Voor de BMW boxer rijders ( 1150 en 1200)

Ik heb een paar BRISK iridium plugs in mijn 1150RT (uit de UK) gezet en dat scheelt al iets, maar het KFR is er nog steeds. Dit artikel is erg interessant en ik ben geneigd zo'n ReCyclizer aan te schaffen, maar vraag me af of dit echt gaat helpen. Waarom? Vlak nadat ik mijn 1150RT had gekocht, begon ik het KFR te merken en na wat gegoogle, kwam ik er achter dat de codeplug ook meespeelt. De mijne is roze (30-87-87A), en volgens de tabellen is deze van toepassing voor de 1100GS kat, maar volgens mij heb ik geen kat. Ik heb de codeplug eruit gehaald, omdat ik heb gelezen dat dan de setting op default wordt gezet (rijke afstelling). Dit leek te helpen, maar ik begin nu te geloven dat dit meer tussen mijn oren zit. Ik heb ook al eens gewoon de plug van de luchttemperatuursensor (bij het luchtfilter) eraf gehaald en ook dit maakte niets uit. Kortom, volgens mij staat mijn motronic vanaf het begin al op default, eventueel omdat een andere sensor niet (meer) werkt. En aangezien er nogal wat sensoren/factoren meespelen (http://www.bmwgsclub.nl/motronic.html) kan het van alles zijn. In dat geval zou de ReCyclizer toch ook niets uitmaken?

Het is in ieder geval belang dat je motormanagement niet op het noodprogramma loopt, dus zullen alle sensoren eerst gewoon moeten werken.
Als de Recyclizer er tussen zit, fopt deze de luchttemperatuurmeting, waardoor je bij acceleratie een iets rijker mengsel krijgt (open loop)
(Lees het lange draadje op het BMW GS forum daar maar eens over door)
Ik heb alle 83 pagina's gehad en ben overtuigd van de werking.
Ik heb hem besteld voor mijn R1200R en dan juist voor de wat hogere buitentemperaturen (tussen 20 en 30) waar je anders een vrij arm mengsel zou krijgen en dus een onrustige motorloop.
Bij lagere temp ben ik bijna geneigd om hem dan uit te schakelen, hoewel die temperatuur gecompenseerd wordt door een NTC en een parallel weerstand.
 
Hallo allen, Ik rij momenteel op een R 1150 RT uit 2003. Is dit kabeltje ook geschikt voor de twinspark of heeft dit totaal geen zin? Ik had al bij halo geinformeerd voor bougies, maar deze zijn er niet voor de RT met 4 bougies. Hij rijdt best wel lekker maar als het nog beter kan hou ik mij natuurlijk aanbevolen

Gr Ron v Zandwijk
 
Hallo allen, Ik rij momenteel op een R 1150 RT uit 2003. Is dit kabeltje ook geschikt voor de twinspark of heeft dit totaal geen zin? Ik had al bij halo geinformeerd voor bougies, maar deze zijn er niet voor de RT met 4 bougies. Hij rijdt best wel lekker maar als het nog beter kan hou ik mij natuurlijk aanbevolen

Gr Ron v Zandwijk
Ron,
Volgens mij wel!
Ga anders even naar het bmw gsforum naar het topic: Meer rendement uit je Beemer?
en kijk dat draadje (83 pagina's inmiddels) maar even door.
Je kunt je daar altijd nog even aanmelden en daar de vraag aan Recycle stellen, dat is de maker van dit kabeltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan