voor zijspan vriendjes ;-)
 
Kwastert, mee eens, het hoort op een c-coupe maar net zoals het zelfs op golfjes gebruikt is vind ik een parodie op een City wel erg leuk. Het sportieve van de GT-E tegenover het truttige stadsimago van de City. Ik heb zelf er altijd iets mee gehouden. het blijft een leuk, lelijk ding.

Het wordt ook niet identiek, brilliantocker en roomwit tegen geel en wit.

Benno
 
De rally uitvoering was van onder zwart en van boven geel....weet niet waar je moet plamuren maar het is anders ook een optie..
 
Plamuren, euh.. rondom. Maar vooral aan de bovenkant is de lak vrij dun geworden na 42 jaar en komt de roest er doorheen. Grotendeels niet dramatisch, zeker niet doorgerot maar o.a. een heel lelijke linker deur, achterklep met wat plekjes en een rechtsvoor spatbord met een gaatje of wat. Aan die spatborden is op zich nog wel te komen maar zoals eerder verteld ben ik absoluut geen verf-held dus dat wordt uitbesteden vrees ik.
 
Mocht je vragen hebben, ik kan je in contact brengen met specialisten op C kadett gebied. Eentje heeft een coupe met een 6 cilinder 24V en eentje een blok uit een volvo T5R erin. De 6cilinder 24V is ooit tot mooiste van nederland verkozen....voor hen is Ckadett "a way of life"..🥴
 
Zelf de bovenkant voorbereiden, inlezen wat je voor producten kan gebruiken onder een 2k lak, lokale industriespuiter vragen of ze er 2 laagjes 2K witte PU lak op willen zetten op vrijdagmiddag. Dan is het mooier en beter dan zelf wrappen, plus de daadwerkelijk roestwerende functie van lak.

Ik heb hier vaak tuning gastjes aan de deur gehad die een rotte pauper BMW dicht smeren en dan die 10 kilo plamuur afwerken met een laag wrapfolie direct er overheen. Het effect is gelijk aan een smerige bierpuist bij een mens: Het groeit nog harder door van binnenuit..
 
Mocht je vragen hebben, ik kan je in contact brengen met specialisten op C kadett gebied. Eentje heeft een coupe met een 6 cilinder 24V en eentje een blok uit een volvo T5R erin. De 6cilinder 24V is ooit tot mooiste van nederland verkozen....voor hen is Ckadett "a way of life"..🥴
Die T5R is dat een station?

Ik ben zelf ook veel met kadett c bezig geweest

1x raden waar de c achter kermit voor staat
 
Mocht je vragen hebben, ik kan je in contact brengen met specialisten op C kadett gebied. Eentje heeft een coupe met een 6 cilinder 24V en eentje een blok uit een volvo T5R erin. De 6cilinder 24V is ooit tot mooiste van nederland verkozen....voor hen is Ckadett "a way of life"..🥴
zo netjes hoeft het allemaal niet hoor, is een hobby-ding, geen showauto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan