Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Installatie van zonnepanelen valt nog mee hoor.
dat ligt er maar aan wat je mee vind vallen , een duizend of 5 voor 12 panelen ben je wel kwijt en wat de regering allemaal wil om de mensen van het gas af te krijgen is allemaal leuk en aardig maar voor heel veel mensen echt niet weg gelegd
 
dat ligt er maar aan wat je mee vind vallen , een duizend of 5 voor 12 panelen ben je wel kwijt en wat de regering allemaal wil om de mensen van het gas af te krijgen is allemaal leuk en aardig maar voor heel veel mensen echt niet weg gelegd

Dat is korte termijn denken, zonnepanelen heb je in 3 tot 5 jaar volledig terugverdiend, sterker nog als je het financiert, zijn de aflossingen van die panelen kleiner dan de extra kosten voor energie zonder die panelen, alleen als je in een huurwoning woont of geen ruimte hebt wordt het lastig, anders is het een prima investering voor de langere termijn
 
Als je graag een EV hebt vraag dan op voorhand even hoelang je garantie hebt op het batterijpack. En wat het kost als je die moet vervangen of laten repareren.
 
Mijn schoonvader schijnt "levenslange" garantie te hebben op het accupakket bij zijn 2e hands (Toyota dealer) EV, zo lang het onderhoud maar door hen gebeurt. 😳

Ik geloofde hem niet en kwam al met een hele preek "dat het onderhoud dan wel rete duur zou worden" als het al op enige waarheid beruste.

Nou... Die stellige woorden kon ik allemaal weer inslikken toen hij met het onderhoudscontract op de proppen kwam.
 
Mijn schoonvader schijnt "levenslange" garantie te hebben op het accupakket bij zijn 2e hands (Toyota dealer) EV, zo lang het onderhoud maar door hen gebeurt. 😳

Ik geloofde hem niet en kwam al met een hele preek "dat het onderhoud dan wel rete duur zou worden" als het al op enige waarheid beruste.

Nou... Die stellige woorden kon ik allemaal weer inslikken toen hij met het onderhoudscontract op de proppen kwam.
Levenslang? Het leven van je schoonvader of van het accupakket? :?
 
Levenslang is niet tot het einde der tijden maar wat een fabriek hanteert als levensduur.
Dit dus niet onbeperkt,maar een x aantal jaar,meestal 15 jaar of daaromtrent.
 
Als je graag een EV hebt vraag dan op voorhand even hoelang je garantie hebt op het batterijpack. En wat het kost als je die moet vervangen of laten repareren.
Vergeet de dure herstellingen niet aan hybrides..leuk hoor zo'n geïntegreerde elektrische motor in een automatische versnellingsbak..
 
Mijn schoonvader schijnt "levenslange" garantie te hebben op het accupakket bij zijn 2e hands (Toyota dealer) EV, zo lang het onderhoud maar door hen gebeurt. 😳

Ik geloofde hem niet en kwam al met een hele preek "dat het onderhoud dan wel rete duur zou worden" als het al op enige waarheid beruste.

Nou... Die stellige woorden kon ik allemaal weer inslikken toen hij met het onderhoudscontract op de proppen kwam.
Hoi, welk type Toyota betreft dit?
Ik ben wel bekend met Toyota (plug in) hybrides, maar (nog) niet met volledige EV’s. Vandaar.
 
Hoi, welk type Toyota betreft dit?
Ik ben wel bekend met Toyota (plug in) hybrides, maar (nog) niet met volledige EV’s. Vandaar.

Een Prius. Ik voel me opeens heel dom. Het gaat hier inderdaad niet om een EV, maar een hybride. :$
 
Bij de meeste EV's ben je na 160.000 km's de ***
De lease-maatschappijen doen natuurlijk een EV weg als er een nieuw accu-pakket zit aan te komen. (die weten wanneer precies!)
Dat betekent, dat als straks de 'gewone man' deze EV gaat kopen op de 2ehands markt dan flink de Sjaak is.
Na een paar maanden krijg ie dan te horen dat de accu's voor vele 1000den €€ vervangen moeten gaan worden.
Ben je dan mooi klaar mee!

De privé-rijder kan beter maar ver wegblijven van oude auto's op stroom! :X
 
Bij de meeste EV's ben je na 160.000 km's de ***
Onzin, kun je dat aantonen?
En dan met rapporten en bewijzen, niet onderbuik en/of Feestboek verhalen.
De lease-maatschappijen doen natuurlijk een EV weg als er een nieuw accu-pakket zit aan te komen. (die weten wanneer precies!)
Dat betekent, dat als straks de 'gewone man' deze EV gaat kopen op de 2ehands markt dan flink de Sjaak is.
Na een paar maanden krijg ie dan te horen dat de accu's voor vele 1000den €€ vervangen moeten gaan worden.
Ben je dan mooi klaar mee!

De privé-rijder kan beter maar ver wegblijven van oude auto's op stroom! :X
Die weten echt niet wanneer een accu precies stuk gaat.
Accu's worden beter en beter en veel belangrijker, de software beschermd de accu zodat deze niet "mishandeld" kan worden door de gebruiker.

Onderzoek onder Tesla-rijders heeft uitgewezen dat vrijwel alle accu’s na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun originele capaciteit hebben. Er is dus sprake van een heel beperkte batterijdegradatie en met het voortschrijden van de techniek wordt de levensduur van accu’s nog steeds langer. Belangrijk om te weten is dat niet alle eerste generatie elektrische auto’s al zo’n goed accupakket hebben, lees je daarom voor aanschaf van een gebruikte elektrische auto goed in over de levensduur van het accupakket.
knip / plak uit: ANWB site

Maar er zijn diverse onderzoeken te vinden, mijn collega Energica rijders hebben ook geen accu problemen, ook niet degene die al 5 jaar rijden.

Vaak ben je te bang ;)
 
Maar er zijn diverse onderzoeken te vinden, mijn collega Energica rijders hebben ook geen accu problemen, ook niet degene die al 5 jaar rijden.

Vaak ben je te bang ;)
Energica-rijders die AL 5 jaar rijden????
Wat is nu 5 jaar? Laten we pas gaan praten als na 20 jaar de ervaringen nog steeds goed zijn.

Want een leeftijd van 20 jaar is tegenwoordig heel gebruikelijk voor een benzine-voertuig.
De leeftijd van boven 10 jaar zal straks de leeftijd zijn van een 2e hands EV (auto) die Jan-met-de Pet zal kunnen gaan rijden.
 
Energica-rijders die AL 5 jaar rijden????
Wat is nu 5 jaar? Laten we pas gaan praten als na 20 jaar de ervaringen nog steeds goed zijn.

Want een leeftijd van 20 jaar is tegenwoordig heel gebruikelijk voor een benzine-voertuig.
De leeftijd van boven 10 jaar zal straks de leeftijd zijn van een 2e hands EV (auto) die Jan-met-de Pet zal kunnen gaan rijden.
Ja dat kan dus niet want die zijn er nog niet.

Maar de stelling van velen en ook van jou blijkbaar is dat de accu dan kapot is.
Gezien de ervaring met de huidige accu's ga ik er vanuit dat je dan nog gewoon kunt rijden. Ook met een EV van 10 jaar oud.

De meeste vergelijken nog steeds de EV accu met een accuboor van de Gamma die na een aantal jaren kapot gaat.
En dat vergelijk is gewoon niet terecht en klopt ook niet.
 
de software beschermd de accu zodat deze niet "mishandeld" kan worden door de gebruiker.
Dat snelladen blijkt anders niet bepaald bevorderlijk voor de levensduur van de accu’s…en dat doet 99% vd leaserijders toch wel heel veel.
Dat gaat geen software redden denk ik.
 
Het enige verschil met normaal laden is de warmteontwikkeling, daarvoor heeft een goede auto een koelsysteem voor de batterij, dat kan ook verwarmen mocht het nodig zijn,
Je hoort hem dan blazen aan de snellader en het kan ook zijn dat de stroom iets beperkt wordt om niet teveel warmte te genereren.
 
Dat snelladen blijkt anders niet bepaald bevorderlijk voor de levensduur van de accu’s…en dat doet 99% vd leaserijders toch wel heel veel.
Dat gaat geen software redden denk ik.
Zoals hierboven al gezegd, de software gaat ook daar helpen.

De software controleert de accu en temperatuur, past zich daarop aan.
Sterker wanneer ik inplug bij bv Fastnet weet de lader al wat de ideale laadcurve is om de accu te beschermen.
Die hebben ze bij de Fabrikant al opgevraagd en staat standaard in het systeem.
Die curve zal hij proberen te volgen.
(screenprint app)

IMG_4363.PNG


Daarnaast verteld de software ook of dit aangepast moet worden, bv wanneer de accu te warm wordt.
(ik heb dit ook gezien tijdens de hete zomer, langzamer laden)
Kortom de accu wordt ook bij snelladen beschermd tegen misbruik.
 
Onzin, kun je dat aantonen?
En dan met rapporten en bewijzen, niet onderbuik en/of Feestboek verhalen.
:^

Ondanks ik geen Tesla liefhebber ben, rijden er daar toch al ontelbaar veel van rond met +200.000 km, en buiten dat het interier eruit rammelt, zijn ze op elektrotechnisch vlak meestal nog lang niet op.
 
vergelijken nog steeds de EV accu met een accuboor van de Gamma die na een aantal jaren kapot gaat.
Helaba, mijn accu boormachientje heeft het onlangs pas begeven, na 15 jaar trouwe en intensieve dienst!
En weet je wat? Het zijn niet de batterijen die kapot zijn, die deden het tot het laats nog heel goed, maar het motortje heeft het begeven '(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je denkt is weinig relevant.
Feiten zijn relevant.

Een onderbuik gevoel draagt weinig bij aan de discussie.
Dit heeft niks met onderbuikgevoel te maken, maar dit is vele malen gemeld door autobladen en dergelijke…

Maar gelukkig heeft @frank_b netjes uitleg gegeven hoe het in de praktijk werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan