Voor de Brabantse kneedowners = Knoopunt Baars

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
De diehards posters in dit forum zullen mij hier al meerdere keren hebben horen opscheppen, maar nu nog ff voor de newbies :

Knooppunt Baars.

Is een nieuw knooppunt wat de A58 en de A65 met elkaar verbind, het is te hoogte van Tilburg Noord.
Dit is de Place to Be voor de supersporters/racers onder ons :)

Een rondje Baars houd het volgende in je gaat op de A65 t.h.v Tilbur Noord de oprit op. Bovenaan draai je gelijk om een neem de scherpe afrit richting Eindhoven/Hilvarenbeek. Deze afrit is echt een Kneedown bocht.
Vervolgens draai je de A58 op via 2 keischerpe bochten (je weet wel met van die gevaarlijke bocht borden).
Bij afslag Moergestel ga je eraf en je stekt de snelweg over (over de brug uiteraard :) ) en je draait de A58 weer op richting Tilburg.

Nu rijd je op de A58 van Eindhoven richting Tilburg En je pakt afslag Tilburg/ Tilburg Noord (A65) net voor de afslag zie je bordje knooppunt Baars.
Deze afslag is lekker scherp en je kunt er vrij hoge snelheden halen. (J.W komt de afslag uit met 180 km p/u)
Je komt dan op een uit/invoegstrook van de A58 terecht en daar blijf je op rijden richting Tilburg noord je komt dan via haarscherpe oprit op een viaduct. (Uiteraard kun je hier weer kneedownen)

Boven aan het viaduct kun je of stoppen en sterke verhalen vertellen of je kunt het viaduct oversteken en dan weer de afrit richting Eindhoven(A65) weer nemen, zodat je weer een rondje Baars kunt doen. :)

CU THERE !!!

J.W

P.s :
Er word regelmatig gecontroleerd dus let op bij bruggen en tankstations!!
En schroom niet om in de bochten gebruik te maken van de vluchtstroken, daar zijn ze namelijk voor. :+

_________________
Er zijn geen betere merken, alleen maar betere motorrijders!
Verbeterde toertocht zondag 10 juni, meer info hier, nu al 6



[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-05 18:17 ]
 
Ik heb het nu te pakken JW! (al na 2 keer de Baars)

Trouwens, op de rechte stukken houd ik zo'n 140 aan... rechtuit is toch niet de uitdaging, in de bochten flitsen ze toch niet.

Die bocht waar jij 180 haalde, reed ik met 150, maar het is idd "makkelijk" sneller te doen!

Dit vraagt om een herhaling binnenkort!

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-11 15:21 ]
 
Kewl he de Baars !
Er is zelfs al een langere ronde Baars gevonden door een vriend van mij met 4 extra bochten :9~ , dit ga ik even tjekken en als het klopt dan post ik het hier nog wel een keer.

Maar doet me deugd dat je de Baars ook zo top vind, jammer alleen dat het zo ver weg is voor jou. Anders konden we met zijn 2en de Baars onveilig maken :)
 
De lengte van deze "de baars" route is precies goed, je krijgt nu een beetje het gevoel dat je een circuitrondje rijdt... Die hele krappe "langzame" bocht naar rechts, de brug op is perfect voor een kneedown. (wat mij niet lukte)

Helldesker merkte op dat mijn banden vierkant zijn, dus ik had veel eerder dit soort routes moeten rijden, nu schijnt het extra moeilijk te zijn om de motor extra plat te leggen.

idd 100 km heen 100 km terug maakt het niet makkelijk. Er zullen in mijn buurt vast wel soortgelijke routes bestaan.


 
Vierkante band, hehehe
Moet je eens de Baars doen met lekke band :(
Dus van het viaduct af (ja die scherpe bocht) en dan naar de A58.
Dan op de A58 nog eens gas bijgeven om je vriend in te halen(dus 180 rijden) om te vertellen dat er iets niets aan je motor klopt. |(

 
De lengte van deze "de baars" route is precies goed, je krijgt nu een beetje het gevoel dat je een circuitrondje rijdt... Die hele krappe "langzame" bocht naar rechts, de brug op is perfect voor een kneedown. (wat mij niet lukte)

Helldesker merkte op dat mijn banden vierkant zijn, dus ik had veel eerder dit soort routes moeten rijden, nu schijnt het extra moeilijk te zijn om de motor extra plat te leggen.

idd 100 km heen 100 km terug maakt het niet makkelijk. Er zullen in mijn buurt vast wel soortgelijke routes bestaan.

Nou heb ik het weer gedaan |(
 
Op 2001-06-11 15:48, schreef BertV:

Idd 100 km heen 100 km terug maakt het niet makkelijk. Er zullen in mijn buurt vast wel soortgelijke routes bestaan.

Ik zit met hetzelfde, ik woon even boven Am*dam, maar heb nog niet zulke routes gevonden, ik weet niet eens hoe "de Baars" eruit ziet, maar goed........
 
Jongens er is maar een Baars!
Het is een echt begrip binnen N-Brabant en straks ook in heel Nederland :)

 
Op 2001-06-11 16:17, schreef J.W:
Jongens er is maar een Baars!
Het is een echt begrip binnen N-Brabant en straks ook in heel Nederland :)

Mee eens, tis idd wel effe iets anders dan een gewoon klaverblad... :P
Ik kom er ook nog te weinig... |(

Tja jij bent ook een aparte :+
Want volgens mij kun jij maar op een manier naar de Baars en dat is via bochtje Esch en die is dus bijna net zo mooi als de Baars *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan