Voor de Belgen; vraag over aankoop motor

Ollander

MF'er
8 sep 2006
196
0
Leopoldsburg
Ik ga deze week voor een motor kijken, en het is de eerste motor die ik ga kopen in België. Nu weet ik dat ik voor de motor ook een eigen plaat moet hebben, net als voor de auto. Maar kan ik verder de motor na aankoop gewoon meenemen, met het roze formulier? Of heeft dat een ander kleur......En de motor hoeft geen keuring zoals een auto, neem ik aan? Verder nog tips?

Fred
 
Motor heeft hier in belgie geen keuring.
Het enige dat telt denk ik en als ik naar de papieren kijk van mijn motor is, het gelijkvormingsattest (kleur= roze of wit(créme kleur)).
Het ander papier is mijnkentekenbewijs die je zelf krijgt nadat je nummerplaat aangegeven is he.
Dus volgens mij enkel het gelijkvormingsattest is van belang , ook de sleutels he normaal 2 sleutels.
 
Als je de motor gaat aanschaffen moet je het volgende doen:

Je moet een en ander van papieren bij de dealer ophalen (weet nu niet ffe de welke)
Met die papieren ga je naar je verzekeringsagent. Die kan je dan ofwel
1) een voorlopige verzekering geven waardoor je de motor kan gaan ophalen, als je al een plaat hebt
2) een plaat aanvragen en de verzekering opstellen. Indien je de plaat hebt en de groene kaart van de verzekering kan je de motor ophalen.
 
Hallo, bij aankoop van een motorfiets moet je in het bezit zijn van twee documenten.
Het inschrijvingbewijs van de huidige eigenaar, en het gelijksvormigheids attest van de motor.
Met het inschrijvings bewijs moet je naar je verzekerings agent gaan voor een plaat aan te vragen, deze stuurd alle papieren op naar Brussel en later ontvang jij je nieuwe plaat + het ischrijving bewijs op jouw naam.
Het gelijksvormingheid attest moet je altijd bij de motor bewaren.

Veel plezier met je eerste motor.
 
Bedankt voor de info, is dus verder gelijk aan een auto kopen, op de keuring na dan. Als ik hem koop neem ik hem mee achterin de bestelwagen. Verder is het niet mijn eerste motor, maar wel mijn eerste Belgische motor ;)

Als de koop door gaat, zijn jullie de eersten die het weten :}

Fred
 
Ik zou zelf om een plaat gaan, kan anders wel even (in 't slechtste geval weken) duren. Ik ging om 9u naar de dealer en stond met alle papieren en de motor thuis om 11u30 *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan