Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ja laten we het risico dat zoiets een keertje misgaat, oftewel tonnen zeer radioactief materiaal verspreiden over vele duizenden vierkante bewoonde kilometers, gewoon nemen.
Het radioactief afval, ook van Frankrijk wordt hier in Dessel (België) onder de grond gestopt in de kleilagen over vele kilometers. Dus als ik binnenkort ga lichtgeven, weten jullie waarom.
De site is zeer goed beveiligd met camera’s en prikkeldraad zogezegd om terrorisme te voorkomen. En ja het is zeer veilig en duurzaam en goed voor de bevolking, verteld de brochure. Radioactief afval in de regio
De krant vertelt dan weer anders DPG Media Privacy Gate
 
Het radioactief afval, ook van Frankrijk wordt hier in Dessel (België) onder de grond gestopt in de kleilagen over vele kilometers. Dus als ik binnenkort ga lichtgeven, weten jullie waarom.
De site is zeer goed beveiligd met camera’s en prikkeldraad zogezegd om terrorisme te voorkomen. En ja het is zeer veilig en duurzaam en goed voor de bevolking, verteld de brochure. Radioactief afval in de regio
De krant vertelt dan weer anders DPG Media Privacy Gate
Zo werkt het met veel zaken. Ik woon in een regio met PFAS/PFOA vervuiling. Dat was altijd ver beneden de norm, maakt u zich geen zorgen, was de boodschap. We weten nog niet exact wat het in uw lichaam doet, laten we in de tussentijd maar doorgaan met deze stof te lozen. Ja het zou kanker kunnen veroorzaken, maar misschien ook niet.

Sinds kort is de norm verlaagd, nu mag er binnen een straal van 1 km rondom de vervuiler geen groente meer uit eigen tuin worden gegeten. Ik woon op 1200 m afstand, voor mij geen probleem dus.
Totdat de norm weer wat wordt aangescherpt, dan heb ik opeens jarenlang een gevaarlijke stof in te hoge hoeveelheid binnen gekregen 8)7
 
Zo werkt het met veel zaken. Ik woon in een regio met PFAS/PFOA vervuiling. Dat was altijd ver beneden de norm, maakt u zich geen zorgen, was de boodschap..... We weten nog niet exact wat het in uw lichaam doet, laten we in de tussentijd maar doorgaan met deze stof te lozen.
m.a.w. ´wij van de (r)overheid weten donders goed dat we onnodig veel risico nemen, (lees: verkeerd bezig zijn) maar geen nood; als u er ziek van word of anderszins schade door lijdt hebben wij de trukendoos paraat om u af te schepen´
het lijkt zo langzamerhand doodnormaal gevonden te worden om zo te werken op dat niveau...
 
Wat (geen) geluid van EV's betreft...Ik heb ooit in de uitlaat van een motor een gat geslagen omdat niemand mij hoorde en blind de weg overstak. Dat was pas gevaarlijk!

Je conclusie is wat kort door de bocht.

Ik rij nu een jaar EV motor er is nog niemand blind voor mij de weg overgestoken.
Met de ICE wel een aantal keer gehad.

Zegt dus niet zoveel.
Daarnaast maken de banden enz ook genoeg lawaai.
 
De video zegt veel maar er is meer.

Hier een artikel over de wetenschapper in de video en over hoe het bedrijf omging met wat hij ontdekte.
Ze gebruiken methoden die ook de tabaksindustrie gebruikt; ontkennen, twijfel zaaien, bewust misinformatie de wereld in sturen en het is ze nog gelukt ook.
Het artikel is wat langer dan die korte video maar het is balangrijk om te weten, om te beseffen wat er gebeurt.

 
Naar "loud pipes save lives" is nog niet zolang geleden onderzoek gedaan.... Die spreuk kan rechtstreeks in de prullenbak.. Google maar eens ..
'Loud pipes annoys lives'.

Dat terzijde vind ik zo'n verplichte zoem bij ev/hybride op lage snelheden wel een goed iets. Gisteren was ik toch verrast op een parking tijdens het laden (van materiaal..) in mijn auto.
 
Bestaan er al electrische vliegtuigen?

Alleen nog in testfase en klein.

Het begint wel te komen, maar in een vliegtuig is gewicht van groot belang en dan helpt een accu niet echt mee.
Ook heb je een flink pak energie nodig om op te stijgen.
Het zijn vooral experimenten nu.

Op een normale vakantie vlucht kun je denk ik nog wel even wachten voor de die er is, mocht die ooit komen.

Filmpje over wat projecten:
 
de meest zinnige toepassing van elektrische voertuigen gevonden..... De stadsbus,..
Vroeger hadden we trolleybussen. In heel wat steden. Waarom zijn die verdwenen? En waarom voeren ze die niet terug in?

Hoeft zelfs niet beperkt te worden tot enkel in de steden, maar ook tussen steden in.
 
Vroeger hadden we trolleybussen. In heel wat steden. Waarom zijn die verdwenen? En waarom voeren ze die niet terug in?

Hoeft zelfs niet beperkt te worden tot enkel in de steden, maar ook tussen steden in.
De reden dat de wereld nog bestaat is omdat in Den Haag sinds 1904 de elektrische tram rijdt.
 
Vroeger hadden we trolleybussen. In heel wat steden. Waarom zijn die verdwenen? En waarom voeren ze die niet terug in?

Hoeft zelfs niet beperkt te worden tot enkel in de steden, maar ook tussen steden in.
Zoals de elektrische bussen van de lijn in Brugge...die staan nog altijd in het depot te wachten.
 
Vroeger hadden we trolleybussen. In heel wat steden. Waarom zijn die verdwenen? En waarom voeren ze die niet terug in?

Hoeft zelfs niet beperkt te worden tot enkel in de steden, maar ook tussen steden in.
Is dat zo?
Bij mijn weten alleen in Arnhem tot op de dag van vandaag.
Voor de rest geen herinnering aan (om Rutte's woorden maar te gebruiken...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan