Volvo BLIS een actief gevaar?

Bij de rijlessen van de auto hebben ze mij geleerd om de spiegel zodanig af te stellen dat je de zijkant van je auto er nog net in kan zien.

Inmiddels heb ik geleerd dat je de spiegels veel verder naar buiten kan keren.
Let eens op hoeveel je van hetzelfde beeld in je buitenspiegels zit, vergeleken met je binnenspiegel.

Door de buitenspiegels verder naar buiten te keren, word je dode hoek veel kleiner. Als ik een auto zie verdwijnen uit mijn linker buiten spiegel, dan zie ik diezelfde auto al in mijn linker ooghoek op duiken.

Het totaal beeld van me buitenspiegels en binnenspiegel te samen is nu ook veel meer.... het overlapt elkaar stukken minder.

Dat is goedkoper dan een digitaal camera en een oranje ledje ter waarde van 795 euro.
 
Ik vind het juist goed dat ze het hebben uit gevonden, het geeft een stukje meer veiligheid aan het verkeer, wat betreft het wel en niet zien van "doelwitten". Binnen de bebouwde kom ziet hij id. fietsers niet altijd, maar buiten de bebouwdekom zag hij alles. Het andere voertuig wat je inhaalt moet alleen niet harder gaan dan 20 kilometer bij je iegen snelheid opgeteld (bijv. jij rijdt met je volvotje 120 en de andere auto die je inhaalt moet niet harder gaan dan 140 kilometer per uur anders ziet hij hem niet.

En voor de slimmerikken onder ons, het is geen cameratje maar een gewone sensor waarvan het waarschuwingslampje binnen naast de spiegel zit en dus terwijl je in je spiegel kijkt ook het lampje goed kan zien.
 
Zwart is de kleur voor motoren en auto's :}

Zodat de bestuurder in zijn spiegel kan zien hoe de bijrijdster eruitziet als zij in haar interieurspiegeltje kijkt!! lekker veilig :P

En kleren, en interieur en ... alles moet gewoon zwart...

En ik moet zeggen dat dit een leuke oplossing is voor de dode hoek.

Als het lampje kapot gaat zal er wel een melding komen op het dashboard neem ik aan, het is geen Golf natuurlijk (half werk). Dat deed mijn oude 5-serie al als mijn kentekenverlichting uitging.
 
Maar heeft iemand ergens info of testen gezien of zo'n ding inderdaad wel of niet motoren detecteert? Ik zag net al ergens staan dat het ding geen fietsen detecteert. Nou heeft een motor natuurlijk wel een iets groter oppervlak en wat meer metaal dan een fiets, maar nog lang niet zoveel als een auto.

Ik heb een tijdje geleden nog een vak gevolgd bij mijn studie over automatische voertuiggeleiding. Dat ging over al dit soort snufjes en wat de voor- en nadelen daarvan zijn. Maar nergens in al die honderden pagina's tekst ben ik ooit iets over motoren tegengekomen |( . Misschien eens een goed onderwerp voor het paper dat ik nog voor dat vak moet schrijven.
 
Totaal nutteloos en gevaarlijk zon systeem.
Ik rijd regelmatig Volvo (850), als je de spiegels goed afstelt heb je geen dodehoek!
 
ik ben gelukkig...

s40.jpg


en nee, er zit geen dode hoek waarschuwing op en ja, het rijdt als een trein.
 
aan de andere kant:
Als ze het blijven verdommen in hun spiegels te kijken en beginnen motorrijders
hier de franse mentaliteit uit te voeren word het een HEEL DUUR foutje


Ironisch dat ze dan alleen hun spiegels checken om te voorkomen dat ze hem
kwijtraken
 
Ze kunnen het nog goedkoper maken door er helemaal geen spiegels meer op te zetten.
Is er ook helemaal geen dodehoek meer in die spiegels ook :+
 
Even terug komen op blind hoeken in auto's.

Voor de achterbank heb ik zo'n bol spiegeltje om nog enigsinds te zien wat ze daar allemaal aan het uitvoeren zijn (over onveilig gesproken.......).

Als de kiddo's niet in de auto zitten kan ik dat ding zo verzetten dat je helemaal geen dode hoek meer hebt. Rijdt best wel lekker.
 
Ook hier geldt weer: Hard pijpen, dat moet je begrijpen... :?

Het aloude misthoornprincipe dus.


Ach, zoals die 'grote feijenoorder' JC ooit zei: 'Elk nadeel hep zun voordeel.'
Wij :] :] zullen dus binnenkort minder horen dat ze ons niet aan zagen komen |( |( , maar het detectielampje niet bemerkten of zo. |( |( Eindelijk wat anders...
Resultaat nog steeds ;( ;( .
 
Mensen onthouden het laatste het beste dus wat je onderschrift al zegt; sturen, als je geluk hebt één knipper, als je nog meer geluk heb zien ze een spiegeltje en waarschijnlijk heb je nog meer kans in een loterij dan dat er om gekeken wordt.

En eigenlijk moet het juist andersom :? en dan was BLIS ook nooit geboren.....
 
hey baksteen...hebben ze op "de zaak" geen mooie volvo.
ze zullen vast niet allemaal voorzien zijn van de fluoriserende meuk en die gloeilampen op het dak.

neem je zo'n ding toch ff mee voor een blokkie om...........zit wellicht ook nog een tankpasje ergens achter een kleppie verstopt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan