Voor de kilometervreters onder ons

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Wat ik me afvraag hoveel kilometers lullie zo ongeveer per jaar rijden en wat op dit moment de km stand is. Ben aansluitend benieuwd naar de inruilwaarde van een jonge motor met hoge kilometerstand. Zijn er mensen met meer dan een ton op de teller en tegen wat voor mankementen loop je dan aan? Zelf heb ik onlangs maar weer eens een nieuwe fazer aangeschaft maar deze wil ik toch wel meer dan 2 jaar rijden. Aangezien ik een minimaal 16000 per jaar rijd, gaat het dan wel snel.

Fazer aangeschaft begin april 2002 Kilometerstand nu 4500 km.
 
ongeveer 20 a 25k per jaar, zal nu wel ietsje minder worden.


CBR600 hiervoor, 2 1/2 seizoen, 42.000 km.

En geen woon/werk verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu bijna 2 jaar en 7 maanden m'n rijbewijs. Ik heb op de Suzuki SV650S 65.000 km weggereden en 8.000 km op de Kawasaki ZZ-R600.

Dan kom ik gemiddeld per jaar uit op 28.500 km per jaar uit. Het zal wel iets hoger uitvallen omdat dit jaar de vakantie en zo er nog niet bij zit. Dus ik gok op 30.000 km per jaar.

Netjes toch? :)
 
In een mooie 2.5 jr 42.000 km op de RF gezet en met de TL in een paar weken 2.000 km weg :)

Ohwja, als jij je motor een beetje netjes behandelt gaat ze makkelijk 100.000 km mee en ik denk nog wel veel langer. Onderhoud en respect voor het blok doen wonderen.
 
Laatst bewerkt:
Begin vorig jaar m'n '96 ZX-6R met 12.800 km op de klok gekocht. Hij staat nu op ruim 34.000 km. En dat zijn alleen fun-kilometers. In die tijd ben ik misschien 2x met de motor naar het werk gegaan. Sinds maart dit jaar heb ik 5800 km gereden.

Komt dus neer op ca 16k-18k km per jaar.
 
Op vrijdag 24 mei 2002 13:05 schreef Gizzmo13 het volgende:
ongeveer 20 a 25k per jaar, zal nu wel ietsje minder worden.

Heb een R1 '99 met 53.000 km, een jaar oud gekocht, toen stond er 10k km op.

Zal natuurlijk wel problemen geven met inruilen, niet?
 
Mijn Fzr draait nog als een zonnetje met bijna 50.000 km op de klok.
Mijn broer heeft een fzr uit '87 en heeft met zijn 1ste blokje 115.000 harde kilometers gedraaid. Toen was wel het carterdruk zodanig hoog, dat hij de olie eruit pompte zodat hij deze slang maar in een potje had geknupt (i.p.v de olie tegen de achterband...) Toen de 3de versnelling kapot ging heeft hij maar een 2de hands blokje gekocht waar hij nu ook al weer veel mee gereden heeft.

Vriend van mij heeft een Gpz 900 waar nu de nokkenassen van versleten zijn, mijn oude suzuki gsx-r 1100 uit '91 heeft dit ook al eens gehad en de gsx-r 750 van een andere vriend ook al.
Slechte constructie allemaal, werkt met tuimelaars, 1 nok drukt 2 kleppen in. Dan kunnen ze nog wat van die yamaha's leren, zoveel km's en nog geen slijtage op de nokken :}
 
Op vrijdag 24 mei 2002 13:05 schreef Gizzmo13 het volgende:
ongeveer 20 a 25k per jaar, zal nu wel ietsje minder worden.

Heb een R1 '99 met 53.000 km, een jaar oud gekocht, toen stond er 10k km op.

Zal natuurlijk wel problemen geven met inruilen, niet?

Een hoge KM stand kost je best wel geld. Maar tot 40.000 km doen ze niet moeilijk. Daar boven kunnen ze gaan zeuren.
 
Op vrijdag 24 mei 2002 13:40 schreef Biking het volgende:
Op vrijdag 24 mei 2002 13:05 schreef Gizzmo13 het volgende:
ongeveer 20 a 25k per jaar, zal nu wel ietsje minder worden.

Zal natuurlijk wel problemen geven met inruilen, niet?

geen idee, niet gevraagd, heb er dit jaar aan zitten denken om hem in te ruilen op de nieuw R1, maar vond hem niet genoeg veranderd.
Als ik hem nu nog een jaar hou, komt er nog meer op, volgend jaar komt er volgens mij ook weinig nieuws aan, dan misschien de Gilera 1000, over 2 jaar dus, dan heb ik al weer zoveel geld uitgespaard, dat ik wel een beetje extra pijn kan lijden bij inruilen, voor slijtage ben ik niet bang, en een nieuw/ander blok kost toch niet veel, dus dat is ook altijd nog een optie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan