Voor de kenner

gs450l

MF'er
9 sep 2004
144
0
Leiden
Ik heb een raar probleem. Mijn motor start behoorlijk slecht als hij enkele dagen heeft stilgestaan, verder rijdt hij als een zonnetje!

Als de motor warm is dan start ie in 1 keer, en hij valt ook NOOIT zomaar uit ofzo. Er is verder niks loos.... alleen hij start beroerd als ie een paar dagen heeft stilgestaan.

Accu is helemaal vol (druppellader Optimate heb ik er voor de zekerheid aangehangen)

Bougies zijn okee (bougies eruit gehaald en ze geven beide een mooie blauwe vonk)

Ik denk het een kleinigheidje is..... maar wat??? Hopelijk heeft iemand ideeen!!! *O*
 
Carb syncroon zetten wil veel verhelpen en massa verbindingen van het electrische circuit schoon maken.
En let effe op je vaccuum manchetten of ze niet gescheurd zijn.
Maar ik zou beginnen met kleppen stellen anders is het eind zoek.

Spannings regelaar kan ook nog naar de klote zijn.

(edit) het kan zoveel zijn dus bij het begin beginnen..... :W
 
Laatst bewerkt:
Als je vaccuum metertjes hebt is het prima zef te doen...
Maar als jou kleppies zijn gesteld hebben ze toch zeker wel je carbs synchroon gezet?

Het frame is tot op elk schroefje toe helemaal uit elkaar geweest (enkele maanden terug).... Ik heb mijn blok achter gelaten bij de dealer en ze hebben daar de kleppen gesteld, weken later heb ik pas het blok weer terug in het frame gehangen..... zonder de carburateurs te synchroniseren.
 
Wat in de meeste gevallen(99,9%)heel goed werkt is de carburateurs ultrasoon laten reinigen. Hiervoor moeten ze helemaal uit elkaar en worden ze in een ultrasoon bad op een hoge temperatuur met schoonmaakmiddel gereinigd dmv geluidsgolven. Ik doe dit al jaren bij motoren met deze problemen. Vaak zit er in de kleine kanalen vuil aangekoekt zoals opgedroogde gom van de benzine. Deze laat zich niet verwijderen door eenvoudig de carburateurs te spoelen met remmenreiniger oid. Naderhand zo nodig de vlotterhoogtes controleren (bijna nooit een probleem als er niet al aan geklooid is)en klaar ben je. Succes! :)

Als je hier geen adres voor kan vinden kan je je carburateur(s) wel naar me opsturen en doe ik het voor je. PM me eventueel voor een prijsopgave (adhv het aantal carburateurs).
 
ik had ook het zelfde brobleem als bij die gs450. ik ben er achter gekomen dat hij[yamaha xj900f] op shell 95 het beste start. en nu het erg koud is, heb ik een kleine kachel op 220 die hand warm wordt en die net past achter de cilinders onder de carbarateurs.sindsdien geen problemen meer met starten. :]
 
Het is weliswaar niet motorgerelateerd, maar mijn auto heeft een soortgelijk probleem, wat veroorzaakt wordt door een klein gaatje in de benzineleiding, waardoor de benzine terugloopt naar de tank, hoewel mijn auto een benzinepomp heeft, is deze niet krachtig genoeg om de benzine terug de motor in te pompen, het simpele oplossing is gewoon dagelijks eventjes je motor starten.

enne, terwijl ik dit typ, realiseer ik me wel dat de benzinetank van een motor boven de moter bevindt... dus het zou wel tegen de zwaartekracht in werken als de benzine terug omhoog loopt:D
 
...
Ik vermoede als eerste ook de benzinetoevoer en nu nog steeds eigenlijk...... Als ik hem op PRI-stand zet dan blijft er continu bezine uitlopen, dus dan zou je zeggen dat de vlotterbakjes vrijwel direct vol moeten lopen.
Nadat ik dat heb gedaan en ik schroef de schroefjes onderin mijn vlotterbakjes los dan stroomt er benzine uit.
Maar dan weet je nog steeds niet of de vlotters voldoende niveau hebben... iemand een goede test methode????

Carburateur onderweg halen, vlotterbakjes eraf en het spul op de kop houden. Nu kun je de hoogte opmeten van de vlotters (zo staat het ook in het boekie volgens mij).

Je schrijft dat de benzine er continu uit blijft lopen als je hem op PRI zet, toch niet uit de carbs hoop ik?

Dit verschijnsel van slecht starten na lang stilstaan heeft mijn GS550 ook als de stationairafstelling een beetje arm staat. Choke helpt hier niet bij om de 1 of andere vage reden. Is je luchtfilter nog goed vettig? (of hebben deze modellen al een papierfilter)
 
Gisteren motor weer gestart na een week, en hij had er weinig zin in! Ik dacht eerst dat het toeval was maar elke keer als ik na een week stilstaan voor de eerste keer op de start knop druk lijkt hij te gaan starten. Als ik dan weer 10 sec wacht dan lijkt hij weer in 1 keer te gaan starten.
Maar als ik continue achter elkaar probeer te starten dan zit er weinig sjoege in....

Mss zegt iemand dit iets???

-------
Morgen zal ik even kijken naar de luchtfilter.
 
Gisteren motor weer gestart na een week, en hij had er weinig zin in! Ik dacht eerst dat het toeval was maar elke keer als ik na een week stilstaan voor de eerste keer op de start knop druk lijkt hij te gaan starten. Als ik dan weer 10 sec wacht dan lijkt hij weer in 1 keer te gaan starten.
Maar als ik continue achter elkaar probeer te starten dan zit er weinig sjoege in....

Mss zegt iemand dit iets???

-------
Morgen zal ik even kijken naar de luchtfilter.
Ik denk het is de brandstof pomp :W
 
Ik denk het is de brandstof pomp :W

Ik denk dat de turbodruk te hoog staat ingesteld.




















Frans






Toch is dit vaak een accuprobleem. De lader kan wel keurig "VOL"aangeven en de startmotor kan wel rondraaien, MAAR blijft er wel genoeg over voor de onsteking ??
Probeer de "koude na een week start" eens met een andere (auto) accu of duw hem eens aan.Zit er niet een kickstarter op zo'n ding. Bij mijn honda kan ik koud de accu leegstarten,maar 1 keer kicken en hij loopt. Ook een accu probleem.
 
Ik ben weer wat verder gekomen.... samen met een kenner ernaar gekeken. Hij zei dat hij startte op 1 cilinder en pas later de (linker) cilinder erbij kwam.
Toen hij niet startte hadden we beide bougies eruit gehaald, beide zagen er goed uit alleen eentje was nat.
Dus dan zou je zeggen carburateur probleem. Nou goed heel de carburateur uit elkaar gehaald en niks te zien. Zooitje weer in elkaar gezet en uiteraard nog hetzelfde probleem.
Daarnaast nog de primaire en de secundaire spoel van beide bobines doorgemeten. Beide bleken goed te zijn.
Bougies geven mooie blauwe vonk als je ze naast de cilinder hangt...
Luchtfilter ook nog vervangen.... geen effect....
Accu hangt aan de druppellader....
Nu lijkt het iets in de ontsteking zijn, maar wat kan het verschil maken tussen de linker en rechter cilinder?? Contactpunten zitten er niet, anders had dat een goede mogelijkheid kunnen zijn (je hebt n.l. linker- en rechtercontactpunten).

Ga morgen compressie meten, kijken of daar verschil in zit.....

Tips zijn welkom!!
 
Vonken in normale omgevingsdruk zegt niets over de vonken in de verbrandingsruimte (met bijbehorende druk..). Kabels en doppen ed al doorgemeten en gechecked?

100% zeker dat beide carburateurs goed schoon zijn, vlotterniveau goed, dat de vlotternaald goed afsluit, etc?
 
Vonken in normale omgevingsdruk zegt niets over de vonken in de verbrandingsruimte (met bijbehorende druk..). Kabels en doppen ed al doorgemeten en gechecked?

100% zeker dat beide carburateurs goed schoon zijn, vlotterniveau goed, dat de vlotternaald goed afsluit, etc?

Kabels zijn doorgemeten, dus de bougiekabels en de bobines.
Vlotternaald sluit goed af, alles was brandschoon toen we het uit elkaar haalde. Hoogtes etc. vergeleken tussen de eerste en tweede carburateur... geen verschil!

Beetje radeloos zijn we nu :? Ik kreeg gisteren nog "ding" om te proberen.
- Motor op 2500 toeren laten draaien
- Bougiedop eraf halen (wel handschoen aan voor eventuele schokken)
- Dit bij beide kanten doen (omstebeurt uiteraard)
- Kijken naar het verschil als je bijvoorbeeld de linker eraf trekt en hij valt gelijk uit, en dat als je de rechter eraf trekt hij nog wel loopt. Dan weet je in ieder geval welke kant het problemen oplevert!!!

Ga dit vanmiddag proberen, ik laat het weten!
 
Ik ben benieuwd, laat je de uitkomst nog even horen?
(ik gok trouwens dat na een echt grondige schoonmaak- en afstelbeurt van je carburateurs het probleem is opgelost)

Uitkomst laat ik zeker horen!! Grondige schoonmaak heeft ie al gehad van de carburateurs.

Bij de motorzaak denken ze dat de vonk wordt "uitgeblazen" door de windflow die je krijgt als je de motor start. De bougie staat dus "onder druk".

Afwachten maar en dan weer lekker :] hoop ik!
 
Uitkomst laat ik zeker horen!! Grondige schoonmaak heeft ie al gehad van de carburateurs.

Bij de motorzaak denken ze dat de vonk wordt "uitgeblazen" door de windflow die je krijgt als je de motor start. De bougie staat dus "onder druk".

Afwachten maar en dan weer lekker :] hoop ik!

Huh?????????
Ik geloof niet dat ik ooit zo'n onzin gehoord heb. _O- (of heb je kaarsen ipv bougies?)
 
Huh?????????
Ik geloof niet dat ik ooit zo'n onzin gehoord heb. _O- (of heb je kaarsen ipv bougies?)

Een techneut vertelt iets* aan een leek en die leek gaat dat weer een paar uur later hier vertellen.



* vonken in de verbrandingsruimte gaat moeilijker doordat daar de druk daar veel hoger is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan