Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?
dat interesseert die fabrikanten denk ik geen ruk.
veel ambtenaartjes geloven dat iedereen tegen die tijd op bevel van hen, hun privé vervoer vaarwel zegt en voortaan aan deelvervoer gaat.
en die commerciële deelvervoer partijen interesseert het eveneens niet: de gebruiker betaalt toch wel....

zoiezo is het triest dat (apart van de prijs) die knaap uit het filmpje eerst TOESTEMMING VAN TESLA moest hebben voor de inbouw, vóórdat ie uberhaupt een nieuwe accu voor zn auto kon krijgen.... sinds wanneer bepaalt een commerciële partij wat jij wilt, en met je spullen doet???

het zou nog gekker zijn geweest als die gast uit het filmpje eerst toestemming aan tesla moest vragen voordat ie het ding mocht opblazen 8)7
 
Laatst bewerkt:
Waar we mee te maken krijgen binnenkort is de tweedehands markt in elektrische voertuigen en zoals het filmpje een paar posten hierboven laat zien, was de eigenaar van de Tesla er klaar mee en blies zijn auto van 130.000 euro op omdat er een nieuwe accu in moest van 20.000 euro.

Op het HT forum lees ik dat een grote dealer in Haarlem momenteel meer dan 16 ton gewicht aan accu's in de werkplaats heeft staan omdat die bij meer dan 150 Opel EV's moeten worden vervangen onder garantie.

Op het HT forum lees ik dit: Bij ons op het werk een tijdje terug een accu van een MB EQC vervangen ( onder garantie ) , prijs 37500 voor alleen de accu !

Dat gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?

Bijvoorbeeld: mijn MX5 maakt een geluidje dat me niet bevalt, maar een gereviseerde ruilmotor kost maar 1500 euro.

index.php
140338171433930398..jpg
Dat heb ik nou ook, de mijne staat op 75.000 km's
Daar komt nog zeker 2 ton bij waarna ik de motor vernieuw.
 

Bijlagen

  • IMG_4589.JPG
    IMG_4589.JPG
    377,7 KB · Weergaven: 24
Waar we mee te maken krijgen binnenkort is de tweedehands markt in elektrische voertuigen en zoals het filmpje een paar posten hierboven laat zien, was de eigenaar van de Tesla er klaar mee en blies zijn auto van 130.000 euro op omdat er een nieuwe accu in moest van 20.000 euro.

Op het HT forum lees ik dat een grote dealer in Haarlem momenteel meer dan 16 ton gewicht aan accu's in de werkplaats heeft staan omdat die bij meer dan 150 Opel EV's moeten worden vervangen onder garantie.

Op het HT forum lees ik dit: Bij ons op het werk een tijdje terug een accu van een MB EQC vervangen ( onder garantie ) , prijs 37500 voor alleen de accu !

Dat gaat volgens mij betekenen dat de handel in de wat oudere EV's niet zal gaan vlotten, want wie koopt er een auto van een jaar of zes tot acht oud waarvan de kans groot is dat je binnenkort voor zeer hoge kosten komt te staan?

Bijvoorbeeld: mijn MX5 maakt een geluidje dat me niet bevalt, maar een gereviseerde ruilmotor kost maar 1500 euro.

index.php
140338171433930398..jpg


Accu's
Waar je aan refereerd zijn garantiegevallen. Die komen dus niet meer op de tweedehands markt. Als deze auto's straks twee ton gelopen hebben zal er met de accu's niets meer gebeuren.
 
Ik heb weer 8 deelautos deze keer Nissan Leafs uit 2017 zien bij de sloop. Aandrijfunits en of accu defect. Net buiten de garantie. Leuke reclame ook.

Delen is milieubewust > Als de autos langer dan de benzineversies meegaan wel ja.
 
Ik heb weer 8 deelautos deze keer Nissan Leafs uit 2017 zien bij de sloop. Aandrijfunits en of accu defect. Net buiten de garantie. Leuke reclame ook.

Delen is milieubewust > Als de autos langer dan de benzineversies meegaan wel ja.
Welke sloop?
Raar dat de eigenaar niet naar de rechter stapt. De levensverwachting van een auto is meer dan vier jaar.
 
Welke sloop?
Raar dat de eigenaar niet naar de rechter stapt. De levensverwachting van een auto is meer dan vier jaar.

Deijne. En nee Nissan doet al jaren zo garanties negeren. Net buiten garantie ben je op je eigen kosten.

Rechtzaak? Ik ken er al een die zit al drie jaar met een rechtzaak tegen Tesla. Twee driveunits verder en we zijn al 10K verder ......... en ja auto heeft maar 80000km. Denk als deze kapot gaat gaat die naar de sloop. Auto is van 2015.

Denk dat velen nog wakker moet worden na 10jaar dat dit niet werkt.

Als ik zo zie hoeveel elektrische op de sloop staat is allemaal jonger dan 10jaar........
 
Deijne. En nee Nissan doet al jaren zo garanties negeren. Net buiten garantie ben je op je eigen kosten.

Rechtzaak? Ik ken er al een die zit al drie jaar met een rechtzaak tegen Tesla. Twee driveunits verder en we zijn al 10K verder ......... en ja auto heeft maar 80000km. Denk als deze kapot gaat gaat die naar de sloop. Auto is van 2015.

Denk dat velen nog wakker moet worden na 10jaar dat dit niet werkt.

Als ik zo zie hoeveel elektrische op de sloop staat is allemaal jonger dan 10jaar........
Wat zijn dat toch voor een kutberichten? Weet je wat ik ga doen? Omdat ik geen milimeter vertrouwen heb in die EV meuk zet ik een nieuwe ruilmotor in mijn nu 28 jaar oude MX5, kost 1500 euro en heeft zes maanden garantie en hij houdt het mijn tijd wel uit.
 
Ik werk in de onderhoudsbranche voor twee en vierwielers en helaas heb ik ook voor deze rijders moeten bellen om het toch op de garantie te krijgen maar tevergeefs.

Schijtziek gewoon, dat hun oude techniek autos deze nieuwe overleeft.

Want diegene heeft een 308 HDI SW uit 2014 met 350000km en nul problemen......... en die Tesla erbij en die ellende zijn bijna klaar mee.

Een EV moet tegen kunnen toch 30000-50000km per jaar bijzetten?

Of kan die toch niet de stinkdiesel met roetfilter overleven?
 
Laatst bewerkt:
Vlak Renault Kangoo ZE niet uit. 5 jaar oud en de elektromotor vervangen: 4500 euro excl. BTW. Advocaat er bij gehaald: 'motor moet minimaal 100.000 probleemloos functioneren'. Uiteindelijk 'tegemoetkoming' van Renault Nederland van 1500 euro + adv. kosten. Had ik mijn Datsun 100A nog maar of mijn Mazda 1300...........
 
Vlak Renault Kangoo ZE niet uit. 5 jaar oud en de elektromotor vervangen: 4500 euro excl. BTW. Advocaat er bij gehaald: 'motor moet minimaal 100.000 probleemloos functioneren'. Uiteindelijk 'tegemoetkoming' van Renault Nederland van 1500 euro + adv. kosten. Had ik mijn Datsun 100A nog maar of mijn Mazda 1300...........

Tja je moet ook geluk hebben.
MotorForum dus: Honda VFR1200 CrossTourer.
Op een 100.000 km brandstofpomp kapot, gebeurd nooit.. 1300 eur kost de kale pomp bij Honda |( moet hij er ook nog ingezet worden.
13 maanden later, weer de brandstofpomp kapot :(:(
Dat doet hij anders nooit....

Honda geeft sowieso nooit thuis, dat is helemaal niets meer nadat ze uit NL vertrokken zijn, zoek het maar met de dealer uit.
(Juridisch hebben ze helaas ook nog gelijk, de dealer die er niets aan kan doen mag het weer oplossen)

Zo is er altijd wel iets te vinden bij elk merk hoor.
Oh ja de VFR1200F die ik er voor had draaide ik bij 1500 km het blok in de soep, de eerste in Nederland *O*....-O-
Dat was dan wel garantie. Maar ook de motor 3 weken kwijt hij moest naar Honda RD in Duitsland.

Nee ik rij geen Honda meer :+

En ja een oude merc met een 300D motor rijd nog jaren en een miljoen km in Afrika, simpel is makkelijker.
Maar persoonlijk hoef ik niet zo'n oude 300D, leuk voor een ritje maar niet voor dagelijks woonwerk
rendement en uitstoot is natuurlijk ook belachelijk van zo'n oude 6 pitter.
 
Tja je moet ook geluk hebben.
MotorForum dus: Honda VFR1200 CrossTourer.
Op een 100.000 km brandstofpomp kapot, gebeurd nooit.. 1300 eur kost de kale pomp bij Honda |( moet hij er ook nog ingezet worden.
13 maanden later, weer de brandstofpomp kapot :(:(
Dat doet hij anders nooit....
Waarschijnlijk was er niets aan de oorzaak van het defect gedaan.
 
Waarschijnlijk was er niets aan de oorzaak van het defect gedaan.
Dat dacht ik ook, maar wat zou de oorzaak dan moeten zijn?

Hij heeft een week bij TenKate Motoren gestaan (mijn dealer toen en daar zitten best slimme techneuten)
Ze hebben alles doorgemeten, hij heeft meerdere malen op de powerbank gestaan voor metingen onder vermogen.

Er is niets uitgekomen.
En altijd Shell V-power getankt letterlijk vanaf het begin. (nieuw gekocht) Of dat moet de oorzaak zijn (lijkt onwaarschijnlijk)

Uiteindelijk denk ik gewoon pech met de eerste keer en misschien was er iets niet helemaal goed in degene die op de plank van het magazijn van Honda lag.

Ja ontevreden gevoel aan over gehouden, TenKate was er ook niet blij mee. Die heeft iig geen arbeidsloon gerekend en de tweede pomp hebben we uit een sloopmotor gehaald.
Soms gaat iets gewoon stuk.

Wel mooie uitdraai, dan zie je de invloed van de brandstofpomp, tot 4000 toeren gaat het eigenlijk zonder problemen, daarboven begint de ellende. (uitermate irritant bij inhalen....)

1640684449597.png
 
Ik rijd door met met m'n transit. 5,5 jaar en 140.000 km met als enige 'kost' buiten gewoon onderhoud, 4 nieuwe gloeikaarsen.
 
Tja elektrisch rijden milieu vriendelijk, voor het gemak wordt er vergeten hoeveel Energy het kost om deze auto’s (accu’s) te bouwen (Co 2) en als accu eerder stuk gaat dan op wordt gerekend is dat ook weer een tegenvaller voor het milieu.
Bovendien weten ze niet waar ze met die oude accu’s heen moeten, wat het aan co2 kost om deze auto’s te bouwen
terug te verdienen moeten deze auto’s vele honderduizenden kilometer‘s rijden.
Door hoger gewicht meer slijtage van remmen en banden lees dit als meer fijnstof.

Bovendien wordt vergeten dat er stroom in die accu’s moet wat niet zomaar uit de lucht komt vallen al doen ze als of dit wel zo is op steenworp afstand staat hier een kolencentrale op volle toeren te stomen en te dampen als of het een feest is ook erg milieu vriendelijk en co2 neutraal, ja windmolens staan er ook maar ook die windmolens kosten een enorme hoeveelheid aan co2 om te plaatsen onderhouden en af te breken, de wieken kunnen ze niet weer hergebruiken deze worden op een wieken kerkhof begraven.

Blijf zolang het kan en mogelijk wordt gemaakt maar in mijn diesel rijden met 304.400km op de klok net ingelopen, als extra rep aan de motor, waterpomp, brandstof drukventiel, en thermostaat dus goed te overzien uitlaatsysteem en partikelfilter kompleet origineel.
Bij gevoegd een net gemaakte foto van de uitlaat van dit zeer vervuilende voertuig (euro 5) en nee nog nooit opgepoetst.

D0658EE2-45CD-4FE5-A4B4-5886B9F68A12.jpeg
 
Tja, als je zo dom bent dat je NEDC serieus neemt dat verdien je niet anders.
In de VS noemen ze de NEDC niet voor niets Not Even Damn Close.

Fabrikanten verwijten dat ze een wettelijke verplichtte norm gebruiken getuigd ook van een niveau waarvan je dekt dat dit vrij rond mag lopen.
Overal is naast de NEDC de WLTP en EPA norm ook nog vrijelijk beschikbaar wat je in het echt kunt verwachten maar daar kijken we natuurlijk niet naar want dan hebben we niets te zeiken.

Diezelfde normen zijn ook verplicht voor ICE auto's en ook daarvan weet iedereen dat je dat in de werkelijkheid niet gaat halen.
De EPA, die nu in de VS verplicht is, is nu de zwaarste norm en als je heel voorzichtig doet is die soms nog wel te halen. WLTP is in de EU verplicht en is strenger dan de NEDC maar nog steeds heel optimistisch.
Die taxichauffeurs even buiten beschouwing laten want laten we eerlijk zijn, een Leaf als taxi :')
En buiten het feit van het belachelijke dat je met een verbrandingsmotor als taxi geen vergunning krijgt op Schiphol, alsof dat daar wat uitmaakt met al die kerosine. _O-
Die 'domheid' is overigens wel te verklaren, hoewel het gros tegenwoordig wel weet dat de opgegeven actieradius van een verbrandingsmotor niet klopt, ( ( (alleen als je kruipolie tankt kom je daar in de buurt.) dacht men misschien dat het opgegeven bereik bij elektrische voertuigen nauwkeuriger zou zijn. Niets is natuurlijk minder waar.
 
Tja je moet ook geluk hebben.
MotorForum dus: Honda VFR1200 CrossTourer.
Op een 100.000 km brandstofpomp kapot, gebeurd nooit.. 1300 eur kost de kale pomp bij Honda |( moet hij er ook nog ingezet worden.
13 maanden later, weer de brandstofpomp kapot :(:(
Dat doet hij anders nooit....
Zo, ik had wel even gezocht op Ali express. :/
Die van m'n K1100RS kostte daar €11 en bij BMW €260 ex montage. was gewoon exact dezelfde pomp.
Die van een VFR is wat prijziger, €49,- :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan