Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Als je het toch over bossen hebt verteld dan gelijk even het verhaal over de zure regen in de jaren 80 door het lood in de benzine.
Wel bij de les blijven, daar achter in de klas ;)
Zure regen kwam van de zwavel in brandstof, diesel, maar vooral door slechte energie centrales in het voormalige Oostblok, en dat de bossen ervan dood zouden zijn gegaan dat viel nogal mee....
Lood is slecht omdat het bijvoorbeeld zorgt voor groeiproblemen bij kinderen.
 
Ach... we zijn de aarde een slordige 120 jaar toch al in een moordtempo aan het verzieken, daar gaan elektrische autootjes en motortjes écht niks aan veranderen! Maar moedertje aarde gaat zeker terugslaan, nu in de vorm van een pandemietje, beetje meer regen/stormen etc.
Ze kunnen beter die apenlanden waar ze per seconde ongeveer een voetbalveld groot aan (oer)bomen (lees: longen van de aarde) aanpakken!
Elektrisch rijden heeft totaal geen toekomst, maar ja die stropdassen in Brussel hebben waarschijnlijk alle wijsheid in pacht.... en allemaal onder de noemer... klimaat!! Haha, laat me niet lachen, allemaal om ons lekker door allerlei heffingen en belasting toeslagen nóg meer geld uit onze zak te trekken... mét Nederland op kop!! Hebben jullie wel eens goed naar die volgevreten parlementariërs gekeken?
Lekker blijven luisteren naar al die linkse tokkies!!!
 
Ach... we zijn de aarde een slordige 120 jaar toch al in een moordtempo aan het verzieken, daar gaan elektrische autootjes en motortjes écht niks aan veranderen! Maar moedertje aarde gaat zeker terugslaan, nu in de vorm van een pandemietje, beetje meer regen/stormen etc.
Ze kunnen beter die apenlanden waar ze per seconde ongeveer een voetbalveld groot aan (oer)bomen (lees: longen van de aarde) aanpakken!
Elektrisch rijden heeft totaal geen toekomst, maar ja die stropdassen in Brussel hebben waarschijnlijk alle wijsheid in pacht.... en allemaal onder de noemer... klimaat!! Haha, laat me niet lachen, allemaal om ons lekker door allerlei heffingen en belasting toeslagen nóg meer geld uit onze zak te trekken... mét Nederland op kop!! Hebben jullie wel eens goed naar die volgevreten parlementariërs gekeken?
Lekker blijven luisteren naar al die linkse tokkies!!!
Helemaal mee eens maar..

Je weet dat de reden dat die oerbossen gekapt worden de enorme vraag naar hout vanuit overwegend de Westerse wereld is..? Het verdwijnen van complete regenwouden houden we zelf in stand maar dat is een andere discussie. ;)
 
Wel bij de les blijven, daar achter in de klas ;)
Zure regen kwam van de zwavel in brandstof, diesel, maar vooral door slechte energie centrales in het voormalige Oostblok, en dat de bossen ervan dood zouden zijn gegaan dat viel nogal mee....
Lood is slecht omdat het bijvoorbeeld zorgt voor groeiproblemen bij kinderen.
Chips, je hebt gelijk. Herinneringen uit de jaren tachtig toen ik nog een snotter was.

Maar het voormalige Oostblok was juist de clu, daar kwamen de foto's van Greenpeace met afstervende bossen vandaan.
De burger geloofde het enzo kon men de transitie naar loodvrije en zwavelvrije brandstoffen er makkelijk doordrukken.
Bij oudere blokken moest een loodvervanger toegevoegd worden, of de kleppen, zuigers en zuigerbussen werden vervangen.
 
Chips, je hebt gelijk. Herinneringen uit de jaren tachtig toen ik nog een snotter was.

Maar het voormalige Oostblok was juist de clu, daar kwamen de foto's van Greenpeace met afstervende bossen vandaan.
De burger geloofde het enzo kon men de transitie naar loodvrije en zwavelvrije brandstoffen er makkelijk doordrukken.
Bij oudere blokken moest een loodvervanger toegevoegd worden, of de kleppen, zuigers en zuigerbussen werden vervangen.
Greenpeace is altijd al goed geweest in het verstrekken van valse informatie om hun eigen lulverhalen kracht bij te zetten.
 
Zo slecht hebben het niet….. :?

Voorlopig kunnen we nog steeds ploffen op de door ons betaalde wegen…..genieten…:]

Alleen vandaag niet want er komt een regenfront mijn kant op…._O-
 
Je weet wel dat die regen allemaal de schuld is van ons, vroeguh toen we nog geen auto's en motoren hadden en we ook geen fosiele brandstoffen opstookten regende het nooit. 8-)
 
Ach... we zijn de aarde een slordige 120 jaar toch al in een moordtempo aan het verzieken, daar gaan elektrische autootjes en motortjes écht niks aan veranderen! Maar moedertje aarde gaat zeker terugslaan, nu in de vorm van een pandemietje, beetje meer regen/stormen etc.
Ze kunnen beter die apenlanden waar ze per seconde ongeveer een voetbalveld groot aan (oer)bomen (lees: longen van de aarde) aanpakken!
Elektrisch rijden heeft totaal geen toekomst, maar ja die stropdassen in Brussel hebben waarschijnlijk alle wijsheid in pacht.... en allemaal onder de noemer... klimaat!! Haha, laat me niet lachen, allemaal om ons lekker door allerlei heffingen en belasting toeslagen nóg meer geld uit onze zak te trekken... mét Nederland op kop!! Hebben jullie wel eens goed naar die volgevreten parlementariërs gekeken?
Lekker blijven luisteren naar al die linkse tokkies!!!
In plaats van er altijd maar een ver weg 3de wereld landen discussie van te maken, zodat de volgevreten westerling zijn standaard kan behouden zouden ze eens kunnen beginnen met zelf bomen in eigen tuin te planten, in plaats van het standaard nederlandse grind of tegel tuintje omdat dat zo lekker makkelijk te onder houden is, elke boom die hier verdwijnt is er ook eentje die weg is en die zuivert de lucht lokaal...
 
In plaats van er altijd maar een ver weg 3de wereld landen discussie van te maken, zodat de volgevreten westerling zijn standaard kan behouden zouden ze eens kunnen beginnen met zelf bomen in eigen tuin te planten, in plaats van het standaard nederlandse grind of tegel tuintje omdat dat zo lekker makkelijk te onder houden is, elke boom die hier verdwijnt is er ook eentje die weg is en die zuivert de lucht lokaal...
En koeling. Koeling en het houd het water vast in de omgeving.
De vruchtbare grond spoelt niet meer weg.

Dat is ook vaak de oorzaak bij grondverschuivingen in het buitenland. Bomenkap op hellingen. Tijdens een zware regenbui komt de halve heuvel of berg naar beneden.
 
Ik zeg ook nergens dat er 15.000 doden zijn gevallen.

Nee klopt, dat was niet iets dat jij zei. Maar kwam wel laatst naar voren in een TV programma waar iemand zich tegen kernenergie uitsprak en verwees naar de kernramp bij Fukishima die meer dan 15.000 doden had veroorzaakt. Op een dusdanige overtuigde manier dat ik het denk dat hij het zelf ook echt gelooft en zich niet in de feiten heeft verdiept.

Zelfs bij Tsjernobyl waren de aantallen directe doden (de helden die een grote ramp hebben voorkomen) gering. Maar de milieuschade en impact was enorm, rendier vlees in Scandinavië was radioactief besmet, we mochten geen spinazie meer eten etc.

Klopt, maar Tsjernobyl was toen al een verouderde centrale en valt niet te vergelijken met wat er nu aan centrales gebouwd zou kunnen worden. En juist het tegenhouden van kernenergie zorgt ervoor dat oudere centrales niet vervangen worden door nieuwe.

Ook bij Fukushima, ja mazzel dat vooral het zeewater radioactief besmet is geraakt. Geloof ook niet dat de Japanse overheid erg scheutig is met het verstrekken van informatie.

"Geloof" vind ik niet zo relevant. De feiten spreken anders. Zoals een paar jaar terug mooi samengevat door Arjen Lubach, Fukishima zou juist een argument voor kernenergie moeten zijn en niet tegen.

 
Bomen verdampen veel water, als je een boom plant verlaagd dat de grondwaterstand.
Koeling is wel waar. Lucht zuiveren dan weer niet. CO2 is niet giftig. Meeste zuurstof komt van algen in de oceaan.

We worden nog een tijdje uit de wind gehouden door commerciële belangen vanuit Frankrijk en Duitsland, dus je kan nog een nieuwe benzine en/of diesel wagen kopen als je dat graag wilt. Tegen die tijd wil je dat waarschijnlijk niet meer omdat je de meer belast wordt en per km gaat betalen.
 
Bomen verdampen veel water, als je een boom plant verlaagd dat de grondwaterstand.
Koeling is wel waar. Lucht zuiveren dan weer niet. CO2 is niet giftig. Meeste zuurstof komt van algen in de oceaan.

We worden nog een tijdje uit de wind gehouden door commerciële belangen vanuit Frankrijk en Duitsland, dus je kan nog een nieuwe benzine en/of diesel wagen kopen als je dat graag wilt. Tegen die tijd wil je dat waarschijnlijk niet meer omdat je de meer belast wordt en per km gaat betalen.
Waterdamp is een broeikasgas.
 
Klopt, maar Tsjernobyl was toen al een verouderde centrale en valt niet te vergelijken met wat er nu aan centrales gebouwd zou kunnen worden. En juist het tegenhouden van kernenergie zorgt ervoor dat oudere centrales niet vervangen worden door nieuwe.
Tsjernobyl was niet zozeer verouderd. Destijds had de Sovjet-Unie een heel ander principe centrale ontwikkeld dan het Westen. En dat type centrale was inherent onveilig.
Ik ben geen tegenstander van kernenergie, maar ook daar zitten risico's aan vast, ook economisch, kijk maar naar de redelijk recente gebeurtenissen bij onze zuiderburen bij Doel en Tihange.
 
Tsjernobyl was niet zozeer verouderd. Destijds had de Sovjet-Unie een heel ander principe centrale ontwikkeld dan het Westen. En dat type centrale was inherent onveilig.

Zoals ik het heb begrepen toch vooral omdat de Sovjet Unie geen toegang had (kreeg) tot moderne technologie. Dat is tegenwoordig behoorlijk veranderd.

Ik ben geen tegenstander van kernenergie, maar ook daar zitten risico's aan vast, ook economisch, kijk maar naar de redelijk recente gebeurtenissen bij onze zuiderburen bij Doel en Tihange.

Het leven is vol risico's. En die moet je inschatten waarbij je een duidelijk onderscheid moet maken op kans en impact en dan kun je risico's prima beheersen. En dat wordt nogal eens vergeten.

Aan elke vorm van energieopwekking hangen risico's, ook aan wind- en zonneenergie. Vergeet niet dat de komst van de verbrandingsmotor ooit werd gezien als dé oplossing voor de milieuproblematiek aan het einde van de 19e eeuw. En daaraan gekoppeld de auto die een einde maakte aan steden die steeds voller kwamen te liggen met paardenmest. Denken dat de overstap naar alternatieve energiebronnen nu zonder enig nadeel gebeurt is ontzettend naïef (en nee daar beschuldig ik jou niet van).
 
De realiteit is ook echter de volgende:
Bij een woonwerk machine heb je bij een passende afstand sowieso geen laadproblemen.

Dat is nogal kort door de bocht. Voor velen zal dat gelden maar voor velen niet. Als ik naar mezelf kijk zowel thuis als op het werk zijn geen mogelijkheden tot opladen. Nu woon ik op loopafstand van mijn werk, maar het geeft wel aan dat lang niet iedereen de mogelijkheid heeft om thuis en/of op het werk op te laden.
 
Zoals ik het heb begrepen toch vooral omdat de Sovjet Unie geen toegang had (kreeg) tot moderne technologie. Dat is tegenwoordig behoorlijk veranderd.
Dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn. Tijdens de space age race heeft de VS 100.000 dollar uitgegeven voor de ontwikkeling van een balpen die werkte onder gewichtsloze omstandigheden, de Sovjet kosmonauten namen een potlood mee ;)
 
Dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn. Tijdens de space age race heeft de VS 100.000 dollar uitgegeven voor de ontwikkeling van een balpen die werkte onder gewichtsloze omstandigheden, de Sovjet kosmonauten namen een potlood mee ;)
Grappig verhaal, alleen 100% niet waar. Om de een of andere reden wordt dat altijd herhaald.... Beetje zo'n Facebook dingetje denk ik
 
Dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn. Tijdens de space age race heeft de VS 100.000 dollar uitgegeven voor de ontwikkeling van een balpen die werkte onder gewichtsloze omstandigheden, de Sovjet kosmonauten namen een potlood mee ;)
Dan hadden ze ook een puntenslijper met automatische afzuig van het slijpsel nodig.
 
Grappig verhaal, alleen 100% niet waar. Om de een of andere reden wordt dat altijd herhaald.... Beetje zo'n Facebook dingetje denk ik
Oh?


vond hem wel leuk.

Maar goed om het dan bij VS versus Rusland en simpel versus complex te houden.
De AKM47, nog steeds in gebruik en zoals Nicolas Cage al zei "It's so simple a child could use it...and they do"
 
Ach... we zijn de aarde een slordige 120 jaar toch al in een moordtempo aan het verzieken, daar gaan elektrische autootjes en motortjes écht niks aan veranderen! Maar moedertje aarde gaat zeker terugslaan, nu in de vorm van een pandemietje, beetje meer regen/stormen etc.
Ze kunnen beter die apenlanden waar ze per seconde ongeveer een voetbalveld groot aan (oer)bomen (lees: longen van de aarde) aanpakken!
Elektrisch rijden heeft totaal geen toekomst, maar ja die stropdassen in Brussel hebben waarschijnlijk alle wijsheid in pacht.... en allemaal onder de noemer... klimaat!! Haha, laat me niet lachen, allemaal om ons lekker door allerlei heffingen en belasting toeslagen nóg meer geld uit onze zak te trekken... mét Nederland op kop!! Hebben jullie wel eens goed naar die volgevreten parlementariërs gekeken?
Lekker blijven luisteren naar al die linkse tokkies!!!
JUIST , dat dus , helemaal mee eens , het is allemaal geneuzel
 
Mag ik voor het gemak aannemen dat je geen bochtenknaller of circuit rijder bent, of dat je het niet mist?
Ik vond dat stuk namelijk helemaal ruk aan een EV (zelfs al aan een E-MTB genre M1 Sporttechnik)
Jou aanname is correct, ik ben geen circuit rijder of bochtenknaller.
Dus geen idee hoe de mijne het doet op het circuit, daar is hij nooit geweest.
Ik heb ook de Eva, niet de Ego sowieso veel minder geschikt daarvoor.
(Sowieso is dat circuitrijden en een accu nog niet de ideale combinatie, daar ben ik eerlijk in)

Maar inderdaad, dat mis ik niet.
Niet alleen het loggere sturen, maar ook anremmen mede door af te schakelen, in de powerband de bocht door, het gevoel dat je de motor op scherp zet om de bocht uit te knallen, opschakelen voor hij weer helemaal rechtop staat,...
Ik mag wel eens graag gas geven op binnen doorwegen maar dan zoek ik uiteraard niet de volle grenzen op, het is geen circuit.

Aanremmen kun je ook doen door regenereren flink hoog te zetten, is ook leuk om te doen, anders maar wel leuk.
De powerband van de Energica is eigenlijk over het hele bereik gelijk dus dat rijd ook zeer prettig.
Het geheel rijd gewoon anders, maar ik vind het niet minder leuk.

Wat je wel voelt is inderdaad het gewicht van de motor in een snellere bocht, dat voelt anders dan de VFR1200X die het zelfde gewicht had, maar dat zat meer verdeeld onderin, door de hoogte van de accu in de Energica, voel je het gewicht bovenin ook.
Ook beter opletten met manoeuvreren doordat gewicht bovenin, maar daar helpt de achteruit dan zeker bij.

Maar zoals gezegd, met mijn rijstijl heb ik er geen last van en vind het schakelvrij rijden met die powerband erg leuk en gemakkelijk.
Dus mij past het goed.

Voor woon-werk zou ik het wellicht minder missen.
Maar dan zou ik liever een dutje doen in de trein onderweg (of zelfrijdend zoef mobiel of whatever)

Echt niet dat ik van de motor in de trein ga. Zelfs niet wanneer het koud is en pijpenstelen regent :]
Motorrijden wint het altijd (dan nog liever op een scooter.... :X ), zoals gezegd ik stap af met een smile.
Het plezier is anders maar dat vind misschien niet iedereen leuk, dat kan zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan