Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
heel veel nieuwe auto’s op de weg, bijna allemaal benzinemodellen. Ze moeten het zelf weten maar ik vind het niet slim want dat kost veel en is straks weinig meer waard.
Dat dus. Meer nog, er bijna nergens meer mee mogen komen.

Daarom ook, onze huidige auto wordt pas vervangen als dat kan door een full EV. Komt het zover dat het echt zinloos is met onze huidige auto te blijven rijden, en ik geen betaalbare EV vind, wordt het leven zonder auto. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Heden ten dage nog een nieuwe (of jonge tweedehandse) ICE kopen? Ik niet meer in ieder geval. Lijkt mij zinloos.
 
Dat dus. Meer nog, er bijna nergens meer mee mogen komen.

Daarom ook, onze huidige auto wordt pas vervangen als dat kan door een full EV. Komt het zover dat het echt zinloos is met onze huidige auto te blijven rijden, en ik geen betaalbare EV vind, wordt het leven zonder auto. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Heden ten dage nog een nieuwe (of jonge tweedehandse) ICE kopen? Ik niet meer in ieder geval. Lijkt mij zinloos.
Autorijden is altijd zinloos, het leven van de automobilisten ook. Motorrijders weten dat.;)
 
Mooi dat het voor jou werkt maar ik heb nog steeds liever een RS3 dan een model 3......
Ik vermoed dat dat voor velen het belangrijkste is, zeker bij motoren.
Het leven is druk, we werken hard.
We genieten dan ook hard, motorrijden willen we zonder consessies en planning.

Ik heb het geprobeerd hoor.
Bij crossen leek het of ik een slagschip de bocht probeerde om te duwen, recreatief rijden leek het saai woon-werk verkeer (ondanks de verschroeiende acceleratie) met extra planning stress en limitaties,
circuit rondetijden zijn ondanks 'onze' Salorea lachwekkend (endurance, ho maar).

Blijft over: milieu, maar die discussie hebben we al gehad (te veel voor te weinig, interessantere opportuniteiten)
 
Louter aannames.
Ik ben er niet persé tegen, ik blijf kritisch.
Tegen eender welke vorm van energie en transport.
If I'm not with you, I'm against you.
Dat lijkt jouw visie te zijn, maar die klopt in deze niet.

Jouw keuzes zijn prima voor jou, maar wees toch niet zo gemakkelijk.
De door jou gelinkte website staat bol van fanboy gedrag, verheerlijking en belangen vermenging.
Een kritische noot kan opbouwend bedoeld zijn. Elke strekking zonder ruimte daarvoor verliest bij mij aan geloofwaardigheid.

De positieve punten zal je me niet horen ontkennen, maar ik geloof oprecht dat het beter kan dan dit.
Concreet gesteld: een hoop 'believers' misbruiken om een van de put gerukt commercieel plan rond draagbare laadpalen in de markt te zetten is op alle niveau's fout, los van het elektrisch rijden. Punt.

Je voelt je behoorlijk aangevallen als ik het over motorrijders heb. Jij bent toch niet de enige?
Ik ben geen politiek correcte Ernst Hirsch Ballin of Piet Hein Donner die heel omslachtig heel veel woorden gebruiken maar niets zeggen om maar niemand te kwetsen.

Het gaat niet alleen om jou en er zijn zelfs motorrijders die elektrisch rijden.
Ik heb het in het algemeen over hoe nieuwe dingen ontvangen worden in de motorrijders wereld. En ik weet ook wel dat die laadpaal niet de enige zaligmakende oplossing is die er ooit zal zijn. Het kan immers altijd beter, slimmer.
Kijk nog eens wat ik er boven schreef…
 
Jaren geleden al een huis gekocht met garage en eigen oprit, eerst om parkeervergunningtoestanden vóór te zijn maar het is ook erg gemakkelijk voor het laden van auto én motor.
Jarenlang heb ik geen nieuwe auto of motor meer gekocht, alles opgespaard om de stap te kunnen maken.
Verder heb ik me dacht ik behoorlijk in de materie verdiept en dat is nodig ook want er wordt veel onzin verteld, in alle gelederen.

En dat is de fout die 99% van de mensen die het kunnen, maken. Zij vergeten bij voorbaat dat het gros van de mensen het ’t niet kan permitteren.

Jij en ik kunnen ons een huis met uitrit en of een garage permitteren, maar het gros van de mensen in ons kikkerlandje heeft geen keus.
Ik heb ’t supergeluk dat ik mijn huis bezit, dat het vrijstaand is, geen hypotheek en leningen heb, maar ik vergeet nooit waar ik vandaan kom en weet dat de meesten het zich het niet kunnen veroorloven.

Jij en ik kunnen wellicht sparen, maar de rest kan dat wellicht niet of niet zo goed of zoveel als jij of ik.

Dat jij ’t kan bekostigen, betekent niet dat anderen het ook moeten. Niemand heeft hetzelfde geluk als jij.

Be humble and kind. Always.

En er is niets mis met mensen die (opbouwende) kritiek hebben als het gaat om de energietransitie. Want jij en ik kunnen het misschien wat makkelijker opbrengen, maar het gros van de mensen lukt het niet, maar worden wel uitgeknepen om het ‘masterplan’ te bekostigen. En dat is fout.

Vandaag heb ik rond 400 km elektrisch gereden, kon gewoon zonder bijladen. Het was druk en er waren heel veel nieuwe auto’s op de weg, bijna allemaal benzinemodellen. Ze moeten het zelf weten maar ik vind het niet slim want dat kost veel en is straks weinig meer waard. Als je nu een andere auto moet neem dan een oude gebruikte en spaar je centen op voor de stap naar elektrisch.

Van sparen krijg je niks, leuker, als je een lekker bedrag bij elkaar hebt gespaard betaal je en belasting erover, en betaalt rente en kosten aan de bank. Niet dat ik het probeer te ontmoedigen, maar sparen tegenwoordig voor een auto is niet niks. Plus dat de statement dat ze liever een benzine auto kunnen rijden en sparen (wat een tijd gaat duren) toont aan dat je er voor jezelf zit en niet de maatschappij. Wel fijn om te weten iig.



Doe je ding...

Nu weten we allen wat we aan je hebben...
 
Dat dus. Meer nog, er bijna nergens meer mee mogen komen.

Daarom ook, onze huidige auto wordt pas vervangen als dat kan door een full EV. Komt het zover dat het echt zinloos is met onze huidige auto te blijven rijden, en ik geen betaalbare EV vind, wordt het leven zonder auto. Niet makkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Heden ten dage nog een nieuwe (of jonge tweedehandse) ICE kopen? Ik niet meer in ieder geval. Lijkt mij zinloos.
Het gros van de nieuwere benzine bakken is of business lease of private lease. De meeste mensen hebben niet 1 2 3 het geld om het een 1 keer voor een auto op te kunnen hoesten. Elke 3 jaar een nieuwe dus waarom zouden ze zich druk maken? Het past in het businessmodel.
 
Van sparen krijg je niks, leuker, als je een lekker bedrag bij elkaar hebt gespaard betaal je en belasting erover, en betaalt rente en kosten aan de bank. Niet dat ik het probeer te ontmoedigen, maar sparen tegenwoordig voor een auto is niet niks. Plus dat de statement dat ze liever een benzine auto kunnen rijden en sparen (wat een tijd gaat duren) toont aan dat je er voor jezelf zit en niet de maatschappij. Wel fijn om te weten iig.


Doe je ding...

Nu weten we allen wat we aan je hebben...

Ik denk dat je echt niet begrijpt wat ik zeg.
En ik laat het zo.
 
Ik denk dat je echt niet begrijpt wat ik zeg.
En ik laat het zo.
4FF154F0-DEC3-4970-BA49-19461248F4EC.jpeg
 
Ik heb het in het algemeen over hoe nieuwe dingen ontvangen worden in de motorrijders wereld. En ik weet ook wel dat die laadpaal niet de enige zaligmakende oplossing is die er ooit zal zijn. Het kan immers altijd beter, slimmer.
Kijk nog eens wat ik er boven schreef…
Toen Yamaha een crossplane in de R1 hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Ducati een V4 in de Panigale hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Kawasaki een motor met supercharger uitbracht was iedereen laaiend enthousiast.

Waarom de meeste mensen niet aan die elektrische troep willen is:
A: het nog steeds, ondanks al die geile verhalen en artikelen van je, nog niet zo efficiënt is als een verbrandingsmotor voor de GEWONE MENS.
B: Kijken naar verf wat opdroogt op een muur meer beleving geeft dan rijden op of in een elektrisch voertuig.
C: wat @Zwedenkever zegt, het is voor Jan Modaal gewoon niet te betalen. In tegenstelling tot een groot deel van de Nederlanders bestuurders koop ik mijn auto zelf, van mijn eigen geld. Zonder lenen of leasen. Ik heb altijd geleerd dat je iets niet moet kopen als je het niet kunt betalen. Gelukkig heb ik ook een eigen huis met oprit en garage, maar dat terzijde.
Maar waarom zou ik dan een godsvermogen uitgeven voor een auto die om de 300km aan de paal staat (en een paal moet ik ook kopen) als ik voor de helft een leuke diesel kan kopen die de helft goedkoper is, 900km op een tank rijdt en er ook nog eens stukken mooier uit ziet?! En dat ik dan Brussel en Amsterdam niet meer in mag over een paar jaar.. Ik kom daar sowieso niet vrijwillig.

Enne, die arrogante, verheven houding van je over dat jij de "transitie" hebt gemaakt en je eigenlijk beter voelt dan iedereen die dat niet heeft gedaan moet je helemaal mee kappen. Zum kotzen.:r
 
Laatst bewerkt:
Elektrisch mis ik het geluid, uitlaatgas, stinkende benzine. Dit maakt het zo een passie om toch een benzinevoertuig te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Toen Yamaha een crossplane in de R1 hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Ducati een V4 in de Panigale hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Kawasaki een motor met supercharger uitbracht was iedereen laaiend enthousiast.

Waarom de meeste mensen niet aan die elektrische troep willen is:
A: het nog steeds, ondanks al die geile verhalen en artikelen van je, nog niet zo efficiënt is als een verbrandingsmotor voor de GEWONE MENS.
B: Kijken naar verf wat opdroogt op een muur meer beleving geeft dan rijden op of in een elektrisch voertuig.
C: wat @Zwedenkever zegt, het is voor Jan Modaal gewoon niet te betalen. In tegenstelling tot een groot deel van de Nederlanders bestuurders koop ik mijn auto zelf, van mijn eigen geld. Zonder lenen of leasen. Ik heb altijd geleerd dat je iets niet moet kopen als je het niet kunt betalen. Gelukkig heb ik ook een eigen huis met oprit en garage, maar dat terzijde.
Maar waarom zou ik dan een godsvermogen uitgeven voor een auto die om de 300km aan de paal staat (en een paal moet ik ook kopen) als ik voor de helft een leuke diesel kan kopen die de helft goedkoper is, 900km op een tank rijdt en er ook nog eens stukken mooier uit ziet?! En dat ik dan Brussel en Amsterdam niet meer in mag over een paar jaar.. Ik kom daar sowieso niet vrijwillig.

Enne, die arrogante, vergeven houding van je over dat jij de "transitie" hebt gemaakt en je eigenlijk beter voelt dan iedereen die dat niet heeft gedaan moet je helemaal mee kappen. Zum kotzen.:r
Sir, u are the king!
 
Toen Yamaha een crossplane in de R1 hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Ducati een V4 in de Panigale hing was iedereen laaiend enthousiast.
Toen Kawasaki een motor met supercharger uitbracht was iedereen laaiend enthousiast.

Waarom de meeste mensen niet aan die elektrische troep willen is:
A: het nog steeds, ondanks al die geile verhalen en artikelen van je, nog niet zo efficiënt is als een verbrandingsmotor voor de GEWONE MENS.
B: Kijken naar verf wat opdroogt op een muur meer beleving geeft dan rijden op of in een elektrisch voertuig.
C: wat @Zwedenkever zegt, het is voor Jan Modaal gewoon niet te betalen. In tegenstelling tot een groot deel van de Nederlanders bestuurders koop ik mijn auto zelf, van mijn eigen geld. Zonder lenen of leasen. Ik heb altijd geleerd dat je iets niet moet kopen als je het niet kunt betalen. Gelukkig heb ik ook een eigen huis met oprit en garage, maar dat terzijde.
Maar waarom zou ik dan een godsvermogen uitgeven voor een auto die om de 300km aan de paal staat (en een paal moet ik ook kopen) als ik voor de helft een leuke diesel kan kopen die de helft goedkoper is, 900km op een tank rijdt en er ook nog eens stukken mooier uit ziet?! En dat ik dan Brussel en Amsterdam niet meer in mag over een paar jaar.. Ik kom daar sowieso niet vrijwillig.

Enne, die arrogante, vergeven houding van je over dat jij de "transitie" hebt gemaakt en je eigenlijk beter voelt dan iedereen die dat niet heeft gedaan moet je helemaal mee kappen. Zum kotzen.:r
Allereerst, dank je voor het aantonen van mijn gelijk, jij bent een goed voorbeeld van een grote schare motorrijders die niet anders kénnen en wíllen dan brandstof.
Ik lees dat vaker, moeten ze zelf weten maar het verklaart waarom elektrisch rijden bij motoren niet wil doorbreken ondanks verhalen van rijders die er juist laaiend enthousiast over zijn. Ik ben daarin zeker niet de enige.

En als je moet kotsen, ga dan even boven de WC hangen en blijf daar want ik kan het niet anders maken dan het is, ik heb de transitie naar elektrisch rijden achter de rug en ga voorzichtig beginnen aan de volgende uitdaging. Rustig aan, eerst goed informeren, veel lezen, ervaring opdoen en als de tijd rijp is de beslissing nemen. Er gaat veel tijd overheen dus op tijd beginnen.

Moet ik dan gaan liegen om die tere zieltjes hier niet te kwetsen die er schijnbaar last van hebben dat ik nu alles elektrisch rijd, en dat ik alles zelf geregeld en betaald heb? Was het niet van plan…
 
Jezus ik zou bijna een afkeer krijgen van een EV toekomst als je er zo superieur van gaat gedragen.

motorrrijders dit, motorrijders dat… wat een verheven gedoe.
fijn dat je de EV hebt ontdekt hybride. Je bent overigens niet de enige.

ff los van de technische en financiële ontwikkelingen: maatschappelijk moet er nog echt wel iets gebeuren voor we klaar zijn voor een (deel) EV systeem.
 
Motorrijders zijn nu eenmaal erg conservatief.
Is de aard van het beestje.
Als ik er het geld voor over had (heb het wel, maar wil niet zoveel aan mijn hobby-motor uitgeven), dan zou ik me zeker een elektrische aanschaffen.
Het fluisterstille, rijk aan koppel rijden is gewoon heerlijk!
Jammer dat de HV in mijn CT200h zo klein is. Maar dat is ook een andere kwestie.
 
Zodra er een tweedehands auto markt ontstaat met EV auto's van 5000 - 10.000 euro en hetzelfde voor motoren van 2.500 - 7.500 euro, dan praten we wel weer verder.

Voor nu blijven het speeltjes voor mensen die het zich kunnen (en willen) veroorloven. Privé dan wel zakelijk.
 
Jezus ik zou bijna een afkeer krijgen van een EV toekomst als je er zo superieur van gaat gedragen.

motorrrijders dit, motorrijders dat… wat een verheven gedoe.
fijn dat je de EV hebt ontdekt hybride. Je bent overigens niet de enige.

ff los van de technische en financiële ontwikkelingen: maatschappelijk moet er nog echt wel iets gebeuren voor we klaar zijn voor een (deel) EV systeem.
Er moet zeker nog een hoop gebeuren.

En over “superieur gedragen” gesproken, andersom geldt het net zo. Kijk eens hoe veel mensen elektrisch niet eens willen overwegen. Nogmaals, dat moeten ze zelf weten. Ik dwing niemand ergens toe, kan ik niet en wil ik niet. Maar we zijn allemaal opgegroeid met benzine, dat kennen we allemaal. Elektrisch kent niet iedereen. Dan is het toch ook arrogant van sommigen om te zeggen dat ze niets moeten hebben van elektrisch terwijl ze dat helemaal niet kennen?
 
Motorrijders zijn nu eenmaal erg conservatief.
Is de aard van het beestje.
Als ik er het geld voor over had (heb het wel, maar wil niet zoveel aan mijn hobby-motor uitgeven), dan zou ik me zeker een elektrische aanschaffen.
Het fluisterstille, rijk aan koppel rijden is gewoon heerlijk!
Jammer dat de HV in mijn CT200h zo klein is. Maar dat is ook een andere kwestie
Het grootste deel rijdt nog altijd met een motor voor het plezier en voor de hobby. Efficiëntie is bijzaak.
Voor auto's zie ik mij inderdaad sneller naar ev overschakelen dan een motorfiets. Puur omdat enkel motor rijdt als hobby en een auto uit noodzaak. Naar het werk neem ik de fiets.
 
Laatst bewerkt:
Er moet zeker nog een hoop gebeuren.

En over “superieur gedragen” gesproken, andersom geldt het net zo. Kijk eens hoe veel mensen elektrisch niet eens willen overwegen. Nogmaals, dat moeten ze zelf weten. Ik dwing niemand ergens toe, kan ik niet en wil ik niet. Maar we zijn allemaal opgegroeid met benzine, dat kennen we allemaal. Elektrisch kent niet iedereen. Dan is het toch ook arrogant van sommigen om te zeggen dat ze niets moeten hebben van elektrisch terwijl ze dat helemaal niet kennen?

dat is ook zo: veel mensen zeggen er niets voor te voelen. Dat het de toekomst word: is al onvermijdelijk.
Word de wereld er beter van? Ik denk van niet.
het is niet onvermijdelijk omdat we allemaal een ‘transitie’ gaan doormaken: het is een nieuw verdienmodel. Het zal dan ook nog een paar decennia een hoop gedoe opleveren. Want de maatschappelijke ontwikkeling hobbelt maar langzaam achter deze sneltrein aan.
Daar merk je wellicht weinig van als je nu al met relatief gemak een full EV kan rijden, plus eigen laadpaal op de oprit en 1 thuis.

Mijn vriendin en ik hebben nu al ‘last’ van de milieu zone terreur. Beide auto’s mogen niet meer in allerlei milieuzones.
dan maar EV? Wij komen van niks en tis en blijft onbetaalbaar.
En dat is suf.
 
Motorrijders zijn nu eenmaal erg conservatief.
Is de aard van het beestje.
Als ik er het geld voor over had (heb het wel, maar wil niet zoveel aan mijn hobby-motor uitgeven), dan zou ik me zeker een elektrische aanschaffen.
Het fluisterstille, rijk aan koppel rijden is gewoon heerlijk!
Jammer dat de HV in mijn CT200h zo klein is. Maar dat is ook een andere kwestie.
nou , als we het over ik hokjes plaatsen hebben zeg , dat jij conservatief bent kunnen wij niets aan doen hoor , beterschap
 
Er moet zeker nog een hoop gebeuren.

En over “superieur gedragen” gesproken, andersom geldt het net zo. Kijk eens hoe veel mensen elektrisch niet eens willen overwegen. Nogmaals, dat moeten ze zelf weten. Ik dwing niemand ergens toe, kan ik niet en wil ik niet. Maar we zijn allemaal opgegroeid met benzine, dat kennen we allemaal. Elektrisch kent niet iedereen. Dan is het toch ook arrogant van sommigen om te zeggen dat ze niets moeten hebben van elektrisch terwijl ze dat helemaal niet kennen?
in de eerste plaats vind ik de meeste elektrische motoren en eigenlijk niet uit zien , ze moeten alle techniek er in verwerken dus ze zullen wel niet anders kunnen , en het is een verschil van smaak ,
ik persoonlijk wordt ook niet heel warm van dat elektra spul maar als je in de stad woont of boodschappen moet doen dan is zo`n auto wel een optie denk ik , volgens mij zit de meeste toekomst dan in de hybrides , maar goed , het zal allemaal wel een geer gezegd zijn :-)
 
Het grootste deel rijdt nog altijd met een motor voor het plezier en voor de hobby.
Ik zou daar wel eens graag een onderzoeks resultaat van zien. Want of dat waar is, weet ik nog niet zo zeker.
In B rijden er heel veel dagelijks woonwerk, en als extra wel eens voor het plezier.
Ja, in de goed-weer-weekends kom je méér motorrijders tegen dan op een weekdag, maar ik zou toch durven geloven dat de woon-werk km's op motorfietsen tegenwoordig pakweg fifty-fifty is met de plezier km's.

Voor mij ligt het enige probleem in het feit dat wij besloten hebben enkel te lenen voor één* huis, en voor één auto. Maar dus NIET voor een motor.
Dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke keuzes, dat begrijp ik wel.


* er staat een tweede huis op het plan om te bouwen, alwaar we reeds jaren aan het sparen zijn. 100.000€ is ruim voldoende en ons doel. Dat halen we heus niet bij elkaar door alleen maar te sparen, ook de in de toekomst voorziene verkoop van onze twee bouwgronden zal daar in bijdragen.
Nu klinkt het misschien alsof ik rijk ben, maar, en de meesten zullen het al wel weten, dat te bouwen huis, dat is op de Filipijnen gepland, alsook dat tweede stuk bouwgrond dat we daar opnieuw gaan verkopen. Het andere stuk bouwgrond ligt naast ons huis in B, en heeft op moment van dit schrijven een waarde van maar 70.000€ (is ook maar een klein stuk, 310m2, en kan enkel een rijhuis op).



verder blijf ik het allemaal gewoon op de voet volgen, en van zodra ik wat vind dat mij aanstaat en in mijn budget past, ga ik ervoor.

Mijn persoonlijk "budget", en neen, ik bedoel niet dat iedereen zijn budget hier moet gaan neerpennen ;) :

Wat betreft de motor (tweedehands, in goede staat), max 5.000€, actieradius van minstens 200km. En een max snelheid van minstens 135km/u (kwestie van wat reserve bij inhalen/noodsituaties).

Wat betreft een auto (hetzij nieuw, hetzij tweedehands), aankoop via lening, max 350€/maand over 7 jaar indien nieuw, over 5 jaar indien max 2 jaar oud, over 3 jaar indien tussen 2 en 5 jaar. Indien ouder, géén lening.
Minstens een ruime gezinswagen.
Actieradius minstens ongeveer 350km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan