Volvo

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Onlangs probeerde een bejaarde in een volvo mij te vermoorden door plotseling de binnenbocht te nemen terwijl ik hem aan het inhalen was. :(
Ik ben daarna zo netjes geweest hem op zijn fout te wijzen. :j
Maar ik vroeg me nou eens af waarom zijn het zo vaak volvo\'s waar je motoren tegenaangeplakt ziet zitten :?
Rijden alleen bejaarden volvo\'s :?
Zijn die dingen zo lomp dat ze even wendbaar zijn als de gemiddelde olietanker :?
Zijn er in zweden geen motorrijders :?
Die volvo\'s zijn wel zo lomp gebouwd dat bij een aanvaring met een motorrijder slechts de lak beschadigd wordt.
PAS OP VOOR VOLVO\'S!
 
klopt, vooral de 340 is berucht... :r

volvo340s.gif
 
Laatst bewerkt:
hmmm... eigenaren van die \"mooie volvo\'s\" hebben dezelfde rijstijl als die van grote BMW\'s en Passats.

Ik blijf erbij dat juist die oude de ergste zijn.
 
Op Woensdag 05 september 2001 23:45 schreef BertV het volgende:

Ik blijf erbij dat juist die oude de ergste zijn.


ok maar dat zijn waar schijnlijk ook nog de eerste eigenaren die er in rondrijden, ooit een een nieuwe gekocht in 75\"ofzo ;+
 
Het zijn de mensen die niet kunnen rijden, de auto\'s zijn wel prima hoor. M\'n pa had vroeger altijd Volvo\'s gehad, nu hebben we nog z\'n Volvo 740 hier staan, tot ie op is, en dan zien we wel of m\'n ma nog een auto koopt of niet, maar de motorblokken zijn onverwoestbaar :} . Er staat al ruim 4 ton op de teller (gekocht met 1 ton dacht ik)... in elk geval beter dan japanse of franse meuk (ik rij zelf Peugeot). :j

Wel is het zo dat sommige Volvo\'s lomp zijn, en sturen/optrekken als een tank. Die wij hebben staan trekt niet echt snel op, maar heeft echt veel trekkracht, mag ook wel voor een 2.5 liter.

Maaruh de Volvo 340 waar veel ouwe lullen in rijden, daar moet je voor oppassen, ze kunnen niet rijden, bovendien rijden ze op de snelweg vaak erg langzaam. De 340 moet je dus vermijden ;)

DUs als ik ooit eens in de Volvo rij dan hoef je niet bang te zijn, ik zie de motorrijders niet over het hoofd :)
 
klopt, vooral de 340 is berucht... :r

volvo340s.gif


GAAAFFFF Volvo 340 DL !!!

Een paar jaar terug zijn we met ons jaarclubje met 2 Volvo 340 DL\'s (automaat variomatic) op vakantie gegaan naar Zuid Frankrijk. Ze hadden een top van 160 km/uur, maar als je met de 2de 340 bergaf gaat en de slipstream gaat gebruiken ven de 1ste dan werd er een top gegenereerd van wel 170 km/uur!!! YES!

Ook nog zoiets leuks: wil de 340 niet meer stationair lopen (best kut bij een automaat) en zodra ie afgeslagen is, was ie bijna niet meer aan de praat te krijgen :( . Leuk die tolhuisjes op de snelwegen in Frankrijk. Dan loop je dus gas te geven met je ene voet (niet stationair!) en te remmen met de ander (ook niet wegrijden!) en dan wil er wel eens een rookwolkje onder de motorkap vandaan komen })

Thuisgekomen in NL moest de auto natuurlijk langs de dealer om gemaakt te worden. De reactie van de monteur: \"Hier is heel lang heel hard mee gereden.\" (Dat kon kloppen :) ). De pakking van het inlaatspruitstuk was eruit geblazen... oeps... :+

Dus voor mij geld: Volvo 340 DL :}

Gave vakantie gehad!
 
Wij hebben ook een 340 gehad :P , ouders rijden nu in een 440, mooie auto wel en ik zorg er wel voor dat die auto niet te lui wordt. })

Maar het is wel waar, de buurman van een vriend van mij is 89 jaar en rijdt nog steeds auto, uiteraard in een 340. |(
 
Volvo 340 en mannen met hoedjes is een combinatie die wat mij betreft van de weg gehaald moet worden uit preventie.

Overige Volvo 340\'s zijn over het algemeen ook een gevaar op de weg. Altijd weer goed om mijn reakties en remmen testen als ik er één tegenkom.
:(
 
De ene helft van de Volvo\'s wordt bestuurd door bejaarden een de andere door mannen met een snor en een camera achter de voorruit. :j
Wat heeft dat merk toch ......? :?
 
Volvorijders rijden inderdaad als sukkels.

de logische verklaring is dat het degelijke auto\'s zijn die veel kilometers maken. Hierdoor worden ze ook bestuurt door mensen die een degelijke auto moeten hebben (voornamelijk bejaarden) en zakenmensen die veel kilometers moeten afleggen. En al je zoveel kilometers in een auto rijd wordt je vanzelf onoplettender en slordiger.

Volvo :}
Volvorijders :j
 
Niet alle volvo\'s zijn langzaam hoor, een oom van mij rijdt een s70, erg snel. Hij rijdt ook regelmatig hard, niet echt veel mensen die hem voorbij komen. Maarja, er staan dan ook van die rare strepen op, en zo\'n kermis lichtbak....en op de achterkant staat dat ie uit driebergen komt.. :(

Maar lomp zijn ze wel, en stevig, hij heeft er eentje in de prak gereden, echt total loss, en hij een z\'n partner kwamen er zonder kleerscheuren vanaf.

Maar die 340\'s zijn idd het toppunt van volvo\'s, zeker met de dodelijke combinatie, van ouwe auto en ouwe bestuurder!
 
Behalve Volvo\'s zijn er meer auto\'s die onder deze gevaarlijke categorie vallen volgens mij. Maar goed, de nieuwe Volvo\'s zijn wel mooi. Alleen jammer dat ze volgens mij nu allemaal voorwiel aandrijving zijn... :r
 
Volvorijders rijden inderdaad als sukkels.

Gelul. Dat is dus echt generaliseren. Zeg dan dat Volvo 340 rijders als sukkels rijden. Dan geef ik je gelijk :) Ja behalve Frits Bolkestein en co. dan, maar over het algemeen gaan die niet harder dan 100. 740 van m\'n pa loopt rond de 190 ofzo, en de ex-S40 van m\'n zwager die reed dus echt geen 100. Nadeel van de S40 zijn de grote dooie hoeken, maar dat heb ik met z\'n nieuwe auto nog veel erger (BMW320d)
 
ik reed laatst met 200 op de a7 met een mercedes S350 voor me en een audi s8 achter me.. donders zeg.. die dingen willen wel sjouwen.. :}
 
Carscenes:
Ronin = goed
Taxi = Beter...
Altijd leuk, een 406 race-monster-achtig snel dingetje... :9~
...Maar Gone in 60 secs is topper.... Samen met die scene uit Bullit dan...

Andere Volvo\'s met hoed: 240, 740 (niet allemaal, maar wel steeds vaker) en 140 serie.... Top op snelweg: 90 Top op regionaal weggetje: 60, top in de stad: 35-40... |(

S40 = wel grappig...
V40 = wat grappiger...
S70 = ? (2,5: veel peekaas, maar waar?????)
V70 = dubbel ?
T5 = :9~
Bravo = :9~ :9~ (altijd positief blijven over eigen vervoer.... :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan