Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
6.901
1.082
Dat snap ik van DKP weer wel; (lees maar mee in het elektrische motoren topic) in India worden strenge regels ingevoerd om de brommertjes/scooters te vervangen voor elektrische exemplaren. Een reden ook waarom je veel meer lichte elektrische motoren op de markt ziet komen, dan het zware materiaal waar we in Europa op rondrijden. Het gaat daar met 10duizenden tegelijk, dus is die markt veel aantrekkelijker.

Royal Enfield gaat ook elektrisch btw.
Dat is een bericht uit 2019 waar staat 'may be' is er ook concrete recente info?
Verder rijden ze in Asia grotendeels nu ook op lichte scooters
 

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
6.901
1.082
Subsidie voor EV is iets anders dan 'alleen nog EV scooters/lichte motoren verkocht na 2025'

Het zal zeker voor overbevolkte steden goed zijn....maar in een land waar alles gebruikt wordt totdat het echt niet meer kan en waar diesel generatoren voor hotels staan omdat het netwerk niet betrouwbaar is duurt het nog wel even voordat er is overgeschakeld en als ik reisplannen zou hebben zou het heeel misschien niet meer toelaten van mijn oude motor ergens in de toekomst in steden zo'n beetje mijn laatste zorg zijn.
 

GranCandy

MF veteraan
Donateur
27 mei 2003
5.148
1.438
Apeldoorn
Subsidie voor EV is iets anders dan 'alleen nog EV scooters/lichte motoren verkocht na 2025'

Het zal zeker voor overbevolkte steden goed zijn....maar in een land waar alles gebruikt wordt totdat het echt niet meer kan en waar diesel generatoren voor hotels staan omdat het netwerk niet betrouwbaar is duurt het nog wel even voordat er is overgeschakeld en als ik reisplannen zou hebben zou het heeel misschien niet meer toelaten van mijn oude motor ergens in de toekomst in steden zo'n beetje mijn laatste zorg zijn.
Ik ben geen India-expert; ik weet wel dat daar de BS6 normering is gaan gelden waardoor diverse motoren zoals bv de Royal Enfield 500 (Classic&Bullet) niet meer verkocht zullen worden (en dat net als in de EU, de verkoop van dieselauto's in elkaar is gezakt).

In April 2022 moet BS 6.2 ingaan, waardoor de norm nog strikter wordt en men al aangeeft dat hybride en EV nodig zal zijn om de gestelde doelen te halen.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
22.074
8.219
Den Haag
Ik ben geen India-expert; ik weet wel dat daar de BS6 normering is gaan gelden waardoor diverse motoren zoals bv de Royal Enfield 500 (Classic&Bullet) niet meer verkocht zullen worden (en dat net als in de EU, de verkoop van dieselauto's in elkaar is gezakt).

In April 2022 moet BS 6.2 ingaan, waardoor de norm nog strikter wordt en men al aangeeft dat hybride en EV nodig zal zijn om de gestelde doelen te halen.
Maar het dumpen van lijken in de Ganges is nog wel toegestaan?
 

DucBMW

MF veteraan
Donateur
7 jan 2009
4.936
2.292
omgeving Leiden
Is toch ook bio-degradabel.. In de Maas bij ons kunnen we ook heel wat kwijt, hoeft al dat gas in de crematoria ook ni opgestookt of gaat dit binnenkort ook electrisch?
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
 

DKP

GSX 750 F ... for ever
Donateur
1 jan 2012
32.722
49.091
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
Hoezo? Met een beetje genoeg stroom is een kist met inhoud in een 10tal minuten weg hoor :W

Misschien eens een nieuwe broodrooster kopen, die van ons doet het in betrekkelijk korte tijd.
 

EsBeKa

Die hard MF'er
4 mei 2018
276
201
Leiden
Twitter
sjepr
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
We hebben ook nog waterstof hè....
 

Dr1v3r 7

2 wheels 4 ever!
1 feb 2016
1.006
1.836
ergens in NL
We hebben ook nog waterstof hè....
inderdaad, maar of dat zo'n goed idee is...
Hindenburg_disaster.jpg
 

MotorZeeRob

MF veteraan
17 mei 2017
8.035
5.881
Collega rijdt een waterstof auto. Is erg tevreden alleen je kan maar op heel weinig plekken tanken in NL. In DE schijnt het goed te gaan.
Als je kijkt naar waar je in DE of NL H2 kunt tanken dan moet je gemiddeld in DE verder rijden.
Het kan alleen zo zijn dat ze daar voor jouw collega toevallig handiger staan...
 

MotorZeeRob

MF veteraan
17 mei 2017
8.035
5.881
Hopelijk zijn er meer die de gedachte van Tsjechië gaan volgen, namelijk, uitbreiden van elektrificatie van de voertuigen is niet verkeerd, maar verbod op verbrandingsmotoren zou niet mogen.

De reden hiervoor is natuurlijk dat de Tsjechische auto-industrie dan volledig op zijn gat komt te liggen want VW zal moeten inkrimpen en dat gaat natuurlijk het minste plaatsvinden in DE...

Daarbij wordt het gebracht als een algemeen verbod terwijl het niets meer is dan een verbod op nieuw.
Aangezien de meeste autofabrikanten dan allang geen nieuwe ICE meer maken is een verbod inmiddels een on-discussie.
 

DKP

GSX 750 F ... for ever
Donateur
1 jan 2012
32.722
49.091
Daarbij wordt het gebracht als een algemeen verbod terwijl het niets meer is dan een verbod op nieuw.
Aangezien de meeste autofabrikanten dan allang geen nieuwe ICE meer maken is een verbod inmiddels een on-discussie.
Idd. Maar dat verbod komt er dus wel. En daar loopt het scheef.
Dat de fabrikanten na verloop van tijd enkel EV's mogen maken zou ik juist vinden.
Intussen zou elk reeds ingeschreven voertuig gewoon overal moeten toegelaten blijven.
De transitie komt er dan ook wel, zij het wat langzamer. Want ja, een aantal mensen (waaronder ook ik, geef ik eerlijk toe), gaan langer dan gepland met hun ICE blijven rijden.
Maar zo zou het een haalbaar/draagbaar plan zijn.
 

Wegmisbruiker

If things don't go right, go left.
26 jun 2005
29.738
764
De mijne gaat nog zeker 20 jaar mee, en Brussel niet meer in mogen is helemaal niet erg, daar wil ik toch niet dood gevonden worden.

Maar even iets heel anders, om het hele gezeik volledig in het belachelijke te trekken;

De Rotterdamse haven ligt in een milieu zone, daar mag je met je 20 jaar oude diesel niet komen.
In de Rotterdamse haven is het goedkoop tanken, zodoende meren daar heel wat grote schepen aan, louter voor brandstof.
Verder hebben ze daar niets te zoeken, en die schuiten stoten meer troep uit dan alle 20 jaar oude diesels bij elkaar.
En daarnaast, een Tesla rijdt grotendeels ook nog op kolen.
En dan moeten we nog van het gas af, ook bedacht door een randdebiel met de naam (k)Wiebes.
Kan je nu al zeggen dat het niet gaat gebeuren, kan ook niet.
Allemaal ook nog elektrisch koken zeker, terwijl het elektranet nu al overbelast is.
Zie je het voor je: Schat, even wachten met koken hoor, de Tesla hangt nu aan de stekker en anders klapt de hoofdstop.

Man, man, man!!

p.s. En die windmolens moeten ze ook omzagen, gewoon minder nøken althans, niet minder nøken maar zorgen dat er 9 maanden later niks uit plopt.
 
Bovenaan Onderaan