voor de honda cb 250t kenner een vraag

MotorEelco

Rookie
9 aug 2004
2
0
Deventer
Hallo,

Met mijn kinderen tuf ik regelmatig op mijn cb250 uit 1973 rond. Deze kocht ik in onderdelen en heb haar weer opgebouwd.

Helaas, een ratel in het blok door kickstartmechanisme.

Ander blokkie gekocht.

Helaas, te weinig compressie en druk in het carter.

Wat ik me afvraag is of ik een 400t blok uit 1980 kan monteren. Ietsje meer vermogen en onderdelen zijn makkelijker te krijgen.

Wie o wie kan me de benodigde info geven voordat ik zo'n blok koop?

Alvast dank,

Eelco
 
Ik heb een CB250 gehad ook van dat jaar ongeveer.
Een cb360 blok past

CB400 weet ik zo niet. Ik denk het niet vanwege het leeftijdsverschil.


Kan je niet van 2 blokken 1 maken?
Kickstartratel kom je misschien vrij makkelijk bij.........
Cilinder overzetten is evt anders ook een optie.
 
moet je ff vragen aan backfire (is momenteel nog op vakantie ergens in Oostenrijk). Hij heeft een prachtige 250 staan en kan je echt alles vertellen.... 8-) .

De ratel in je blok kan de nokkenasketting zijn of de bigendlagers/krukas. Mocht dat laatste nu het geval zijn, dan heb ik hem horen praten over kogellagers ipv lagerschalen die je dan kunt plaatsen, maar breek me de bek niet open....dus nog ff wachten...
 
Hallo,

Met mijn kinderen tuf ik regelmatig op mijn cb250 uit 1973 rond. Deze kocht ik in onderdelen en heb haar weer opgebouwd.

Helaas, een ratel in het blok door kickstartmechanisme.

Ander blokkie gekocht.

Helaas, te weinig compressie en druk in het carter.

Wat ik me afvraag is of ik een 400t blok uit 1980 kan monteren. Ietsje meer vermogen en onderdelen zijn makkelijker te krijgen.

Wie o wie kan me de benodigde info geven voordat ik zo'n blok koop?

Alvast dank,

Eelco

en je gaat natuurlijk een 73ér blok niet vervangen door een 80ér blok van een ander type...ZONDE B| dan maak je van je klassieker een brik...
 
Ik geloof niet dat 't past....
Je hebt de CB250/350(K0 tm4) tm 1974
daarna kwam de 250/360 1974 (?) en verder
motorblok daarvan is op de meeste punten anders, inclusief de hele cilinderkop en bevestiging aan het frame.

Ik zou gaan voor een poging van je 2 blokken 1 te maken.
schoonmaken, kickstartermechanisme omruilen, nieuwe pakkingen......
 
Dit is een forum waar je wijzer van wordt!

Naar aanleiding van de reacties heb ik nog even gekeken, ik heb een 74'er. Dus type met schijfrem voor.

Volgens zijn er vanaf 78 weer wijzigingen doorgevoerd, in ieder geval de sterwielen. Maar ik weet niet of het blok ook is veranderd.

Als er een 400 blok onder past kan ik natuurlijk de 250 rustig reviseren en bewaren. het één sluit het ander niet uit.

Eelco
 
Dan heb je misschien geluk, 360's zijn er zat.
Maar wees voorzichtig, er rijden ook oude types 250/350 rond met een schijfrem.
Met het motornumer moet je 'm kunnen identificeren.
Helaas weet ik 't alleen zeker voor de 350's; zie http://www.honda350k.com/

Suc6
 
De Honda CB250/350K series en de CB250/360G leken technisch gezien vrij veel op elkaar.
De CB250/400T (77-78) hadden een volkomen ander blok en frame. De CB250/400N (79-83)waren grotendeels hetzelfde als de T-modellen, doch met ander, vlotter plaatwerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan