Voor de Belgen onder ons

nacmlamerikx

MF'er
1 jul 2012
75
0
Bree (BE)
Ik was eens aan het rondlezen in het boekje van het MAG & kwam een twijfelend geval tegen. In 2013 komen de nieuwe motorrijbewijs regels ons land binnen. En dit was het geval waarbij ik twijfelde:
> Als je het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ haalde tussen 1 mei 2011 en 1 mei 2013 en je bent er minstens twee jaar houder van, heb je één jaar de tijd om het om te ruilen voor een rijbewijs A.
Nu heb ik in augustus 2012 mijn rijbewijs A beperkt vermogen behaald (ik was 18). Als deze regel van toepassing wordt dan betekent dat dat ik over 2 jaar mijn rijbewijs A kan krijgen, maar dan ben ik 20? Volgens de vroegere wetgeving zou ik dan toch 21 moeten zijn?
Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Ik was eens aan het rondlezen in het boekje van het MAG & kwam een twijfelend geval tegen. In 2013 komen de nieuwe motorrijbewijs regels ons land binnen. En dit was het geval waarbij ik twijfelde:Nu heb ik in augustus 2012 mijn rijbewijs A beperkt vermogen behaald (ik was 18). Als deze regel van toepassing wordt dan betekent dat dat ik over 2 jaar mijn rijbewijs A kan krijgen, maar dan ben ik 20? Volgens de vroegere wetgeving zou ik dan toch 21 moeten zijn?
Iemand enig idee?

Ik heb me er een tijd terug in verdiept, als je naar je roze pasje kijkt zie je dat je in 2014 dan volvermogen mag rijden. Voor jouw verandert er niets, alleen mag jij nu ipv 25kw ook 35kw gaan rijden. De rest valt voor jouw gewoon onder de oude regeling.

Je motor moet of een tweede typegoedkeuring hebben of onder de 70kw zijn voor het begrenzen tegenwoordig.
 
Als ik het goed lees heb jij je rijbewijs niet gehaald VOOR 1 mei 2011 (namelijk augustus 2012), het lijkt mij logisch dat je bijgevolg niet aan deze regel voldoet en dus mag "genieten" van de nieuwe regels.
 
Als ik het goed lees heb jij je rijbewijs niet gehaald VOOR 1 mei 2011 (namelijk augustus 2012), het lijkt mij logisch dat je bijgevolg niet aan deze regel voldoet en dus mag "genieten" van de nieuwe regels.

Sorry jongens, het betrefte deze regel:
Als je het vroegere ‘rijbewijs A beperkt vermogen’ haalde tussen 1 mei 2011 en 1 mei 2013 en je bent er minstens twee jaar houder van, heb je één jaar de tijd om het om te ruilen voor een rijbewijs A.

Heb het even aangepast in de beginpost.
 
Als je de straten in een Stad als Gent ziet snap ik niet dat je als Belg een motorrijbewijs wil hebben.
 
Ik was eens aan het rondlezen in het boekje van het MAG & kwam een twijfelend geval tegen. In 2013 komen de nieuwe motorrijbewijs regels ons land binnen. En dit was het geval waarbij ik twijfelde:Nu heb ik in augustus 2012 mijn rijbewijs A beperkt vermogen behaald (ik was 18). Als deze regel van toepassing wordt dan betekent dat dat ik over 2 jaar mijn rijbewijs A kan krijgen, maar dan ben ik 20? Volgens de vroegere wetgeving zou ik dan toch 21 moeten zijn?
Iemand enig idee?

Fout post :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens de oude wetgeving kon je je onbeperkt rijbewijs ook al op je 20ste hebben, als je op je 18 je beperkt al had tenminste. Als je jonger dan 21 was moest je voor onbeperkt gaan (wat je na 2 jaar kan inwisselen voor vol vermogen). Vanaf 21 kon je ineens voor vol vermogen gaan.
mvg Raf
 
Terug
Bovenaan Onderaan