Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
In 2014 ontmoette ik iemand in Portugal die een Mercedes 316 tdi reed, hij had zelf een wisselaar gebouwd en mengde waterstof bij via het luchtfilter.
Ik denk dat de gemiddelde veiligheidsexpert zo de haren uit z'n hoofd had getrokken, zo unsafe zat het in elkaar maar hij reed wel 1 op 19 met die zware bus.

Vergelijkbaar met die New Holland tractoren die waterstof bijmengen, even terugbladeren. Het oogt hip maar tegenover de besparing op diesel staat een hoog verbruik aan dure waterstof die tegen hoge kosten en grote verliezen wordt gewonnen uit aardgas. Direct rijden op aardgas is veel goedkoper en geeft veel minder uitstoot. Waterstof is hip, maar dom.

Maar nogmaals, zelf ben ik meer een benzinegozert.

Doe je goed, rijden op benzine is veel slimmer dan op waterstof en het geeft minder uitstoot.
 
Leuke site, al kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat deze door een EV lover is opgezet.
De argumenten die ik zo hier en daar lees tegen waterstof kennen alle dezelfde toon, duur/omslachtig.
Dat wordt EV rijden ook als blijkt dat het hele elektranet gesaneerd moet worden omdat niet meer aan de vraag kan worden voldaan.
Zelfs met de relatief kleine groep gebruikers lopen sommige steden zo nu en dan al tegen een infarct aan.

Waterstof is een bedenksel van de olieindustrie, het enige doel daarvan is dat die vervuilende bedrijfstak kan blijven bestaan en fossiel kan blijven verkopen, want dat is het.
Mijn indruk is dat degenen die in die sprookjes van waterstof geloven nu nog rijden op brandstof en vaak geen idee hebben van elektrisch rijden. Dat wíllen ze ook niet weten, ze hébben geen ervaring en wíllen geen ervaring, liefst verspreiden ze foute geruchten en maken er voortdurend foute grapjes over, ze willen alleen maar blijven doen wat ze altijd gedaan hebben en vooral niet verder kijken.
 
Vergelijkbaar met die New Holland tractoren die waterstof bijmengen, even terugbladeren. Het oogt hip maar tegenover de besparing op diesel staat een hoog verbruik aan dure waterstof die tegen hoge kosten en grote verliezen wordt gewonnen uit aardgas. Direct rijden op aardgas is veel goedkoper en geeft veel minder uitstoot. Waterstof is hip, maar dom.
Nee, deze gast wekte het op middels de bus zelf dus totaal niet vergelijkbaar, ik heb er nog over gedacht om ook zo'n ding te maken en in te bouwen. Het scheelde hem 5 km per liter dus de bus had ook meteen een grotere actieradius. Win win, alleen hier niet haalbaar vanwege veiligheidsregels en, je mag niet grijs rijden in Nederland.
Doe je goed, rijden op benzine is veel slimmer dan op waterstof en het geeft minder uitstoot.
Dat is dus onzin.
 
Waterstof is een bedenksel van de olie industrie, het enige doel daarvan is dat die vervuilende bedrijfstak kan blijven bestaan en fossiel kan blijven verkopen, want dat is het.
Mijn indruk is dat degenen die in die sprookjes van waterstof geloven nu nog rijden op brandstof en vaak geen idee hebben van elektrisch rijden. Dat wíllen ze ook niet weten, ze hebben geen ervaring en wíllen geen ervaring, liefst verspreiden ze foute geruchten en maken er voortdurend foute grapjes over, ze willen alleen maar blijven doen wat ze altijd gedaan hebben en vooral niet verder kijken.
Dat is ook onzin want een oplossing ergens voor vinden is iets anders dan een verzinsel.
We moeten tenslotte toch zorgen voor minder uitstoot, al denk ik daar zelf heel anders over.
Waar wil je uitkomen als de norm steeds verder naar beneden wordt bijgesteld.
Daarnaast heeft de lucht binnen de atmosfeer blijkbaar behoefte aan meer troep in de lucht dan er nu rond waait want er is weer een vulkaan aan het ruften geslagen.
Deze planeet regelt zich tenslotte zelf, daar hebben wij als mensheid helemaal niet zoveel invloed op, behalve in staat van oorlog.
Verder ben ik goed op de hoogte wat er zoal te koop is en het enige wat ik leuk vind is een Fisker Karma.
 
Nee, deze gast wekte het op middels de bus zelf dus totaal niet vergelijkbaar, ik heb er nog over gedacht om ook zo'n ding te maken en in te bouwen. Het scheelde hem 5 km per liter dus de bus had ook meteen een grotere actieradius. Win win, alleen hier niet haalbaar vanwege veiligheidsregels en, je mag niet grijs rijden in Nederland.

Geinig, een auto die zijn eigen brandstof maakt, een perpetuum mobile. Het bestaat dus toch… :}

Energie moet ergens vandaan komen, laat dat procedé maar zien want daar kun je rijk mee worden. Tot die tijd geloof ik er helemaal niets van.

Dat is dus onzin.

Waterstofauto’s zijn de meest vervuilende op de weg volgens wetenschappers die niet bij een oliemaatschappij werken:

 
Uit dezelfde bron (persoon)
"Hiermee wil ik dit idee niet afbranden, want het kan heel goed zijn dat deze techniek veel meer potentie heeft. Het is niet zo dat het op dit moment voordeel zou hebben om over te stappen."

En zo sta ik er ook in, laat de industrie zichzelf ontwikkelen, tracht een open geest te houden.
(Deze beste mens heeft trouwens best wel wat elektrische belangen, doch zijn toon en cijfermateriaal lijkt me aardig neutraal en ruimdenkend te zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: DvZ
Geinig, een auto die zijn eigen brandstof maakt, een perpetuum mobile. Het bestaat dus toch… :}

Energie moet ergens vandaan komen, laat dat procedé maar zien want daar kun je rijk mee worden. Tot die tijd geloof ik er helemaal niets van.
Energie komt van de dynamo, zoals die ook van zonnepanelen kan komen maar bij zonnepanelen zit er het genoemde 'nadeel' aan, opslag en transport.
Bij deze camper werd het gas rechtstreeks in het luchtfilter bijgevoegd, hij moest wel altijd de volgorde aanhouden.
Eerst starten op diesel, daarna pas de electrolizer inschakelen, bij stoppen andersom. Eerst electrolizer uit en een minuut later de motor.
Dus perpetuum mobile, nee en hij won er wel 350 km per tankbeurt mee.
Zeker met de huidige dieselprijzen best interessant.
Hoe je zo'n ding bouwt kun je op youtube vinden.


Waterstofauto’s zijn de meest vervuilende op de weg volgens wetenschappers die niet bij een oliemaatschappij werken:

Dat klopt, die zijn in dienst van energiemaatschappijen. :t
 
Energie komt van de dynamo, zoals die ook van zonnepanelen kan komen maar bij zonnepanelen zit er het genoemde 'nadeel' aan, opslag en transport.
Dus een dynamo levert gratis energie? Het splitsen van water kost geen energie. En met die gratis opgewekte waterstof kan je weer een motor aandrijven?
Ik zeg dat het een goudmijn is, ik ga meteen de schuur in!
 
Dus een dynamo levert gratis energie? Het splitsen van water kost geen energie. En met die gratis opgewekte waterstof kan je weer een motor aandrijven?
Ik zeg dat het een goudmijn is, ik ga meteen de schuur in!
Ik denk niet dat je er een motorblok volledig op kunt laten draaien en bijmengen leverde hem in ieder geval meer kilometers op dan louter op de tank diesel rijden.
Daarnaast, als je het vergeet uit te zetten terwijl je de motor uitzet heb je een probleem en het was een camperbus hè, dus het werkte met een omvormer op 220 v

Edit;

 
Laatst bewerkt:
Oh, er zit ook nog een omvormer tussen :z
Ja, maar 12 volt werkt ook.
Maar jij doet net of ik iets vertel dat onmogelijk is, is ook prima.
Van kinderachtige mensen heb ik nog nooit wakker gelegen.

Veel succes verder in je schuurtje.
 
Geen idee waarom je mij drie kussen geeft. En afgezien van het feit dat dat nu niet bepaald covid-safe is, ben ik al getrouwd, een ook indien niet, zou ik niet verliefd op je geweest zijn.
Sorry daarvoor. Niet dat ik iets tegen je heb hoor, of dat er iets mis is met u, maar je bent gewoon mijn type niet ;)

And back to the point: in je eerdere post zei je, "dus een perpetume mobile". En daarom dat ik je aanraade eens op te zoeken wat dat precies betekent/inhoudt. Want als die camper daardoor écht perpetuum zou geworden zijn, zou dat betekenen dat, eens aan de gang, je NOOIT nog hoeft bij te tanken of bij te laden, want dan zou hij zichzelf in stand houden.

Een bepaald voertuig op een of andere manier (veel) zuiniger en besparende doen lopen is interessant, zéér interessant, maar NIET perpetuum. Het lost ook het probleem van de "verboden in (U)LEZ zones" niet op.

Maar als ik mijn huidige auto 20% zuiniger/goedkoper kon maken, graag, maar enkel als het zin heeft. En kort gezegd, dat heeft het niet. Zolang hij zelfs slechts één druppel diesel per 100km verbruikt, mag die binnen 5 jaar geen enkele stad meer in.
 
Overdrijven is ook een vak zeg, ken je die Nederlandse uitdrukking?
Ja die uitdrukking ken ik.
Vertel mij waar ik overdrijf?
Ja, dat van die 1druppel/100km is niet haalbaar, dat weet ik. En moest dat wél kunnen, zouden wellicht de milieunormen daarop aangepast worden, en zulk een zuinigheid zou natuurlijk wellicht wél mogen.
Maar je begrijpt best wat ik bedoel ;)
 
Zolang hij zelfs slechts één druppel diesel per 100km verbruikt, mag die binnen 5 jaar geen enkele stad meer in.

Dit.
 
Geen idee waarom je mij drie kussen geeft.
Omdat het iets anders betekent, is iets van het oude MF voor jouw tijd.
Maakt niet uit verder, je hebt gewoon niet goed gelezen.
Hybride begon daarover, ik heb alleen geantwoord dat het dat niet was omdat ik weet wat dat is.
Het ging erom dat je een dieselbus goedkoper kon laten rijden door toepassing van een electrolizer, die ook nog eens makkelijk zelf is te fabriceren.
Kost je wat materiaal en je krijgt er genoeg voor terug, meer kilometers per gereden liter diesel.
De rest van je doemscenario heb ik bewust verwijderd.
 
Dus perpetuum mobile, nee en hij won er wel 350 km per tankbeurt mee.
Ok, je hebt gelijk, ik las iets te snel, mijn excuses ;) :t

----

De taalverschillen tussen B en NL zullen er ook wel voor wat tussen zitten :+
Wij zouden na de "nee" een komma plaatsen, en dan "maar" gebruiken ipv "en".
Zo dus:
Dus perpetuum mobile, nee, maar hij won er wel 350 km per tankbeurt mee.




Geintje he ;)
 
Ok, je hebt gelijk, ik las iets te snel, mijn excuses ;) :t

----

De taalverschillen tussen B en NL zullen er ook wel voor wat tussen zitten :+
Wij zouden na de "nee" een komma plaatsen, en dan "maar" gebruiken ipv "en".

Zo dus:





Geintje he ;)
Denk dat daar de schoen wringt, als je het woord en gebruikt hoef je geen komma te plaatsen.
Maar misschien is dat inderdaad iets des Nederlands.
No prob verder ;)
 
En wat heeft dat te maken met mij?

Ik reageerde enkel op iemand die zei dat Tesla een goedkope service aanbiedt mbt laden en snelladen.
Dat is fijn. De prijs van aanschaf is er ook naar.
Daarmee dezelfde vergelijking met het 7 jaar gratis onderhoud bij een Ferrari.
Nou, dat heeft met jou te maken omdat:
Dat Tesla een spotgoedkope of gratis service aanbiedt op een dure auto. Dat zal niet iedereen financiëel over de streep halen. Het gewone volk heeft daar geen boodschap aan.
jij doet die uitspraak.... daar reageer ik op, de gemiddelde BEV rijder denkt niet zoals jij hier schetst.

Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan