Voor 180 Euro een lederen combie motorpak!

Iron Horse

MF veteraan
22 mrt 2004
1.091
3
Gendringen
Ik was al lang opzoek naar iets anders en heb daarbij niet het prijskaartje op de eerste plaats gezet.

Ik had een allegaartje. Nu heb ik van alles en nog wat gepast maar het is meestal te wijd. Ik ben een 'gespierde' (denk ik zelf) draadnagel van 1,90 met betrekkelijk dunne beentjes en alleen MQP pastte goed, maar daar zaten de knieprotectors weer niet goed.

Maar dan kost alleen de broek al tussen de 200 en 300 Eurie.

Bij Hein Gericke staat op de achterkant van de catalogus een aanbieding van een complete combie voor 179,95. Dan word ik al een beetje wantrouwend. Kan dat dan nog wel wat zijn? Maar ik heb het besteld in Bochold, scheelt weer porto e.d.

Uiteindelijk is het een jack maat 102 en een broek 98 geworden. Er zijn namelijk ook niet overal lengtematen verkrijgbaar en zeker niet in het low-cost en aanbiedingen segment. Dus nog meer voordeel.

Ik heb er verder nog geen ervaring mee en het is niet vergelijkbaar met topmerken of maatwerk, maar ik was verrast door de relatief goede kwaliteit en pasvorm (althans voor mij). De praktijk zal het leren.

Het is niet bedoeld als reclame ofzo, maar ik vind het een leuke meevaller die misschien ook voor anderen iets kan betekenen. En dat wilde ik ff posten.

P.s. En zijn misschien al mensen die er wel ervaring mee hebben, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
ben erg benieuwd naar de foto's of eventuele website. zoek zelf ook wat anders
Nog belangrijker is dat je het ook eerst kunt passen. Dat heb ik hier ook weer ervaren. Uiteindelijk 2 verschillende maten van broek en jack. Je moet geen topkwaliteit verwachten maar het lijkt vooralsnog een goede aanschaf.
 
ikzelf heb ook een pak van hein gerricke en die bevalt mij uitstekend
(tot nu toe nog)
maar ik vind wel dat ze een zeer goede krijg kwallie verhouding hebben
en een best groot assortiment

nou hoop dat het bij jou ook goed bevalt maar we horen het wel

greetz
 
persoonlijk geloof ik niet dat je voor 180 euro een kwaliteits pak hebt, en daar zul je denk ik pas achter komen op het moment dat je het pak echt nodig hebt. Ik heb vorig jaar een behoorlijk ongeluk gehad, en had gelukkig een goed pak aan wat mij heel wat vervelende dingen heeft bespaart. Ik heb nu weer een nieuw pak gekocht, een Spidi pak, ik vind dat je op dat soort dingen gewoon niet moet bezuinigen....maar dat is persoonlijk!!
 
Hoe zit het met de protectie? Zit er echt 'harde' (CE) protectie in of zijn het zachte 'kussentjes'. Ik ben er niet overtuigd van de stelling 'duurder=beter' alhoewel € 180,- voor een volledige combi wel erug weinig is :) Meestal als je een nieuw (2004) pak wilt betaal je minimaal € 500,- (Difi € 499,- bij Motoport).
 
Hoe zit het met de protectie? Zit er echt 'harde' (CE) protectie in of zijn het zachte 'kussentjes'. Ik ben er niet overtuigd van de stelling 'duurder=beter' alhoewel € 180,- voor een volledige combi wel erug weinig is :) Meestal als je een nieuw (2004) pak wilt betaal je minimaal € 500,- (Difi € 499,- bij Motoport).

Duurder hoeft idd niet beter te zijn, maar voor 180 euries heb je volgens mij niet echt iets wat het asfalt perfect gaat overleven (nu is dit ook niet de opzet van het motorrijden, maar ja, het kan wel gebeuren!)
 
Ik heb ook de prijs niet als prioriteit gesteld. Ik wilde iets dat goed past en dat niet meteen 1000 Euro kost. Je zou eigenlijk eens een keertje moeten zien. Het is een stevige kwaliteit leer en zit netjes in elkaar. Ik begrijp ook niet hoe ze kunnen doen voor die prijs. Als ik het niet had geweten en er zelf een prijskaartje op had moeten plakken had ik puur op basis van vergelijking met andere merken en de kwaliteit tegen de 500 geschat. Ik zal idd in de praktijk moeten zien of het zich goed houdt en niet goedkoop is duurkoop wordt. Ik ben er echter wel van overtuigd dat het, wanneer nodig, z'n werk goed zal doen. En die protectors zijn een combinatie van hard en zacht. :?
 
is het pak voorbereid op de zachte bescherming (al het hein spul is bijna met zachte bescherming)

Het kan voorkomen dat het pak voorbereid is voor de bescherming, maar dat het er nog niet inzit. Let hier wel even goed op!!!
 
Er zit gewoon bescherming in. Ik denk wel dat het geen CE is, maar dat hele CE is voor een groot deel ook maar een wassen neus net als het ISO 9000 gebeuren, maar dat is een heel ander verhaal.

en om nog even op de werkelijke bescherming terug te komen. Die bestaat in hoofdzaak uit het materiaal, de pasvorm, de stiknaaden en de protectors. IK heb niet gezegd dat het topkwaliteit is maar het is naar mijn mening tot nu toe een uitermate goede prijs/kwaliteitsverhouding.

En hoe men dat voor elkaar krijgt is natuurlijk altijd een beetje raden, maar waarschijnlijk gewoon een stukje goed ondernemersschap. Als die pakken ergens in verweggiestan tegen lage lonen worden geproduceerd en er zit niemand tussen dan is het zeker mogelijk. Dan hoeft men in principe niet in te levern op de kwaliteit en blijft hun marge acceptabel. Dan kan het dus heel goed betekenen dat je dezelfde kwaliteit krijgt bij een Italiaans merk (en ook daar geproduceerd) maar er dan het veelvoud voor betaalt.

Ik ga nog ff opzoek voor een plaatje. Niet dat dat nu alles zegt maar wie weet.
 
CE keur is inderdaad een wassen neus. Bij elektronica althans. Je mag van een product zonder testen zeggen dat het voldoet aan de CE normen; pas als iemand je aanklaagt ligt de bewijslast bij jou. Been there, done that. En natuurlijk moet het wel heel beroerd zijn wil de tegenpartij onomstotelijk aan kunnen tonen dat jouw product niet aan CE voldoet. Bij elektronica kan een simpel kabeltje al roet in het eten gooien; bij protectoren kun je het als fabrikant best wel gooien op inwerking van temperatuursverschillen en ozon enzo. Lijkt me geen moeilijke klus voor een beetje advocaat.

Kortom: aan die CE keur zou ik ook niet al te sterk hechten.
 
wat ook belangrijk is: wat zit er voor voering in bijvoorbeeld de broek, als het aleen leer is of een laagje polyester kun je op je klompen aanvoelen wat er gebeurt als je een schuiver maakt: leer op huid smelt aardig samen!
maar ik ben blij dat je tevreden bent over je nieuwe pakkie, als je er ontspannen (en dus beter) in rijdt en er zelf vertrouwen in hebt is dat ook erg belangrijk... (in een spijkerbroek merk ik zelf dat ik toch wel wat voorzichtiger rij, en dat is dus eigenlijk niet goed, het komt dus ook zelden voor...)
 
full
 
Als ik het wat nader bekijk (Ik heb er nu ook daadwerkelijk mee gereden) en wat meer op de details let is het prijsverschil wel in een aantal punten terug te vinden. Dat zie je trouwens niet op het plaatje.

* De kraag en mouwen zijn niet met een zoom afgewerkt maar gewoon recht "afgesneden". Wel gestikt.
* De pasvorm tijdens het rijden van het jack is, in iedergeval nu nog, wat stug.
* Kraag staat wat open en omhoog tijdens het rijden.
* Zitten wel protectorzakjes voor de heupen, maar zijn leeg. (was al door iemand opgemerkt)
* Knieprotectoren zitten niet in zakjes maar zijn een soort van vastgeniet aan de binnenvoering. Kunnen wel vernieuwd worden, maar je kunt er geen ander soort in doen zonder dat er eerst een zakje moet worden ingenaaid of misschien een alternatief van hetzelfde merk.
* De rits is een "gewone" niet zo'n grove uitvoering. (van minder belang)
* Zakken van het jack zijn wel erg klein. Maar dat zal niet van invloed op de prijs of de kwaliteit zijn. Is gewoon wat onhandig.

Broek is daarentegen wel goed soepel.

Prijsje voor de schatting dat ik eerder noemde zou hierdoor toch wel lager worden. Maar daarom nog steeds niet verkeerd. Ik verwachtte ook geen Haute Couture voor die paar centen. :)

Ach, laten we deze aanschaf dan maar een beetje zien als vergelijkend warenonderzoek in de praktijk.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook al een paar maand deze combi, maar dit valt me nu pas op: de 2 delen samen zijn 0,05 € duurder dan als je ze apart zou kopen B|
Je kan die Duitsers ook nooit vertrouwen :P
Dat is voor het aan elkaar ritsen. :+
Of ze kunnen alleen maar afronden op XXX,95. ;)

Eh, en wat zijn de ervaringen, die schrijf je er niet bij. :?
 
Hein-Gericke materiaal past mij goed, beter dan enkele 500€+ combi's die ik geprobeerd heb *D

De zakken in de jas zijn inderdaad (te) klein, maar ik kan er mee leven...
De rits tussen broek en jas is wat te priegelig, of ik ben te lomp.
Het stuk schuim dat voor een rugprotector moet doorgaan stelt niks voor (kan je een hardere vervanging voor krijgen heb ik gezien toen ik in Essen in hun winkel was, maar heb ik niet gedaan omdat ik sowieso nog van plan ben om een losse rugprotector aan te schaffen) , de andere protectoren lijken wel redelijk wat te kunnen hebben.
Het leer lijkt wat minder zwaar dan bij duurdere merken, maar dat is enkel een indruk die ik heb, het hoeft niet per se zo te zijn.

Verder blijf ik tot op dit moment tevreden over deze combi :)

Hein Gericke is ook een gigantische keten in Duitsland, ik denk dat ze wel zouden mogen inpakken als ze echt slechte producten zouden leveren. Maar het blijft mij een raadsel hoe ze dit ding kunnen leveren voor 180€ en er nog wat aan verdienen.
 
Laatst bewerkt:
Dat van die rits is ook wat ik schreef. Het is de "gewone" en niet de grove uitvoering, maar zolang die werkt geen probleem.

Extra puntje is misschien dat je voor de kleine sanitaire stop ook de klip moet losmaken omdat daaronder de rits doorloopt. Aan de andere kant heb ik MQP's gepast waarbij die daar met een drukker vastzit en bij een beetje spanning op je buik al spontaan openschiet. Dus daar valt mee te leven. Zeker voor die prijs. (79,95 voor de broek).

Als ik het jack en de broek vergelijk vind ik de broek eigenlijk iets beter dan de broek het jack. Maar dat is persoonlijk
 
Laatst bewerkt:
Hein Gericke is ook een gigantische keten in Duitsland, ik denk dat ze wel zouden mogen inpakken als ze echt slechte producten zouden leveren. Maar het blijft mij een raadsel hoe ze dit ding kunnen leveren voor 180€ en er nog wat aan verdienen.
Ik denk (weet het wel zeker) dat het een beetje hetzelfde werkt als Aldi en Lidle. Die zoeken ook net zolang tot ze ergens een producent hebben gevonden die bereid is tegen een schijtprijs een goed en soms zelfs erg goed product te leveren. Vervolgens gaan zij niet voor een vette marge maar voor groot volume. Kijk maar hoe bijvoorbeeld de Notebooks over de toonbank vliegen als die worden aangeboden. Dat betekent dus dat beide partijen gaan voor lage marges en grote volumes. En de klant is prijzengeil dus die gaat ervoor, zeker als uit diverse testen is gebleken dat het toch wel beter is als de gemiddelde consument eerst aannam. En daarna zijn de schappen in no-time leeg. En de families Aldi en Lidle weer een stapje hoger in de top 100.

Zo gaat het hier naar alle waarschijnlijkheid ook. En zolang iedereen er mee kan leven en er niemand is uitgebuit zijn wij de lachende derde.

Geldt zeker niet voor alle Hein-Gericke (en Louis.de) producten want die verkopen ook legio merkproducten. Bij dit soort producten betreft het bijna altijd eigen merk en van onherkenbare afkomst.

Goh, ik lijk er verstand van te hebben :? , kan ik beter zelf zoiets gaan opzetten, kan ik ook een maatpakkie kopen en mijn tuin asfalteren en vol zetten met elke motor die ik altijd al had willen bezitten. })
 
Als ik het jack en de broek vergelijk vind ik de broek eigenlijk iets beter dan de broek. Maar dat is persoonlijk
Je vind de broek beter dan de broek ? :? Kijk das een duidelijk argument. :+

Maar waar blijven de piccies en waar kan ik zo'n pak aanschaffen? Of moet ik hem in Duitsland bestellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan