MotorZeeRob
MF veteraan
- 17 mei 2017
- 21.787
- 15.724
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
duidelijk toch van niet...Heb jij ook zo'n uitlaat.
Bekijk bijlage 1709226
Tuurlijk niet.Zo, ik had wel even gezocht op Ali express.
Die van m'n K1100RS kostte daar €11 en bij BMW €260 ex montage. was gewoon exact dezelfde pomp.
Die van een VFR is wat prijziger, €49,-
qua model en pasvorm wel, eenmaal gemonteerd zie je het verschil helemaal niet en het was verder niet te merken.Tuurlijk niet.
Ik zou voor een motorvan een jaar oudgeen pomp van Ali scoren als ik eerlijk ben.
Bij m’n TDI met roetfilter blijft de uitlaat idd ook mooi schoon, iig niet zwart van het roet zoals bij m’n vorige TDI waaronder geen roetfilter gemonteerd zat.Heb jij ook zo'n uitlaat.
Bekijk bijlage 1709226
TenKate is een officiële Honda dealer die monteert alleen originele onderdelen uiteraard.Zo, ik had wel even gezocht op Ali express.
Die van m'n K1100RS kostte daar €11 en bij BMW €260 ex montage. was gewoon exact dezelfde pomp.
Die van een VFR is wat prijziger, €49,-
Gelukkig komt je diesel gewoon uit de pomp en gebeurd er niets om het daar te krijgenTja elektrisch rijden milieu vriendelijk, voor het gemak wordt er vergeten hoeveel Energy het kost om deze auto’s (accu’s) te bouwen (Co 2) en als accu eerder stuk gaat dan op wordt gerekend is dat ook weer een tegenvaller voor het milieu.
Bovendien weten ze niet waar ze met die oude accu’s heen moeten, wat het aan co2 kost om deze auto’s te bouwen
terug te verdienen moeten deze auto’s vele honderduizenden kilometer‘s rijden.
Door hoger gewicht meer slijtage van remmen en banden lees dit als meer fijnstof.
Bovendien wordt vergeten dat er stroom in die accu’s moet wat niet zomaar uit de lucht komt vallen al doen ze als of dit wel zo is op steenworp afstand staat hier een kolencentrale op volle toeren te stomen en te dampen als of het een feest is ook erg milieu vriendelijk en co2 neutraal, ja windmolens staan er ook maar ook die windmolens kosten een enorme hoeveelheid aan co2 om te plaatsen onderhouden en af te breken, de wieken kunnen ze niet weer hergebruiken deze worden op een wieken kerkhof begraven.
Blijf zolang het kan en mogelijk wordt gemaakt maar in mijn diesel rijden met 304.400km op de klok net ingelopen, als extra rep aan de motor, waterpomp, brandstof drukventiel, en thermostaat dus goed te overzien uitlaatsysteem en partikelfilter kompleet origineel.
Bij gevoegd een net gemaakte foto van de uitlaat van dit zeer vervuilende voertuig (euro 5) en nee nog nooit opgepoetst.
Bekijk bijlage 1709203
Bij diesel heb je en - enNee alleen zit die uitlaat op een andere plaats en als je die gassen in je garage krijgt ben je er zo geweest.
Dit dacht ik ook, heel wat voertuigen met een dubbel uitlaatsysteem bevatten een dummie.Heb jij ook zo'n uitlaat.
Bekijk bijlage 1709226
Oei, smeerpijp!Toevallig in een andere topic de uitlaat van mijn klassieker van 36 jaar oud gepost; schoon en grijs….geen kat…
Bekijk bijlage 1709445
Het is een echte uitlaat en geen nepperd. Het voertuig is 1 met 4 wielen zoals je hier onder kunt zien.Dit dacht ik ook, heel wat voertuigen met een dubbel uitlaatsysteem bevatten een dummie.
Ik ben dan ook wel nieuwsgierig van welk voertuig @Weerman de foto heeft gemaakt.
Het merk en type bedoelde ik, dat het een voertuig met 4 wielen betreft had ik begrepen want daar had je het tenslotte zelf al over.Het is een echte uitlaat en geen nepperd. Het voertuig is 1 met 4 wielen zoals je hier onder kunt zien.
Bekijk bijlage 1709469Bekijk bijlage 1709468
Klopt je hebt helemaal gelijk ook bij maken van brandstoffen komen schadelijk stoffen vrij, en zo is overal wat mee.Bij diesel heb je en - en
Ook daar zitten een paar hele grote uitlaten op een andere plaats, dat wil je ook niet in je garage.
Je lijkt het hele proces om diesel geschikt te maken voor je voertuig maar even te vergeten.
En nee de EV lost dat niet op maar verminderd het, fietsen is sowieso beter.
Het merk is een van de eerste merken die diesel auto’s bouwden en in mijn ogen een superieur is in bouwen van diesel motoren die ook vele kilometers kunnen maken zonder grote problemen ach nu weet je het al wel denk ik.Het merk en type bedoelde ik, dat het een voertuig met 4 wielen betreft had ik begrepen want daar had je het tenslotte zelf al over.
Het verschil met vroeger is dat toen de motor langer meeging dan de carrosserie, tegenwoordig is dat net andersom.Het merk is een van de eerste merken die diesel auto’s bouwden en in mijn ogen een superieur is in bouwen van diesel motoren die ook vele kilometers kunnen maken zonder grote problemen ach nu weet je het al wel denk ik.
MB 220cdi 2007 met OM646 motor en 170PK maar zeker niet de schoonste diesel uiteraard.
Hiervoor vele kilometers alleen op LPG gereden wat mijn voorkeur nog steeds zou hebben alleen er zitten tegenwoordig te veel onderdelen omheen wat stuk kan gaan net als met de huidige brandstof motoren trouwens.
Nu ik dit zo typ begrijp ik eigenlijk niet dat een lpg auto niet meer waardering heeft gekregen ivm milieu, ik weet zeker als er een motor zou worden gebouwd alleen voor lpg gebruik dat deze super schoon zou zijn.
In mijn ogen is een auto op dit moment een ding die je in 10 jaar afschrijft en niet meer zoals eerder dat je er jaren plezier van kunt hebben zonder te veel onkosten.
Haha herkenbaar, onze wijlen eerste generatie ford Ka had een motor die wellicht eeuwig mee zou kunnen maar de carrosserie was letterlijk weggeroest naar de autohemel.Het verschil met vroeger is dat toen de motor langer meeging dan de carrosserie, tegenwoordig is dat net andersom.
kon dat maar bij elk vervoermiddel!Deze manier van opblazen levert meer op.