Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Maar als je die met elektriciteit die geproduceerd is in kolencentrale’s oplaad, is het niet meer dan vervuiling verplaatsen.
Niet helemaal waar want de uitlaatgassen worden zwaar "gefilterd."
Volgens mij worden er ook vloeistoffen ingespoten om bepaalde delen te neutraliseren.
Ook worden er magneten gebruikt.

Een beetje hetzelfde principe als een katalysator in de uitlaat van een auto, alleen dit werkt nog beterder.
 
Maar als je die met elektriciteit die geproduceerd is in kolencentrale’s oplaad, is het niet meer dan vervuiling verplaatsen.

Zelf ben ik ook geen voorstander van kolen, zeker niet als er schonere bronnen zijn. Maarrrrr…. Elektrisch rijden is altijd schoner, zelfs als er geladen wordt met elektriciteit uit een kolencentrale.
Wat dat aangaat is het minder erg dat men kolencentrales bouwt en elektrisch rijdt dan dat men rijdt op benzine.


Ik heb het eerder uitgelegd, maar word een beetje huiverig om dat hier opnieuw te doen. Voor het het weet krijg je iedereen tegen je… Gewoon doordat je dingen uitlegt.
 
Wat betreft al dat gekibbel, nog één keer daarover, en dan mag het eindelijk wel eens stoppen alstublieft!

Dat er EV rijders zijn die hun standpunt nogal fanatiek verdedigen, dat klopt, maar dat is bij de ICE rijders evenzo het geval.
Stoort mij ook voor geen meter, zolang dat op een menselijke manier gebeurt. En ja, iedereen laat wel eens "slechte" verwoordingen vallen, ook ik heb mij daar al schuldig aan gemaakt, ik ben net als iedereen niet perfect.

Maar een bepaald iemand hier viel wel erg uit de toon omdat er meerdere berichten passeerden die gewoon doortrokken waren van de beledigingen, maar dan ook echt doortrokken. Dat zou ik willen zien stoppen.

Ieder mag zijn mening uiten, maar ZÓNDER anderen te gaan beledigen. Onthoud dit alstublieft!

Alvast vriendelijk bedankt om hier voortaan op toe te zien.
 
Ik wil gewoon een verbrandingsmotor die loopt op 100% ethanol, is duurzaam en met de huidige overheids betuttelaarij op consumptie alcohol, kan ik dan ook lekker zelf uit mijn tank drinken indien nodig. Hoef ik ook niet op een stofzuiger te rijden. win-win-win *O*
 
Maar als je die met elektriciteit die geproduceerd is in kolencentrale’s oplaad, is het niet meer dan vervuiling verplaatsen.
Ik ben ook geen voorstander van kolen centrales, maar zelfs dán is het in totaliteit nog steeds milieuvriendelijker dan voertuigen op fosiele brandstof te laten rijden. Al is het verschil natuurlijl veel kleiner.

Btw: "ze" beseffen nu wel dat men ook in armere landen nood heeft asn BETAALBARE EV's. Of "ze" er ook wat mee doen is maar de vraag, maar als ze het op zijn minst al beseffen, gaat het de goede kant uit. Al zal het een vele-jaren-plan zijn. Hopelijk beseffen ze maar dat wij dat ook nodig hebben ...
 
Ik wil gewoon een verbrandingsmotor die loopt op 100% ethanol, is duurzaam en met de ......
In principe kán dat met de nodige aanpassingen aan je auto/motor ... maar om dan aan genoeg (en betaalbaar) ethanol te komen ...
 
Ik ben ook geen voorstander van kolen centrales, maar zelfs dán is het in totaliteit nog steeds milieuvriendelijker dan voertuigen op fosiele brandstof te laten rijden. Al is het verschil natuurlijl veel kleiner.

Btw: "ze" beseffen nu wel dat men ook in armere landen nood heeft asn BETAALBARE EV's. Of "ze" er ook wat mee doen is maar de vraag, maar als ze het op zijn minst al beseffen, gaat het de goede kant uit. Al zal het een vele-jaren-plan zijn. Hopelijk beseffen ze maar dat wij dat ook nodig hebben ...
Zijn kolen geen fosiele brandstof? dacht het wel.
 
Kernenergie, of fusie en de problemen mbt afval lossen ze tzt wel af…..
Dat is nou het probleem van de hele milieu discussie. Enkele decennia geleden was het 'Atomkraft nein danke' we moesten af van kernenergie. En ja Tsjernobyl en Fukushima hebben beiden aangetoond dat ook kernenergie niet bepaald zonder risico is. Maar het is vooral het gezwabber in beleid, wel geen kernenergie/wel geen kolen/wel geen gas, wat ons als betalende burger klauwen met geld kost.
 
Zijn kolen geen fosiele brandstof? dacht het wel.
Uiteraad! Maar kolencentrales elektriciteit laten opwekken om elektrisch te kunnen rijden, en in het huishouden fosiele brandstoffen weg te nemen is nog steeds beter.
Alleen is het verschil te klein om idd nog in kolencentrales te investeren.


Maar het is vooral het gezwabber in beleid, wel geen kernenergie/wel geen kolen/wel geen gas, wat ons als betalende burger klauwen met geld kost.
Dat vooral!
 
Voor sommigen werkt het perfect, voor de meesten niet; het is hun beleving, niet het mijne of van iemand anders. EV rijden werkt op dit moment voor de een en niet voor de ander.
Voor mij is het een perfecte oplossing.
Ev’s zijn een goed en leuk alternatief op het moment voor wie het kan betalen en voor wie het past en werkt. En helaas voor het gros werkt het niet; het gezemel met laadpassen, het plannen van de rit, de kosten voor de plaatsing van thuisladen, en de range anxiety is en blijft een ding. En wat al helemaal niet werkt is het feit dat het gros van de EV’s in de beleving van de meesten duur en onbetaalbaar is.
Snap ik, ik rij de motor (sowieso motor ben geen blikker) zakelijk.
Normaal schrijven we de motor in 5 jaar af.

Mijn Energica was gunstiger dan de BMW 1250 GS. (Aanschafwaarde vrijwel gelijk)
En dat was hij al bij de gewone afschrijving. Kortom gewoon financieel slimmer. (ook door de MIA enz)

Tel daar bij op dat ik op de zaak kan opladen en dus gratis kan heen en weer rijden, (range is in mijn geval geen probleem)
Dan is het gewoon de slimste keuze geweest.

Daarnaast is mijn Italiaan behoorlijk mooier dan de BMW dus dat is ook een pluspunt wat er gratis bijzat :t
Het interesseert hen dan ook niet als de prijzen van brandstof omhoog gaan,
Ik ben wel heel blij dat ik van dat tanken af ben iig. Wanneer je het niet meer doet met de motor (dat was hiervoor met de VFR1200 om de dag) wordt je daar echt wel vrolijk van. (laden nu 's nachts of op de zaak, kost geen prive tijd meer)
dan rijden we maar minder. Fietsen en het ov zijn betere en gezondere oplossingen voor het probleem van het klimaat.
Dat sowieso
Zoals mijn vader zijn beleving met een EV (Zoe) in Rotterdam aangeeft, nadat ie m nu voor een jaartje heeft; een veredeld boodschappen wagentje. Ken er nog steeds niet aan wennen. Maar dat is wel zijn ervaring.
Ik blijf er bij dat mijn Energica heerlijk rijd.
Ja er is geen getril en uitlaatgeluid maar de rijbeleving is echt geweldig.

Ik vond mijn VFR1200 lekker rijden maar die kan niet in de schaduw staan van mijn Energica.
Overal en altijd een heerlijke soepele gas reactie, leren rijden met regeneratie het is een heerlijke speelmachine en ik stap altijd af met een smile op mijn gezicht.
Het rijd gewoon echt fijn.

Voor het gros geldt; waarom zou ik 50000€ betalen voor een auto die alleen in de ideale omstandigheden een bereik heeft van rond de 400Km? Kan ik er, als het moet een aanhangwagen of caravan trekken? Hoe makkelijk is het laden en waar loop ik tegenaan? En zo nog meer vragen die bij mensen opkomen, en waar er niet altijd een helder of eerlijk antwoord op komt.
Want de ervaring of beleving van een ander, is niet de graadmeter op welke een persoon zijn gedrag op moet baseren.
Elke auto / motor is persoonlijk en moet passen.
Dat is en blijft en ik zal een ander niet vertellen wat hij moet rijden.

Het gemak van stoppen en tanken gaat voor velen boven de planning, laadpassen, kabel door de hondenkak, en de range. Dat is alles wat de gelauwerde EV rijder ook zou moeten begrijpen, maar de realiteit is anders…..
Dat snap ik uitstekend.

De realiteit is ook echter de volgende:
Bij een woonwerk machine heb je bij een passende afstand sowieso geen laadproblemen. En dat is voor mij 90% van de ritten.

En ja dan moet je wel kunnen laden thuis of werk inderdaad.
En ja een vakantierit en/of toerrit is meer plannen, dat moet je willen inderdaad. Dat zal de ene leuker vinden dan de andere.
En ja een EV rijden vergt nu wel wat aanpassing aan je gedrag daar moet je ook klaar voor zijn, dat zal verbeteren elk jaar.

Ik snap best dat iemand die op vakantie 800 km per dag op de motor aflegt of met zijn motor door de toendra in Rusland rijd geen EV neemt, daar is de EV ook nog niet aan toe.
En wanneer je een mooi weer rijder bent die niet veel km's maakt en af en toe een weekendje lekker wilt rijden zou ik ook nog niet aan de EV gaan.
Het moet passen, altijd.

Rij wat je wilt zou het moeten zijn, maar het gedrang en dwang is waar het gros van de mensen de pik in beginnen te krijgen..

Dwang hou ik ook niet van, snap ik.

Ik hou er ook niet van dat ik in een hokje geplaatst wordt.
Milieu gekkie -> onzin, iid ga dan fietsen en doe dat zelf dan ook
Kindjes in mijnen -> Ja joh je hebt geen laptop en/of telefoon, gereedschap met accu's en de Shell doet het ook uitstekend in bepaalde landen.
Energie en aarde verspilling blijft toch wel doorgaan hoor.

En zwart wit is de EV minder vervuilend dan de ICE dus het verwijt is wat onzinnig.
En ja de EV vervuild zeker, daar komt de fiets weer aan. (en ook die vervuild, maar ook weer minder)
Ben hetzelfde type, het moment dat iemand me wat oplegd waar ik op het moment niet van gediend ben ga ik dwarsliggen. Zelfs met de vrouw ;-).
mwah, volgens mij zit mijn vrouw bij de Borg: Resistance is Futile :+

Nogmaals: het idee is goed, maar het werkt op dit moment nog niet voor allen. Dwang zal er alleen toe leiden dat er aversie tegen komt, en dat is exact wat er aan het gebeuren is.
Klopt als een bus :t
 
Nouja, mijn laatste transitie heeft mij geen klauwen geld gekost, nog geen 10k voor de hybride die theoretisch zeker 10 jaar mee gaat, ook voor de accu ben ik niet bang…

Een zero tweedehands of wat dan ook vind ik nog steeds rete duur tov mijn 2k VFR, dus die komt voorlopig er niet.
 
Dat is nou het probleem van de hele milieu discussie. Enkele decennia geleden was het 'Atomkraft nein danke' we moesten af van kernenergie. En ja Tsjernobyl en Fukushima hebben beiden aangetoond dat ook kernenergie niet bepaald zonder risico is.

Fukushima heeft juist aangetoond dat de risico's van kernenergie beheersbaar zijn. Zelfs een kerncentrale die door een tsunami werd getroffen onderging een gecontroleerde meltdown waarbij slechts één slachtoffer is gevallen.

Helaas wordt daar tegenwoordig vaak over geschreven dat er ruim 15.000 doden bij die kernramp zijn gevallen. Maar dan is oorzaak en gevolg toch echt omgedraaid.
 
Voor mij is het een perfecte oplossing.

Snap ik, ik rij de motor (sowieso motor ben geen blikker) zakelijk.
Normaal schrijven we de motor in 5 jaar af.

Mijn Energica was gunstiger dan de BMW 1250 GS. (Aanschafwaarde vrijwel gelijk)
En dat was hij al bij de gewone afschrijving. Kortom gewoon financieel slimmer. (ook door de MIA enz)

Tel daar bij op dat ik op de zaak kan opladen en dus gratis kan heen en weer rijden, (range is in mijn geval geen probleem)
Dan is het gewoon de slimste keuze geweest.

Daarnaast is mijn Italiaan behoorlijk mooier dan de BMW dus dat is ook een pluspunt wat er gratis bijzat :t

Ik ben wel heel blij dat ik van dat tanken af ben iig. Wanneer je het niet meer doet met de motor (dat was hiervoor met de VFR1200 om de dag) wordt je daar echt wel vrolijk van. (laden nu 's nachts of op de zaak, kost geen prive tijd meer)

Dat sowieso

Ik blijf er bij dat mijn Energica heerlijk rijd.
Ja er is geen getril en uitlaatgeluid maar de rijbeleving is echt geweldig.

Ik vond mijn VFR1200 lekker rijden maar die kan niet in de schaduw staan van mijn Energica.
Overal en altijd een heerlijke soepele gas reactie, leren rijden met regeneratie het is een heerlijke speelmachine en ik stap altijd af met een smile op mijn gezicht.
Het rijd gewoon echt fijn.


Elke auto / motor is persoonlijk en moet passen.
Dat is en blijft en ik zal een ander niet vertellen wat hij moet rijden.


Dat snap ik uitstekend.

De realiteit is ook echter de volgende:
Bij een woonwerk machine heb je bij een passende afstand sowieso geen laadproblemen. En dat is voor mij 90% van de ritten.

En ja dan moet je wel kunnen laden thuis of werk inderdaad.
En ja een vakantierit en/of toerrit is meer plannen, dat moet je willen inderdaad. Dat zal de ene leuker vinden dan de andere.
En ja een EV rijden vergt nu wel wat aanpassing aan je gedrag daar moet je ook klaar voor zijn, dat zal verbeteren elk jaar.

Ik snap best dat iemand die op vakantie 800 km per dag op de motor aflegt of met zijn motor door de toendra in Rusland rijd geen EV neemt, daar is de EV ook nog niet aan toe.
En wanneer je een mooi weer rijder bent die niet veel km's maakt en af en toe een weekendje lekker wilt rijden zou ik ook nog niet aan de EV gaan.
Het moet passen, altijd.



Dwang hou ik ook niet van, snap ik.

Ik hou er ook niet van dat ik in een hokje geplaatst wordt.
Milieu gekkie -> onzin, iid ga dan fietsen en doe dat zelf dan ook
Kindjes in mijnen -> Ja joh je hebt geen laptop en/of telefoon, gereedschap met accu's en de Shell doet het ook uitstekend in bepaalde landen.
Energie en aarde verspilling blijft toch wel doorgaan hoor.

En zwart wit is de EV minder vervuilend dan de ICE dus het verwijt is wat onzinnig.
En ja de EV vervuild zeker, daar komt de fiets weer aan. (en ook die vervuild, maar ook weer minder)

mwah, volgens mij zit mijn vrouw bij de Borg: Resistance is Futile :+


Klopt als een bus :t
Puike reactie, top!
 
Kernenergie, of fusie en de problemen mbt afval lossen ze tzt wel af…..
@BurgerKing zei net hiervoor dat het elektriciteitsnet in Europa grotendeels aan elkaar gekoppeld is.
Dus eigenlijk is kernenergie niet nodig als we met een aantal extra windmolens en zonnepanelen aan de vraag kunnen voldoen.

Maar dat geloven trouwens alleen politici en een aantal milieurakkers. Maar die bepalen wel het beleid.
Ik geloof er niet in dat we het met alleen maar groene energie gaan redden.
Op Noorwegen en Zwitserland na dan, die daarnaast nog grote waterkrachtcentrales hebben.
 
Fukushima heeft juist aangetoond dat de risico's van kernenergie beheersbaar zijn. Zelfs een kerncentrale die door een tsunami werd getroffen onderging een gecontroleerde meltdown waarbij slechts één slachtoffer is gevallen.

Helaas wordt daar tegenwoordig vaak over geschreven dat er ruim 15.000 doden bij die kernramp zijn gevallen. Maar dan is oorzaak en gevolg toch echt omgedraaid.
Ik zeg ook nergens dat er 15.000 doden zijn gevallen. Zelfs bij Tsjernobyl waren de aantallen directe doden (de helden die een grote ramp hebben voorkomen) gering. Maar de milieuschade en impact was enorm, rendier vlees in Scandinavië was radioactief besmet, we mochten geen spinazie meer eten etc. Ook bij Fukushima, ja mazzel dat vooral het zeewater radioactief besmet is geraakt. Geloof ook niet dat de Japanse overheid erg scheutig is met het verstrekken van informatie.
 
Ik zie door de bomen het bos niet, dus welke oplossing er ook komt maakt mij niets uit….ik hobbel mee met trends en ik ga zeker nu geen EV motorfiets aanschaffen. Ik zing het wel uit mijn oude meuk…. :+

De vfr kan op de schroothoop en de duc zet ik in de uitbouw zodat ik er naar kan kijken,,,,’vroeger toen het nog kon’
 
Wees blij dat we nog bossen hebben...anders hadden we echt een probleem. ;)

Overigens, heb je een bos, leg er dan een mooie bochtige weg tussen, dan heb je 2 bossen en 2 is meer dan 1, dus beter voor het milieu en voor ons als herriemakende motorrijders, wederom win-win.
 
Ik blijf er bij dat mijn Energica heerlijk rijd.
Ja er is geen getril en uitlaatgeluid maar de rijbeleving is echt geweldig.

Ik vond mijn VFR1200 lekker rijden maar die kan niet in de schaduw staan van mijn Energica.
Overal en altijd een heerlijke soepele gas reactie, leren rijden met regeneratie het is een heerlijke speelmachine en ik stap altijd af met een smile op mijn gezicht.
Het rijd gewoon echt fijn.
Mag ik voor het gemak aannemen dat je geen bochtenknaller of circuit rijder bent, of dat je het niet mist?
Ik vond dat stuk namelijk helemaal ruk aan een EV (zelfs al aan een E-MTB genre M1 Sporttechnik)

Niet alleen het loggere sturen, maar ook anremmen mede door af te schakelen, in de powerband de bocht door, het gevoel dat je de motor op scherp zet om de bocht uit te knallen, opschakelen voor hij weer helemaal rechtop staat,...
Voor woon-werk zou ik het wellicht minder missen.
Maar dan zou ik liever een dutje doen in de trein onderweg (of zelfrijdend zoef mobiel of whatever)
 
Laatst bewerkt:
Wees blij dat we nog bossen hebben...anders hadden we echt een probleem. ;)

Overigens, heb je een bos, leg er dan een mooie bochtige weg tussen, dan heb je 2 bossen en 2 is meer dan 1, dus beter voor het milieu en voor ons als herriemakende motorrijders, wederom win-win.
Als je het toch over bossen hebt verteld dan gelijk even het verhaal over de zure regen in de jaren 80 door het lood in de benzine.
 
Wees blij dat we nog bossen hebben...anders hadden we echt een probleem. ;)

Overigens, heb je een bos, leg er dan een mooie bochtige weg tussen, dan heb je 2 bossen en 2 is meer dan 1, dus beter voor het milieu en voor ons als herriemakende motorrijders, wederom win-win.
Op 200m heb ik bossen en landelijke wegen…..en kom helemaal tot rust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan