Voor de kenner

gs450l

MF'er
9 sep 2004
144
0
Leiden
Ik heb een raar probleem. Mijn motor start behoorlijk slecht als hij enkele dagen heeft stilgestaan, verder rijdt hij als een zonnetje!

Als de motor warm is dan start ie in 1 keer, en hij valt ook NOOIT zomaar uit ofzo. Er is verder niks loos.... alleen hij start beroerd als ie een paar dagen heeft stilgestaan.

Accu is helemaal vol (druppellader Optimate heb ik er voor de zekerheid aangehangen)

Bougies zijn okee (bougies eruit gehaald en ze geven beide een mooie blauwe vonk)

Ik denk het een kleinigheidje is..... maar wat??? Hopelijk heeft iemand ideeen!!! *O*
 
Vlotterbakjes leeg? probeer het de volgende keer eens door eerst je benzinekraan enkele tellen op PRI te zetten (WEL DAARNA TERUGZETTEN!!!) en dan te starten.
 
Vlotterbakjes leeg? probeer het de volgende keer eens door eerst je benzinekraan enkele tellen op PRI te zetten (WEL DAARNA TERUGZETTEN!!!) en dan te starten.

Probeer eerst dit, maakt dat geen verschil check dan of je choke op de carbs wel volledig opengaat. Staat de motor binnen of buiten? Verwarmd of niet? Beetje redelijke staat van onderhoud?
 
Choke open of dicht maakt geen verschil....

Ik vermoede als eerste ook de benzinetoevoer en nu nog steeds eigenlijk...... Als ik hem op PRI-stand zet dan blijft er continu bezine uitlopen, dus dan zou je zeggen dat de vlotterbakjes vrijwel direct vol moeten lopen.
Nadat ik dat heb gedaan en ik schroef de schroefjes onderin mijn vlotterbakjes los dan stroomt er benzine uit.
Maar dan weet je nog steeds niet of de vlotters voldoende niveau hebben... iemand een goede test methode????
 
Probeer eerst dit, maakt dat geen verschil check dan of je choke op de carbs wel volledig opengaat. Staat de motor binnen of buiten? Verwarmd of niet? Beetje redelijke staat van onderhoud?

Hij staat altijd binnen en is pas helemaal uit elkaar gehaald, opnieuw gespoten etc.... de staat waarin de motor verkeerd is dus tip top in orde (op dat start probleempje na).

Choke maakt geen verschil.
 
Dan werkt de choke dus niet. :N


Je ziet duidelijk dat de choke wel werkt.... als de motor eindelijk aanstaat. Als je dan de choke aanzet dan maakt hij hogere toeren.

En stel je voor de choke zou het niet doen, hoe verklaar je dan dat hij na 1 a 2 dagen in 1 keer start en na 1 week niet? Nee, die choke daar zit het probleem zeker niet.
 
Geef je gas bij het starten? Als dat wel het geval is, probeer het volgende keer dan alleen met choke en zonder gas te geven. Of als het niet het geval is proberen om met je gas een beetje open gedraait te starten.

Nog een ideetje, zet je benzinekraan dicht en laat hem nog even lopen voordat je hem uitzet. Als je hem dan de volgende keer start zit er gelijk verse benzine uit je tank in. Mijn xs is daar bv. vrij gevoelig voor, twinnetjes zijn overigens altijd wel wat gevoeliger dan vier cilinders.

Je vlotterniveau kan je controleren door er een doorzichtig slangetje op aan te sluiten, schroefje open te draaien en dan kijken hoe hoog je benzine in het slangetje komt. Als je er geen slangetje op aan kan sluiten moet je de vlotterbakken er even afschroeven en dan met de schuifmaat meten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een beetje flauw,..maar hoe oud is de benzine die in de tank zit!?Winterbenzine is vluchtiger. Na een paar maanden is het beste al van de benzine af. Met name omdat je zegt dat de motor goed loopt na het starten .Heb zelf een gsx400 gehad die slecht wilde starten..Bleek dat de kleppen verbrand waren???
 
ik gok op de accu, had je die al gemeten´??, niet of die helemaal vol zit maar wat de spanning doet als je gaat starten de accu kan op leeftijd veel capaciteit verliezen (hij heeft geen "kracht" meer zeg maar)en als het dan wat kouder wordt :W :W
 
voor mijn 450 hebk een speciale startprocedure hahaha
anders krijg je em voor geen mogelijkheid aan.

eerst 3 of 4 keer flink aan je gasdraaie (accelartiepomp)
dan de choke aanzetten. startknop in en 2 keer gas geven.



ook niet teveel aan je gas zitten, want dan verzuip je em. kun je daar weer mee aan de gang
 
Zodra ik mijn motor wegzet dan staat de benzinekraan altijd uit. Het klopt inderdaad dat er een tijd geleden benzine uit de luchtkamer kwam.... dit kwam uiteindelijk door de vlottergroep die bleef hangen door aanslag etc. Deze heb ik compleet vervangen door een splinternieuwe vlottergroep.
Verder gebruik ik nieuwe benzine (zit er net anderhalve week in).
En tja... de accu kan het niet wezen aangezien ik hem pas heb gestart met behulp van een auto en wat startkabels. En hij had er toen evenveel moeite mee als normaal.
 
Zodra ik mijn motor wegzet dan staat de benzinekraan altijd uit. Het klopt inderdaad dat er een tijd geleden benzine uit de luchtkamer kwam.... dit kwam uiteindelijk door de vlottergroep die bleef hangen door aanslag etc. Deze heb ik compleet vervangen door een splinternieuwe vlottergroep.
Verder gebruik ik nieuwe benzine (zit er net anderhalve week in).
En tja... de accu kan het niet wezen aangezien ik hem pas heb gestart met behulp van een auto en wat startkabels. En hij had er toen evenveel moeite mee als normaal.

En wat bedoel je precies met "hij start slecht"? gaat je startmotor langzaam rond, duurt het heel lang voor hij aanslaat?

Heb je trouwens een benzinekraan met een "off" stand? Geen vacuumbediende kraan?
 
En wat bedoel je precies met "hij start slecht"? gaat je startmotor langzaam rond, duurt het heel lang voor hij aanslaat?

Heb je trouwens een benzinekraan met een "off" stand? Geen vacuumbediende kraan?

Die startmotor hoor je lekker tekeer gaan, daar zal niets mis mee zijn, daar ben ik van overtuigd. Het duurt gewoon lang voordat hij aanstaat +/- 5 minuten.

De benzinekraan is een vacuumbediende. Er zit echter wel een stand "PRI" op. Als je 'm daar op zet dan loopt de benzine er gewoon direct uit (kan je testen door benzineslang eraf te halen als hij op "ON" staat komt er niks uit en op "PRI" loopt het er direct uit).
 
Ik heb nog even met de multi meter gekeken en de accu zakte tijdens het starten terug naar 9v - 10v..... is dit normaal?

ja das normaal
je verhaal te lezen moet je toch iets gaan zoeken naar een onderdeel van de motor of een vloeistof oid wat na enkele dagen het vermogen heeft je motor slecht te laten starten.
Na een paar dagen is het slecht, maar rijd je iedere dag dan is er niks aan de hand.

Zoek het eens in de hoek van : vuil in benzinetank die dan neerslaat door het langere stilstaan, vocht in de bougiekapjes etc.etc.
 
Ik heb nog even met de multi meter gekeken en de accu zakte tijdens het starten terug naar 9v - 10v..... is dit normaal?

Ja.

Je hebt een motor die erg gevoelig is voor iets verouderde benzine.
Waarschijnlijk zijn 2 of 3 dingen niet helemaal geweldig, maar wel goed genoeg voor gewoon gebruik.
Die dingen zijn waarschijnlijk: iets te weinig compressie, net geen super ontsteking en een niet top afgestelde carburateur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan