Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dat snap ik van DKP weer wel; (lees maar mee in het elektrische motoren topic) in India worden strenge regels ingevoerd om de brommertjes/scooters te vervangen voor elektrische exemplaren. Een reden ook waarom je veel meer lichte elektrische motoren op de markt ziet komen, dan het zware materiaal waar we in Europa op rondrijden. Het gaat daar met 10duizenden tegelijk, dus is die markt veel aantrekkelijker.

Royal Enfield gaat ook elektrisch btw.
Dat is een bericht uit 2019 waar staat 'may be' is er ook concrete recente info?
Verder rijden ze in Asia grotendeels nu ook op lichte scooters
 
Toch allemaal geen probleem want tegen 2035 staat heel Nederland al lang 2m onder water 😁
 
Subsidie voor EV is iets anders dan 'alleen nog EV scooters/lichte motoren verkocht na 2025'

Het zal zeker voor overbevolkte steden goed zijn....maar in een land waar alles gebruikt wordt totdat het echt niet meer kan en waar diesel generatoren voor hotels staan omdat het netwerk niet betrouwbaar is duurt het nog wel even voordat er is overgeschakeld en als ik reisplannen zou hebben zou het heeel misschien niet meer toelaten van mijn oude motor ergens in de toekomst in steden zo'n beetje mijn laatste zorg zijn.
 
Subsidie voor EV is iets anders dan 'alleen nog EV scooters/lichte motoren verkocht na 2025'

Het zal zeker voor overbevolkte steden goed zijn....maar in een land waar alles gebruikt wordt totdat het echt niet meer kan en waar diesel generatoren voor hotels staan omdat het netwerk niet betrouwbaar is duurt het nog wel even voordat er is overgeschakeld en als ik reisplannen zou hebben zou het heeel misschien niet meer toelaten van mijn oude motor ergens in de toekomst in steden zo'n beetje mijn laatste zorg zijn.
Ik ben geen India-expert; ik weet wel dat daar de BS6 normering is gaan gelden waardoor diverse motoren zoals bv de Royal Enfield 500 (Classic&Bullet) niet meer verkocht zullen worden (en dat net als in de EU, de verkoop van dieselauto's in elkaar is gezakt).

In April 2022 moet BS 6.2 ingaan, waardoor de norm nog strikter wordt en men al aangeeft dat hybride en EV nodig zal zijn om de gestelde doelen te halen.
 
Ik ben geen India-expert; ik weet wel dat daar de BS6 normering is gaan gelden waardoor diverse motoren zoals bv de Royal Enfield 500 (Classic&Bullet) niet meer verkocht zullen worden (en dat net als in de EU, de verkoop van dieselauto's in elkaar is gezakt).

In April 2022 moet BS 6.2 ingaan, waardoor de norm nog strikter wordt en men al aangeeft dat hybride en EV nodig zal zijn om de gestelde doelen te halen.
Maar het dumpen van lijken in de Ganges is nog wel toegestaan?
 
Is toch ook bio-degradabel.. In de Maas bij ons kunnen we ook heel wat kwijt, hoeft al dat gas in de crematoria ook ni opgestookt of gaat dit binnenkort ook electrisch?
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
 
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
Hoezo? Met een beetje genoeg stroom is een kist met inhoud in een 10tal minuten weg hoor :W

Misschien eens een nieuwe broodrooster kopen, die van ons doet het in betrekkelijk korte tijd.
 
Dat is niet te hopen, want als ik zie hoe lang een broodrooster er over doet om een smakelijk toastje te bereiden, dan denk ik dat je in dat geval voor een crematie flink wat extra tijd zult moeten gaan reserveren...:X
We hebben ook nog waterstof hè....
 
We hebben ook nog waterstof hè....
inderdaad, maar of dat zo'n goed idee is...
Hindenburg_disaster.jpg
 
Daarbij wordt het gebracht als een algemeen verbod terwijl het niets meer is dan een verbod op nieuw.
Aangezien de meeste autofabrikanten dan allang geen nieuwe ICE meer maken is een verbod inmiddels een on-discussie.
Idd. Maar dat verbod komt er dus wel. En daar loopt het scheef.
Dat de fabrikanten na verloop van tijd enkel EV's mogen maken zou ik juist vinden.
Intussen zou elk reeds ingeschreven voertuig gewoon overal moeten toegelaten blijven.
De transitie komt er dan ook wel, zij het wat langzamer. Want ja, een aantal mensen (waaronder ook ik, geef ik eerlijk toe), gaan langer dan gepland met hun ICE blijven rijden.
Maar zo zou het een haalbaar/draagbaar plan zijn.
 
De mijne gaat nog zeker 20 jaar mee, en Brussel niet meer in mogen is helemaal niet erg, daar wil ik toch niet dood gevonden worden.

Maar even iets heel anders, om het hele gezeik volledig in het belachelijke te trekken;

De Rotterdamse haven ligt in een milieu zone, daar mag je met je 20 jaar oude diesel niet komen.
In de Rotterdamse haven is het goedkoop tanken, zodoende meren daar heel wat grote schepen aan, louter voor brandstof.
Verder hebben ze daar niets te zoeken, en die schuiten stoten meer troep uit dan alle 20 jaar oude diesels bij elkaar.
En daarnaast, een Tesla rijdt grotendeels ook nog op kolen.
En dan moeten we nog van het gas af, ook bedacht door een randdebiel met de naam (k)Wiebes.
Kan je nu al zeggen dat het niet gaat gebeuren, kan ook niet.
Allemaal ook nog elektrisch koken zeker, terwijl het elektranet nu al overbelast is.
Zie je het voor je: Schat, even wachten met koken hoor, de Tesla hangt nu aan de stekker en anders klapt de hoofdstop.

Man, man, man!!

p.s. En die windmolens moeten ze ook omzagen, gewoon minder nøken althans, niet minder nøken maar zorgen dat er 9 maanden later niks uit plopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan